ایستگاه‌های تاکسی در میدان مرکزی به ویژه چهار‌راه میهن و دارایی موجب ترافیک سنگین شده است.

هرج و مرج در ایستگاههای تاکسی گنبد

 به گزارش گلستان 24، طبق قوانین راهنمایی و رانندگی، وجود ایستگاه تاکسی در میدان‌ها تخلف محسوب می‌شود، در بررسی‌های که در اطراف میدان مرکزی شهر گنبد انجام شد، بیش‌ترین مشکل مربوط به خیابان‌های میهن و دارایی بود که در برخی از ساعات تاکسی‌ها در ابتدای خیابان‌ها توقف و منتظر مسافر بودند ترافیک سنگینی ایجاد می‌کنند.

ایستگاههای تاکسی گنبد
- به گفته برخی رانندگان تاکسی؛ نبود پارکینگ عمومی و طبقاتی یکی از معضلات ترافیک شهری است و تاکسی‌های منتظر مسافر به صورت دوبله پارک می‌کنند و گاها اتوبوس شرکت واحد هم به آنها اضافه می‌شود و کل خیابان بسته می‌شود.
- یکی از رانندگان به خبرنگار ما گفت: بیشتر ساعات روز رانندگان و مسافرکشان غیر مجاز در اطراف میدان به ویژه مابین چهارراه میهن، امامزاده  و گلشن در خیابان اصلی (امام خمینی جنوبی)  و سه راه حافظ شمالی و دارایی  پارک می‌کنند و مسافران بین شهری را سوار می‌کنند.
- رانندگان پیشنهاد کردند ایجاد ایستگاه تاکسی در دو طرف خیابان و حذف پارک کنار خیابان در ابتدای چهارراه‌ها و حذف تاکسی‌های غیر خطی باید در دستور کار شورای ترافیک شهری قرار گیرد تا معضل ترافیک گنبد سبک‌تر شود.
- یکی از رانندگان خطی به خبرنگار تورکمن نیوز گفت: ما هر ساله مالیات می‌دهیم و خواستار عدم اجازه مسافرکشی به رانندگان شخصی هستیم.
رانندگان از پلیس هم خواستند که با جدیت بیش‌تری ورود کند، البته تاکنون، هم اقدامات خوبی از طرف پلیس انجام شده است. اما مسئله بیش از این‌هاست و شورای ترافیک شهری باید با جد این معضل را رسیدگی نماید.
- تا جایی که به یاد داریم از آغاز به کار تاکسی‌ها، مسافرکش‌های شخصی هم پابه‌پای تاکسی‌داران اقدام به مسافر‌کشی می‌کنند و این امر باعث مشکلات فراوان بین این دو قشر  و گاها باعث درگیری بین رانندگان شده است.
مشکلات مسافرکشان در تمامی شهرهای ایران وجود دارد ولی در بعضی از شهرها با مدیریت مناسب شهری و ایجاد ایستگاه‌های تاکسی مستقل و با همکاری پلیس اجازه کار به مسافرکش‌های شخصی داده نمی‌شود.
رانندگان تاکسی نمایندگان فرهنگ و شخصیت شهرمان هستند و اگر مهمانی وارد شهر گنبد کاووس شود برخورد رانندگان غنا و جایگاه فرهنگی والای شهر و مردم منطقه را به مهمانان می‌رساند و شایسته نیست هر شخصی با خودرو در سطح شهر مسافر جابجا کند.
همکاری راهنمایی و رانندگی شهرستان در کنار شهرداری برای رفع چالش‌های موجود در عرصه جابجایی مسافران درون شهری با تاکسی ضروری است.
منبع تورکمن نیوز 

ارسال نظر

آخرین اخبار