سمینار علمی نقش استقرار صنایع متالوژی در توسعه استان، پذیرش بیش از 201 هزار نفر در ستادهای اسکان آموزش و پرورش، معرفی شهردار جدید نوکنده، اجرای دو هزار و 410 پروژه گازرسانی، پلمپ 15 وسیله بازی غیراستاندارد در بندرترکمن، کارگاه مدیران سلامت قطب شمال کشور در گرگان، فراخوان جشنواره گلستان شعر و شنیده شدن نخستین بانگ مرال در سه نقطه جنگلی استان

عناوین اخبار گوناگون از اقصی نقاط استان گلستان

 به گزارش گلستان 24، نخستین سمینار علمی نقش استقرار صنایع متالوژی در توسعه استان گلستان صبح چهارشنبه هجدهم شهریور ماه جاری در سالن آمفی تئاتر دانشکده فنی مائده گرگان واقع در شهرک امام، کوچه چهارم برگزار می شود.
به گزارش سازمان صنعت، معدن و تجارت با روی کار آمدن دولت تدبیر و امید، سیاست های اقتصادی گلستان به سمت صنعتی شدن و استفاده از فرصت های استان در این بخش تمایل پیدا کرده و صنعت به عنوان اولویت اول استان طی سال های آتی برگزیده شده است.


***

مدیرکل آموزش و پرورش گلستان گفت: از ابتدای فعالیت ستادهای اسکان تا کنون تعداد 201 هزار و 445 نفر در این ستادها پذیرش شده اند.
محمدرضا وطنی افزود: تابستان امسال گلستان با 18 پایگاه و حدود 120 مدرسه و هزار کلاس درس و دو باشگاه فرهنگیان آماده پذیرش مسافرین شد. 
وی اضافه کرد: از کلاس های در نظر گرفته شده برای اسکان 135 کلاس ویژه، 565 کلاس نوع الف، 210 کلاس نوع ب و 90 کلاس نوع ج مهیا شده بود.

***

در حکمی از سوی استاندار گلستان شهردار جدید شهر نوکنده معرفی شد. 
فرماندار بندرگز در آیین تودیع و معارفه شهردار نوکنده گفت: نکته ای که برای ما به عنوان نماینده دولت مورد تاکید بوده این است که اعضای شورای شهر و حتی شورای روستاها در انتخاب خود برای مدیریت شهری و روستایی باید دقت لازم را به خرج دهند و مدیریت باید مدیریتی پایدار باشد تا نتیجه ای مطلوب را به دنبال داشته باشد. 
علی اصغر میرزایی با بیان این که جابجایی شهرداران در مدت زمان کوتاه نتیجه مثبتی نخواهد داشت گفت: این حق شورا است که در تصمیم گیری تجدید نظر کند شورا باید در انتخاب شهردار جدید دقت لازم را داشته باشد و از طریق آگهی و فراخوان افراد علاقمندی که برنامه ای در این خصوص دارند و متخصص هستند وارد این حوزه شوند و برنامه های خود را عرضه کنند. 
وی بیان کرد: شهرداری که قرار است سکان مدیریت شهری را در دست گیرد باید یکسری مسائل را مد نظر قرار دهد به طور مثال باید امور را با برنامه شروع کند، برنامه های پیشرفت و توسعه شهر را تعیین نماید، این مسیر که در چه نقطه ای هستیم و باید به کجا برسیم باید تعیین شود. 
میرزایی با بیان این که برنامه های شهردار جدید نوکنده بررسی شده و برنامه های خوبی مد نظر دارد اظهار کرد: یکی از مواردی که باید در دستور کار قرار گیرد ادامه برنامه هایی است که تاکنون وجود داشته، قطعا شهردار قبلی یا شهرداران سابق برنامه و فعالیت هایی داشتند و افقی را ترسیم کردند که شهردار جدید باید ضمن ادامه این برنامه ها و رفع نواقص، شتابی بر حرکت مدیریتی داده باشد و برنامه ها را پیش ببرد. 
وی گفت: ایجاد تحول و حرکت شتاب آمیز برای مردم بسیار مهم است، این فرصت در اختیار مدیران شهری قرار دارد تا با استفاده از ظرفیت های بخش خصوصی خصوصا استفاده از نظرات صاحب نظران و متخصصین از امکانات و منابع و توانمندی ها بهره مند شوند هیچ کس به تنهایی در عرصه های عمومی نمی تواند موفق باشد و قطعا مشورت با اعضای شورا، متخصصین و صاحب نظران می تواند چراغ راهی در مسیر موفقیت باشد. 
در این آیین از زحمات حسن مازینی قدردانی و رضا منوچهری به عنوان شهردار جدید نوکنده معرفی شد. 

***

مدیرعامل شرکت گاز گلستان گفت: این شرکت تا کنون توانسته است تعداد 2 هزار و 410 پروژه گازرسانی را در بخش های مختلف شهری، روستایی، صنایع جزء و عمده و جایگاه CNG اجرایی کند.
صفرعلی جمال لیوانی اظهار کرد: این پروژه ها شامل 29 شهر، 730 روستا، یک هزار و 587 واحد صنعتی عمده و جزء و همچنین 64 جایگاه CNG است که از این انرژی پاک برخوردار شده اند.
وی گفت: در هفته دولت امسال نیز 52 پروژه با هزینه ای افزون بر 136 میلیارد و 700 میلیون ریال در سطح استان مورد بهره برداری قرار گرفت.
وی افزود: این پروژه ها شامل گازرسانی به 22 روستا ، 29 واحد صنعتی و پروژه ساختمان اداره گاز شهر مراوه تپه بود. 
وی اضافه کرد: با اجرای این پروژه ها بیش از 10 هزار و 500 نفر از مزایای آن بهره مند شدند.

***

رییس اداره امور آزمایشگاه های استاندارد گلستان از پلمپ 15 وسیله بازی غیراستاندارد در شهرستان ترکمن خبر داد.
محمد امانبائی اظهار کرد: با گزارش دریافتی مبنی بر غیراستاندارد بودن تجهیزات شهر بازی بندرترکمن بازرسان اداره کل استاندارد گلستان به سه مرکز شهر بازی مراجعه کردند که نتایج نشان دهنده غیراستاندارد بودن بیش از 15 مورد از وسایل و تجهیزات بازی در این شهرستان بود.
وی با اعلام این که تجهیزات غیراستاندارد موقتا پلمپ شد افزود: با توجه به اجباری بودن استاندارد تجهیزات شهر بازی و زمین های بازی، کلیه دارندگان این وسائل باید قبل از بهره برداری از تجهیزات فوق و پس از انجام بازرسی توسط شرکت های بازرسی فنی تایید صلاحیت شده توسط سازمان ملی استاندارد ایران و رفع نواقص احتمالی، مجوز بهره برداری را از اداره کل استاندارد دریافت نمایند.
به گفته امانبائی با مالکین متخلف مطابق مقررات سازمان ملی استاندارد برخورد قانونی صورت می گیرد.

***

نخستین بانگ مرال در فصل گاوبانگی جدید از سه نقطه جنگلی استان گلستان گزارش شد.
حفاظت محیط زیست گلستان گزارش داد: نخستین بانگ مرال توسط نیروهای یگان حفاظت محیط زیست پارک ملی گلستان در منطقه 'قزل یقر شارلق' شنیده شد.
همچنین از منطقه 'درازنو' در کردکوی و 'لنگو' در شهرستان علی آباد نیز نخستین بانگ مرال توسط محیط بانان گزارش شد.
اداره کل حفاظت محیط زیست گلستان هر ساله با برپایی چادرهای گاوبانگی در نقاط مختلف زیستگاهی این گونه حمایت شده، اقدام به حفاظت از نسل آن و همچنین سرشماری این حیوان حمایت شده و ارزشمند می کند.

***

فراخوان نخستین جشنواره شاعران گلستان با عنوان (گلستان شعر) 26 شهریور در گرگان برگزار می شود. 
معاون فرهنگی هنری حوزه هنری استان گلستان گفت: این جشنواره با موضوع شعر آزاد و برای مقطع سنی کودک و نوجوان 7 الی 17 سال در نظر گرفته شده است.
محمود خواجه نژاد از علاقه مندان به شرکت در این جشنواره دعوت کرد و افزود: با اعلام دبیرخانه جشنواره کلیه قالب های شعری رایج پذیرفته خواهد شد و هر شرکت کننده می تواند حداکثر 3 اثر ارسال نماید.
وی آخرین مهلت ارسال آثار را 19 شهریور اعلام و خاطرنشان کرد: شاعران گلستانی می توانند آثار خود را به نشانی گرگان، میدان فخرالدین اسعد گرگانی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی، واحد شعر ارسال کنند و برای کسب اطلاعات بیشتر با شماره تلفن 01732220266 داخلی 174 تماس حاصل نمایند.
وی اضافه کرد: جشنواره گلستان شعر با همت اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی و همکاری حوزه هنری، سازمان فرهنگی ورزشی شهرداری، کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان، سازمان دانش آموزی و اتحادیه انجمن های علمی آموزشی معلمان ادبیات فارسی استان گلستان برگزار خواهد شد.

***

مدیران ستادی تابعه حوزه بهداشت وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی از شهرستان های استان گلستان، مازندران، سمنان و دانشکده علوم پزشکی شاهرود و بابل (قطب شمال کشور)، کارگاه دو روزه فلوشیپ منطقه ای مدیریت بهداشت را به میزبانی مرکز بهداشت استان گلستان گذراندند. 
از مهمترین سرفصل های آموزشی این دوره می توان به مدیریت تصمیم گیری و انگیزش کارکنان، مدیریت منابع انسانی، آشنایی با آمار کاربردی در حوزه بهداشت، طرح تحول در حوزه بهداشت، مدیریت بحران و بلایا و چرخه آموزش بزرگسالان اشاره کرد.

***

مدیرکل تامین اجتماعی گلستان گفت: بهبود مستمر خدمات، کالبدشکافی دقیق امور به منظور اصلاح آن و جلب رضایت مشتریان از اصول اولیه تامین اجتماعی است.
محمد حیدری نژاد اظهار کرد: توجه به مدل خدمات دهی در راستای جلب رضایت مخاطبان و پاسخگویی مناسب با تکیه بر نظم و اقتدار اداری، تیم سازی، اهمیت وقت و جلوگیری از سرگردانی مراجعان، درک و بررسی نیازهای مشتریان، کاهش شکاف بین مخاطبان و پرسنل، شفاف سازی و تسهیل ارائه خدمات، افزایش تعهد کاری و حذف امور زائد و تردد مضاعف امکان پذیر است.
وی با بیان این که تعامل و ذهنیت مثبت کارکنان از عوامل مهم حرکت در مسیر پیشرفت هر سازمانی است خاطرنشان کرد: کارگروهی، اراده قوی و عزم راسخ عامل موفقیت ها و بی اعتمادی و تک روی آفت و مانع پیشرفت است.
وی اظهار کرد: در چهار ماه گذشته با توجه به انسجام کاری، مشتری مداری و حرکت در مسیر برنامه عملیاتی در گلستان رشد میزان بیمه شدگان ساختمانی در این استان به 10 درصد رسیده است.
حیدری نژاد با تاکید بر نقش مهم تهیه آمار درست و بی نقص گفت: انجام کار تیمی، اطلاعات و آمار قوی و به روز، نقش آفرینی در تصمیم گیری و تصمیم سازی در کنار هم افزایی و همدلی از راهبردهای عملی در موفقیت هر مجموعه ای است.

***

با اتمام ساخت سازه سردر فرودگاه گرگان٬ این سازه جهت نصب آماده شد.
پروژه سردر فرودگاه گرگان با اعتباری بالغ بر دو میلیارد و 200 میلیون ریال از محل اعتبارات استانی در حال انجام است.
مدت اجرای این پروژه سه ماه پیش بینی شده و اکنون مراحل اجرایی نصب سازه آن در دست اقدام است و در مراحل بعدی تکمیل و به بهره برداری خواهد رسید.

***

جلسه کارگروه پشتیبانی ستاد هفته دفاع مقدس با حضور نمایندگان دستگاه های اجرایی استان در تپه نورالشهداء گرگان در جوار 8 تن از شهدای گمنام دفاع مقدس برگزار شد. 
مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس گلستان با گرامیداشت یاد و خاطره شهدا در دوران دفاع مقدس، نقش پشتیبانی در جنگ را بسیار ارزشمند دانست و گفت: پشتیبانی در مناطق عملیاتی از مرحله اعزام تا اسکان رزمندگان انجام می شد و اکثرا با مشارکت مردم صورت می گرفت. 
سرهنگ حسن نیا پشتیبانی را یک کار صد درصد تخصصی خواند و اظهار داشت: به ازای هر نیروی جنگنده در میدان رزم 9 نفر در پشت خط مقدم جنگ وی را از لحاظ آذوقه، مهمات و تجهیزات پشتیبانی می کردند. 
وی هدف از تشکیل این جلسه را کمک و همکاری مدیران دستگاه های اجرایی استان در برگزاری هر چه باشکوه تر مراسم هفته دفاع مقدس دانست و افزود: ادارات و نهادهای دولتی در بحث جمع آوری اسناد و مدارک خانواده های شهدا و رزمندگان دوران دفاع مقدس اهتمام بیشتری داشته باشند تا در آینده این اسناد در مرکز فرهنگی دفاع مقدس به نمایش گذاشته شد. 

***

کلنگ ساخت پایگاه بهداشتی در شهر گرگان توسط خیر حاجیه خانم دیلمی با خاطره زنده یاد احمد غیاث آبادی به زمین زده شد.
این پایگاه شهری در زمینی به مساحت 134 مترمربع که توسط این خیر اهدا شده در دو طبقه با متراژ بالغ بر 90 متر در هر طبقه احداث خواهد شد.

ارسال نظر

آخرین اخبار