اجرای طرح ملی قرآنی 1449 در گرگان و گنبدکاووس، بهره برداری از راهدارخانه های جنگل گلستان و کردکوی، اکران فیلم محمد رسول ا.. (ص)، تاکید بر ورود دانشگاه ها به بحث پدافند غیرعامل،بازدید میدانی از عرصه های زیست محیطی در معرض خطر، نیاز دانشگاه به نشاط فرهنگی، علمی و سیاسی، افتتاح چهار پروژه منابع طبیعی در بندرگز، اجرای نمایش بلدآباد در جشنواره سوره ماه و رهاسازی یک قطعه چنگر نوک سرخ

بسته خبری گوناگون استان گلستان

 به گزارش گلستان 24، نماینده ولی فقیه در استان گلستان با حضور در جمع جوانان شرکت کننده در طرح ملی قرآنی 1449، قرآن را بهترین و مستحکمترین راه زندگی بشر دانست و گفت: مأنوس شدن با کلام الهی برای انسان تعالی بخش است.

بسته خبری گوناگون استان گلستان
آیت اله سیدکاظم نورمفیدی تمسک به قرآن کریم را تضمین کننده زندگی دنیوی و اخروی انسان دانست و افزود: باید مفاهیم و مبانی قرآنی در همه بخش های جامعه ساری و جاری شود.
امام جمعه گرگان با بیان این که همان طور که کلام الهی را قرائت می کنیم باید مفاهیم و مبانی آن را در شئون زندگی خود نیز نهادینه کنیم، بیان داشت: اگر همه امور زندگی ما بر اساس مبانی دینی باشد به حتم دیگر شاهد مشکلات و گرفتاری های روزمره نخواهیم بود.
نماینده مردم گلستان در مجلس خبرگان رهبری با اشاره به این که هر روز شاهد گسترش فعالیت های قرآنی در جامعه هستیم گفت: امروز کشور ما از وجود قاریان برجسته ای برخوردار است.

***

طرح ملی قرآنی 1449 با عنوان قرآن کتاب زندگی عصر شنبه با حضور علاقه مندان به قرآن و اقشار مختلف مردم در امام زاده عبدا.. گرگان اجرا شد. 
این برنامه از شبکه سراسری قرآن و استانی به صورت زنده پخش شد. 
اجرای تواشیح، مسابقه و اهدا جوایز از جمله برنامه های این طرح ملی است. 
طرح ملی قرآنی 1449 امروز در امامزاده یحیی بن زید گنبدکاووس نیز برگزار می شود. 

***

همزمان با هفته دولت و با حضور مسوولان استانی و شهرستانی و نمایندگان مردم استان در مجلس شورای اسلامی، بهره برداری از راهدارخانه های جنگل گلستان و راهدارخانه کردکوی با اعتباری نزدیک به 2 میلیارد ریال در حوزه استحفاظی شهرستان های مینودشت و کردکوی آغاز شد.
ساخت این راهدارخانه از سال 93 در مساحتی بیش از دو هزار و 500 مترمربع شامل انبار شن و نمک، آشیانه ماشین آلات و ساختمان اداری آغاز شده است و تکمیل آنان نیز همچنان در دستور کار قرار دارد. 
زیرسازی و آسفالت محور روستایی سنچول آباد - حاجی بالخان، پل باکسی محور قلعه قافه - وامنان 2 و پل قلی تپه و واگذاری 364 واحد مسکن مهر از پروژه های بهره برداری شده دیگر با اعتباری بالغ بر 12 میلیارد ریال در شهرستان مینودشت بود. 
در شهرستان کردکوی نیز در این روز، علاوه بر راهدارخانه این شهرستان، از پنج پروژه عمرانی دیگر همچون روکش آسفالت محور نوکنده - گرگان و بالعکس و محور قدیم گرگان - کردکوی و همچنین شبکه روشنایی تقاطع روشن آباد و تحویل 56 واحد مسکن مهر با اعتباری نزدیک به 23 میلیارد ریال بهره برداری شد. 
بهره برداری رسمی از روکش آسفالت محور مینودشت - تونل جنگل گلستان و آسفالت محور گنبد - کلاله - مراوه تپه - داشلی برون پروژه هایی بود که در شهرستان گالیکش با اعتبار 23 میلیارد ریال آغاز شد. 

***

مدیر اجرایی طرح سینما موقت استان گلستان گفت: فیلم محمد رسول ا.. (ص) از امروز در شهرهای فاقد سینمای این استان اکران می شود.
محمدرضا ملک زاده افزود: با تدابیر اندیشیده شده این فیلم همزمان با تهران و سایر شهرهای ایران که دارای سالن های نمایش مجهز می باشند، در شهرهای بدون سینما استان به نمایش گذاشته می شود. 
وی اظهار کرد: بنا داریم در گام اول این فیلم را در سینمای شهرهای گرگان، گنبدکاووس، آزادشهر و بندرترکمن به نمایش در آوریم. 
وی ادامه داد: برای اکران این فیلم در شهرهای فاقد سینما با همکاری اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان این فیلم بعد از اکران در چهار شهر مذکور، در تالارها و مجتمع های فرهنگی ادارات ارشاد سایر شهرهای استان اکران خواهد شد. 
ملک زاده گفت: فیلم محمد رسول ا.. (ص) یک اثر مذهبی و ملی است که در ساخت آن همچون سایر فیلم های تاریخی سال‎ های اخیر ایران، از عوامل خارجی و در سطح سینمای روز جهان استفاده شده است. 
وی افزود: فیلم برداری این اثر بر عهده 'ویتوریو استورارو' و موسیقی متن آن ساخته 'ای. آر. رحمان' است که هر دو از هنرمندان برنده جایزه اسکار به شمار می آیند. 

*** 

مدیرکل پدافند غیرعامل گلستان گفت: دانشگاه ها با قوت بیشتری در بحث های پدافند غیرعامل وارد شوند.
قاسم غریب آبادی در جلسه هیات رئیسه دانشگاه آزاد اسلامی واحد علی آباد عنوان کرد: طبق فرمایش مقام معظم رهبری اساتید و اعضای هیات علمی دانشگاه ها افسران جنگ نرم نظام هستند و برای این که بتوانند در مقابل دشمنان قسم خورده نظام مقاومت و ایستادگی کنند، باید به ابزار علمی روز مسلح شوند.
وی با اشاره به پتانسیل بسیار بالا در واحدهای دانشگاهی به ویژه دانشگاه آزاد واحد علی آباد افزود: همان گونه که از ابتدای پیروزی انقلاب اسلامی ایران تمام تخصص و توان دانشگاه ها در خدمت پیشرفت و اقتدار نظام بوده است، امروز نیز با توجه به شرایط خاص جهان و پیشرفت های علمی در زمینه های مختلف دانشگاه باید بیش از پیش در خدمت به این نظام مقدس پیشرو و مسلح به علوم مختلف باشد.
غریب ابادی تحقیق و توسعه با بنیان های علمی را یکی از اهداف پدافند غیرعامل عنوان کرد و گفت: امروز ما در بحث پدافند سایبری، پدافند زیستی، پدافند کالبدی و سایر حوزه های مرتبط با این حوزه پیشرفت های بسیار خوبی داشته ایم که به عنوان مثال در بحث پدافند سایبری ما جزو چند کشور اول دنیا هستیم و این پیشرفت ها فقط با همت و تلاش نخبگان و دانشگاهیان کشور حاصل شده است.

***

رییس کل دادگستری گلستان از بازدید میدانی عرصه های زیست محیطی در معرض خطر استان خبر داد و گفت: دادگستری در راس هیاتی متشکل از اعضای شورای حفظ بیت المال از عرصه های زیست محیطی در معرض خطر بازدید و راهکارهای پیشگیری از دست اندازی به این عرصه ها را بررسی و اعمال می کند.
هادی هاشمیان در جمع روسای ادارات محیط زیست استان گلستان با تأکید بر این که حفظ محیط زیست یک وظیفه ی عمومی و همگانی است گفت: انفال، حقوق عمومی مردم است و علاوه بر دستگاه های اجرایی، مردم نیز باید در حفظ آن تلاش کنند.
وی بار دیگر با تاکید بر این که حوزه فعالیت این شورا، محدود به یک نقطه خاص نیست گفت: هر جا که حس کنیم حقی از بیت المال تضییع می شود با قاطعیت وارد میدان خواهیم شد.


***

رییس دانشگاه فرهنگیان استان گلستان گفت: امروز دانشگاه نیاز به نشاط فرهنگی، علمی و سیاسی دارد.
محمدباقر مسعودی در آیین تکریم و معارفه رؤسای واحد دانشگاه شهید بهشتی گنبدکاووس گفت: باید به این مهم توجه ویژه شود که دولت تدبیر و امید این نوع نگاه را از بدو آغاز به کار، داشته و دارد. 
وی ماموریت اصلی دانشگاه فرهنگیان را تربیت نیروی انسانی متخصص و متعهد آموزشی برای بهبود توسعه نیروی انسانی آموزش و پرورش دانست و گفت: معلم اساسی ترین عنصر در آموزش و پرورش است که نقش الگو، مربی و راهنمایی دانش آموز را بر عهده دارد. 
وی افزود: اگر اندیشمندان و صاحب نظران آموزش و پرورش را زیربنای رشد و توسعه در هر جامعه می دانند بنا بر این پیشرفت جوامع انسانی در گرو تامین نیروی انسانی ماهر و متخصص است و دانشگاه مستقل نقش بسزایی در این راستا خواهد داشت.
در این آیین از خدمات یوسف شیخی رییس سابق دانشگاه شهید بهشتی گنبدکاووس تقدیر و سیدعلی اکبر حسینی به عنوان رییس جدید این دانشگاه معرفی شد. 
اکنون دانشگاه شهید بهشتی گنبدکاووس در رشته علوم تربیتی 281 دانشجو در مقطع کارشناسی پیوسته و 145 دانشجو در مقطع کارشناسی ناپیوسته مشغول به تحصیل دارد.

*** 

در هفته دولت چهار پروژه منابع طبیعی و آبخیزداری با اعتباری افزون بر چهار میلیارد و 500 میلیون ریال در شهرستان بندرگز افتتاح شد.
این پروژه ها شامل سازه کنترل سیل و رسوب در حوزه وطنا، یک سازه و دیواره در حوزه سرمحله و ساختمان سرجنگلبانی و اطفاء حریق باغو بود.

***

معاون فرهنگی هنری حوزه هنری استان گلستان از اجرای نمایش 'بلد آباد' در بیست و چهارمین جشنواره تئاتر منطقه ای سوره ماه بیرجند خبر داد.
محمود خواجه نژاد گفت: در این نمایش که در حوزه هنری گلستان تولید شده است به موضوع حادثه مسجد گوهرشاد مشهد و مقاومت بانوان در مقابل عاملان کشف حجاب پرداخته است.
وی افزود: نویسندگی این اثر نمایشی را بهمن ولیان و کارگردانی آن را نیز احسان رجبلو بر عهده داشته و در آن بازیگرانی چون مهدی کاویان، ایمان جهانگیری، آرتمیس هاشمی، زهرا طبرسایی، مهدیس محمدی و آرزو قاسمی ایفای نقش می کنند.
بیست و چهارمین جشنواره منطقه ای سوره ماه با شرکت استان های خراسان رضوی، خراسان شمالی، خراسان جنوبی، سیستان و بلوچستان، کرمان، یزد، هرمزگان، مازندران و گلستان از 7 الی 9 شهریور در سالن های علامه فرزان و گلبانگ شهر بیرجند برگزار می شود.

***

یک قطعه چنگر نوک سرخ نابالغ که توسط یکی از همیاران محیط زیست به اداره کل حفاظت محیط زیست گلستان تحویل شده بود پس از بیومتری و حلقه گذاری توسط کارشناسان اداره نظارت بر امور حیات وحش در محدوده رودخانه ناهارخوران رهاسازی شد. 

***

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی (ره) استان گلستان گفت: 24 طرح خوداشتغالی با اعتبار چهار میلیارد ریال به مناسبت هفته دولت برای مددجویان این نهاد افتتاح شد. 
ابراهیم باغبانی افتتاح مجتمع فرهنگی و تربیتی در شهرستان گنبدکاووس با اعتبار 20 میلیارد ریال و افتتاح 44 واحد مسکونی با اعتبار 15 میلیارد ریال را از دیگر برنامه های این ایام برشمرد. 
وی یادآور شد: از ابتدای سال تاکنون یک هزار و 215 فرصت شغلی با اعتبار 160 میلیارد ریال برای مددجویان این نهاد به وجود آمده است که امیدواریم با همکاری بیشتر بانک ها بتوانیم طرح های اشتغال بیشتری را برای مددجویان اجرایی کنیم. 

***

از یک شرکت پخش مواد غذایی در گرگان مقدار پنج تن انواع مواد غذایی تاریخ گذشته و فاسد کشف و ضبط شد.
این مواد با حضور نمایندگان اداره دارایی و واحد نظارت بر مواد غذایی دانشگاه علوم پزشکی و کارشناسان واحد بهداشت محیط گرگان و صاحب کالا، از چرخه مصرف انسانی خارج و در سایت زباله معدوم شد.

***

همزمان با نزدیک شدن به آغاز سال تحصیلی، با حمایت اداره کل حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس گلستان تعداد هفت هزار جلد دفتر تحصیلی با طرح جلد امیران و سرداران شهید استان گلستان تهیه و منتشر شد. 
این دفاتر با هدف ترویج فرهنگ و ایثار و شهادت و آشنایی جوانان و نوجوانان دانش آموز با شهدای استان در بین عموم مردم توزیع می شود. 

***

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی (ره) گلستان گفت: هفت هزار و 539 کارمند سرپرستی ایتام استان را برعهده دارند و در پنج ماه نخست سال جاری یک میلیارد و 187 میلیون ریال به ایتام کمک کرده اند. 
ابراهیم باغبانی افزود: این حامیان علاوه بر کمک های نقدی به مناسبت های مختلف کمک های غیرنقدی نیز در قالب سبد کالا، اطعام دهی، تهیه بسته های فرهنگی و غیره برای ایتام داشته اند.

***

مدیرکل مدیریت بحران گلستان از ایستگاه های هواشناسی استان دیدن کرد.
در این بازدید سیدمحمدرضا رضوی مدیرکل هواشناسی گلستان با تشریح فعالیت ایستگاه های هواشناسی و آشنایی بیشتر با ادوات هواشناسی بر لزوم به روزرسانی تجهیزات مورد استفاده تاکید کرد.
وی تصریح کرد: در مواقع بروز بحران های آب و هوایی برای اطلاع رسانی بهنگام و پیشگیری از خسارات احتمالی، اعتبارات مورد نیاز از محل اعتبارات ستاد بحران استان بموقع در اختیار هواشناسی قرار گیرد.

***
برابر قانون جامع کنترل و مبارزه با دخانیات دو مرکز عرضه کننده قلیان در آق قلا جمع آوری و کلیه آلات و ادوات آن توقیف و پرونده متخلفین با تنظیم صورت جلسه برای رسیدگی به مراجع قضایی معرفی شد. 

ارسال نظر

آخرین اخبار