مدیر کل راه آهن استان گلستان گفت: تمامی 70 مسافر ریل باس (قطار اتوبوسی) سانحه دیده گرگان - اینچه برون که عصر امروز جمعه از خط خارج شد، در صحت و سلامت کامل هستند.

وضعیت مسافران قطار سانحه دیده گرگان - اینچه برون

محمد رضا قربانی در گفت و گو با خبرنگار اعزامی به محل سانحه گفت: قطار محلی گرگان - اینچه برون عصر امروز حین بازگشت از ایستگاه مرزی اینچه برون در محدوده شهرستان آق قلا از خط خارج شد اما به هیچ یک از خدمه و مسافران آن آسیبی وارد نشده است.
وی ابراز داشت: این قطار در مجموع 70 نفر مسافر داشته است که همه آنها در صحت و سلامت کامل هستند و با خودروهای اعزامی از سوی شرکت راه آهن به محل سانحه، جابجا شدند.

وضعیت مسافران قطار سانحه دیده گرگان - اینچه برون
وی اظهار داشت: علت دقیق سانحه در دست رسیدگی است اما بررسی های اولیه حاکیست خروج قطار به سبب آسیب دیدگی ریل ناشی از سرقت پیچ و مهره ها بوده است.
وی خاطرنشان کرد: حدود شش چرخ قطار از ریل خارج شده است.
همچنین علی اصغر طهماسبی معاون سیاسی، اجتماعی و امنیتی استاندار گلستان که دقایقی پس از سانحه در محل حاضر شد، به خبرنگار ایرنا گفت: سانحه رخ داده جزیی است و بزودی قطار به ریل بازگشته و خط گرگان - اینچه برون بازگشایی می شود.
شهر مرزی اینچه برون از توابع شهرستان گنبد به سبب استقرار پایانه گمرکی و بازارچه مرزی در آن و ترانزیت کالا بین ایران و کشورهای آسیای میانه دارای اهمیت راهبردی است.
راه آهن اینچه برون از غرب گرگان به ساری و در نهایت تهران و مشهد متصل می شود و قرار است در آینده با خط دیگری از شرق گرگان از مسیر بجنورد هم به مشهد وصل شود.
قطار مسافری اینچه برون - گرگان چند روز پیش با حضور معاون اول رییس جمهور مورد بهره برداری قرار گرفت.
همچنین آذرماه سال گذشته با حضور روسای جمهور کشورهای ایران، ترکمنستان و قزاقستان ایستگاه راه آهن اینچه برون به منظور ترانزیت کالا بین کشورهای همسایه مورد بهره برداری قرار گرفت.

 

 

 

 

 

 

 

 

ایرنا

ارسال نظر

آخرین اخبار