من در مجلس نمی‌توانم شرکت کنم، ولی برای حضور در انتخابات مجلس خبرگان اعلام آمادگی کرده‌ام و ان‌شاءا… در انتخابات اسفندماه به عنوان کاندیدا حضور خواهم داشت.

سفر انتخاباتی و تبلیغاتی  هاشمی81ساله به مشهد

 به گزارش گلستان 24، هاشمی رفسنجانی در آخرین پرده از فعالیتهای سیاسی اش در سفری به مشهد همه تلاش خود را برای بازتولید نقش خود در فضای خبرگان آغاز کرد.

هاشمی در دیدار با صانعی از نقش انتخاباتی خود در سال 92 گفت: خداوند نخواست راهی را که امام(ره) به عنوان یک فقیه دینی در جایی مثل ایران باز کرده، به انحراف کشیده شود و کار من در مقطع انتخابات سال 92 در حدّ نام‌نویسی بود که دیدید چه تأثیری در کشور داشت و نتیجه‌اش انتخابات آقای روحانی بود که با انگیزه و انرژی بیشتری در حال فعالیت است.

سفر هاشمی به مشهد

صادق زیباکلام در یادداشتی که اخیرا در روزنامه خانوادگی هاشمی رفسنجانی منتشر کرده نوشته است: «هدف سفر آیت‌ا… هاشمی به خراسان رضوی دیدار با برخی از علما در مشهد است که همواره روابط خوبی با آقای هاشمی دارند. آقای هاشمی در این دیدارها در مورد مسائل روز کشور رایزنی و تبادل نظر می‌کنند. آیت‌ا… عزم بسیار جدی و راسخی برای شرکت در انتخابات خبرگان دارند و این مساله یک گام اساسی در بررسی رفتارهای ایشان در چند ماه آینده تلقی می‌شود، بنابراین می‌توان گفت تاحدودی سفر ایشان به خراسان رضوی و زیارت آستان مقدس رضوی جنبه‌های انتخاباتی نیز دارد. آیت‌ا… اصرار دارند که علمای بزرگ مشهد در انتخابات حضور جدی داشته باشند تا همراه با جریان معتدل و میانه‌رو به مجلس خبرگان راه یابند تا با ورود اعتدالیون به انتخابات، مجلس دست تندروها نیفتد.»

صادق زیباکلام که پیشتر گفته بود خود را مدیون چکمه های رضاخان می داند، حالا دین خود نسبت به هاشمی را هم ادا می کند و او را «مصلح» می خواند و می نویسد: آقای هاشمی نگرانی‌هایی جدی در مورد آینده دارند و می‌کوشد تا مسائل را به سمت مصالح و منافع ملی کشور سوق دهد. آقای هاشمی بر این عقیده است در شرایط فعلی جریان تندرو مهمترین تهدید و خطر برای کشور است. اگر جریان تندرو در مجلس یا قوه مجریه حضور پیدا کند همچنان که در گذشته حضور پیدا کرده بود شرایط نامساعدی برای اداره کشور به وجود خواهد آمد.

هاشمی رفسنجانی که معمولا پیش از هر انتخاباتی از دولت سازندگی تعریف می کند در مشهد در جمع فعالان اقتصادی استان خراسان رضوی گفت: کسری 51 درصدی بودجه و تعطیلی اکثر منابع تولیدی و دشمنی های آشکار قدرت های جهانی و کشورهای منطقه، با شعار تنش زدایی  و سازندگی کشور، شروع کردیم که هم مردم آستین همت خود را بالا زدند، هم کشورهای منطقه نسبت به گذشته خود اظهار پشیمانی و برای جبران آن اقدام کردند و هم غربی ها طرح های بزرگ کشور را فاینانس کردند.

هاشمی به فعالان اقتصادی مشهد گفت: سوابق دوران سازندگی را داریم که به عنوان مثال ترکمنستان زمینه های خوبی برای گسترش روابط و رونق متقابل تولید دارد که باید دولت راه را باز کند و بخش خصوصی و کارآفرینان با برنامه وارد شوند.

هاشمی برنامه هایش برای خبرگان را با صراحت بیان می کند. او در گفتگو با روزنامه جمهوری اسلامی گفته است: من می‌گویم کاری که کردیم، در زمان خودش کار درستی بود. اینکه ]رهبری[به دست چه کسی می‌افتد، یک نگرانی برحق است. امّا اگر اشکالی هست، در عملکرد خبرگان است. اگر خبرگان به وظیفه خودشان درست عمل کنند، در صورت نبودن یک فرد مناسب حتماً می‌توانند شورایی کنند. چون قانون شوراشدن هم باز است. شاید در آینده بدون شورا نتوانند کار درستی انجام بدهند. البته این کار تا حدودی به مردم هم بر می‌گردد، چون اگر مردم نمایندگان خود را درست انتخاب کنند، می‌توان امیدوار بود. اتفاق بد در مجلس و هر جای دیگر که مردم بد انتخاب کنند، می‌افتد.

هاشمی گفته بود: این دو انتخابات بسیار مهم و جزو مهمترین انتخابات ما هستند. هرکس تعهد اسلامی و ملی دارد، باید خودش را آماده کند و در انتخابات حضور داشته باشد.  کسانی که خود را صالح می‌دانند، نامزد شوند و اگر در آن سطح نیستند، برای رأی دادن بیایند. اینجا بسیار مهم است و نتیجه‌اش هم به همه‌ی ایرانی‌ها بر می‌گردد. این‌گونه نیست که یک عده ببرند و یک عده ببازند. نتیجه‌ی مثبت و منفی‌اش به همه برمی‌گردد. لذا خوب است که همه کسانی که احساس ملی‌گرایی دارند یا اسلامی و یا انقلابی هستند و هر چه که هستند و یا هر سه هستند، بیایند و در انتخابات شرکت کنند و بی‌تفاوت نباشند.

هاشمی چندی پیش از حضور قطعی خود در انتخابات آتی خبر داد و گفت: « من در مجلس نمی‌توانم شرکت کنم، ولی برای حضور در انتخابات مجلس خبرگان اعلام آمادگی کرده‌ام و ان‌شاءا… در انتخابات اسفندماه به عنوان کاندیدا حضور خواهم داشت. نگران نباشید، من می‌آیم»وی تاکید کرد: ان‌شاءا… نتیجه انتخابات به نحوی رقم بخورد که مورد رضایت مردم باشد.

سراج 24

ارسال نظر

آخرین اخبار