سوء استفاده انتخاباتی

گویا برگزاری مراسم مختومقلی در شهرهای مختلف استان به فرصتی برای تبلیغات انتخاباتی کاندیداهای حاضر در عرصه رقابت های انتخابات مجلس دهم تبدیل شده است .

 حاشیه های مراسمات سالگرد تولد مختومقلی

به گزارش گلستان 24، در روزهای اخیر با شروع هفته نکوداشت مختومقلی فراغی شاعر و عارف بزرگ ترکمن در استان گلستان مراسم بزرگداشت این اندیشمند بزرگوار در شهرهای مختلف در حال برگزاری است .

تا به امروز (چهارشنبه 23 اردیبهشت ) مراسم شهرهای اصلی ترکمن نشین استان در صحت و سلامت عمومی برگزار شده و این مراسمات به نسبت سال گذشته از حاشیه ها دور مانده است . اما علیرغم این رضایت مندی عمومی نکاتی نیز در این مراسم ها وجود دارد که بنظر می رسد ذکر آنها خالی از لطف نباشد :

• مراسم مختومقلی و کاندیداهای انتخابات مجلس :

همان گونه که پیش بینی می شد برگزاری مراسم مختومقلی در شهرهای مختلف استان به فرصتی برای تبلیغات انتخاباتی کاندیداهای حاضر در عرصه رقابتهای انتخابات مجلس دهم تبدیل شده است . مشخص نیست که اسم این کار را باید استفاده بهینه از فضا نامید یا سوء استفاده از علاقه مردم فرهنگ دوست صحرا به شاعر بزرگ شان!

در این زمینه نکته جالب این است که برخی از کاندیداها تلاش کرده اند حضور در این مراسم ها را حتی در خارج از حوزه انتخابیه اصلی شان نیز در دستور کار خود قرار دهند . شاید این رفتار به علت احتمال استانی شدن انتخابات صورت گرفته است .

• استقبال های متفاوت از مراسم :

برگزاری مراسم بزرگداشت مختومقلی در شهرهای مختلف دارای فراز و نشیب نیز بوده است . در این زمینه در حالی که بندر ترکمن شاهد بهترین استقبال مردمی ازمراسم مختومقلی بود ، آق قلا کارنامه مناسبی در این زمینه بجا نگذاشت . غالب فعالان آق قلایی این شرایط را به علت عدم اطلاع رسانی مناسب از مراسم و زمان برگزاری آن در سطح شهر می دانند.

• مختومقلی را هنوز هم نتوانستیم به میان مردم بیاوریم :

یکی از نکاتی که دربرگزاری مراسم سالانه مختومقلی فراغی خود نمایی می کند این است که در غالب موارد بخش اعظم حضور در این مراسم به فعالان فرهنگی و اجتماعی و خانواده های آنها محدود شده و علی رغم تلاش هایی که انجام می دهیم ، نتوانیستم این شاعر را به خانه های مردم عادی وارد کنیم .

این یک ایراد بزرگ است و باید با یک برنامه ریزی بلند مدت تلاش کنیم همه مردم با افکار این شاعر و عارف بزرگ ترکمن آشنا گردند و الا قرائت چند شعر و چند مقاله در زمینه این شاعر در جمعی که همه استاد این حوزه هستند دردی از دردها را دوا نمی کند ./ترکمن سسی

ارسال نظر

آخرین اخبار