مراسم دعای ندبه با حضور آیت اله نورمفیدی در علی آباد، تحویل 14 کودک به متقاضیان فرزندخواندگی، دفاع رساله دکتری دانشجوی رشته جنگلداری، نشست شورای سلامت و امنیت غذایی گرگان، جشنواره فرهنگی ورزشی روستایی بندرگز، همکاری مشترک آموزش فنی و حرفه ای و ارتباطات و فناوری اطلاعات، نائب قهرمانی تیم فرزندان مهر بهزیستی استان و یادواره هفت شهید روستای نرسو علی آباد

نگاهی به اخبار گوناگون از اقصی نقاط گلستان

 به گزارش گلستان 24، مراسم متمرکز دعای ندبه با حضور نماینده ولی فقیه در استان گلستان و امام جمعه گرگان در مصلی بزرگ نماز جمعه علی آباد برگزار شد. 
آیت اله سیدکاظم نورمفیدی در این مراسم گفت: یکی از فلسفه های روز جمعه این است که مسلمانان و مومنین گرد هم آیند و در صف های نمازجمعه شرکت کنند و با معارف دینی و مسائل فرهنگی آشنا شوند. 

 اخبار گلستان
امام جمعه گرگان اظهار داشت: دعای ندبه دعایی است که مضمون و خلاصه اش توجه به حضرت ولی عصر (عج) می باشد. 
نماینده ولی فقیه در گلستان تصریح کرد: انسان ها در این دنیا بنده هستند برخی ها بنده مال، برخی ها بنده مقام و برخی ها هم بنده شهوت و بعثت انبیاء به خاطر این بود که انسان ها را از بندگی ها باز دارند و به بندگی خدا دعوت کنند و راه درست را بر همگان آشکار سازند. 
آیت اله نورمفیدی در ادامه افزود: بندگی ها هر کدام نشانه و علامتی دارند و نشانه بندگی الهی، فروتنی است. 
امام جمعه گرگان تاکید کرد: پیامبران الگوی بندگی حق هستند و به عنوان برترین بندگان معرفی شده اند. 
آیت اله نورمفیدی نماز و دعا را لازمه جامعه دانست و گفت: نماز و دعا و فرائض معنوی باید در رکن اصلی زندگی انسان ها قرار گیرد تا از آسیب های پیش رو مصون گردند. 

*** 

مدیرکل بهزیستی گلستان گفت: از ابتدای امسال تاکنون 14 کودک به متقاضیان فرزندخواندگی تحویل داده شدند. 
رقیه رحمانی در حاشیه سومین جلسه کمیته فرزندخواندگی بهزیستی استان اظهار کرد: از معرفی و مطرح شدن 30 پرونده متقاضی فرزندخواندگی در این کمیته معرفی و مطرح شده است که در نهایت 25 پرونده تایید و 5 پرونده دیگر متقاضی فرزندخواندگی تایید نشدند.
وی گفت: تاکنون 14 کودک به خانواده های متقاضی واگذار شده اند و 25 متقاضی دیگر که توسط اعضای کمیته تایید شده اند منتظر واگذاری هستند. 
وی با تاکید بر انجام روال قانونی در پذیرش فرزندخوانده تصریح کرد: متقاضیان باید از طریق بهزیستی اقدام کرده و سپس با ارجاع پرونده به دادسرا در صورت صلاحیت حکم سرپرستی موقت دریافت می کنند و پس از گذشت مدتی حکم دائم حضانت کودک برای متقاضی صادر می شود. 

*** 

مریم مصلحی دانشجوی رشته اکولوژی جنگلداری دانشکده علوم جنگل از رساله دکتری خود با عنوان 'تاثیر شیوه گزینشی بر تغییرات لاشریزه و ذخیره کربن آلی خاک در توده‎ راش-ممرز جنگل شصت کلاته' دفاع کرد. 
وی در تدوین این رساله از راهنمایی های دکتر هاشم حبشی و اساتید مشاور دکتر رامین رحمانی دکتر هرمز سهرابی و دکتر خسرو ثاقب طالبی بهره می برد. 
در این جلسه که در حضور جمعی از اساتید و دانشجویان در سالن شهید چمران دانشکده دفاع برگزار شد مریم مصلحی در دفاع از رساله خود گفت: جنگل با ذخیره 80 درصد کربن کل خشکی، به عنوان یکی از مهم‎ترین اکوسیستم‎های طبیعی با پتانسیل بالای جذب دی اکسید کربن، توانایی شگرفی در ذخیره کربن اتمسفری و کاهش تغییر آب و هوایی دارد. 
وی افزود: محاسبه ذخیره کربن آلی خاک و دی اکسید کربن جذب شده از اتمسفر توسط تیمارهای مورد مطالعه و اختلاف بین آن ها تحت تاثیر دخالت های جنگل شناسی، از یک طرف سهم قابل توجه جنگل های آمیخته راش - ممرز را در چرخه جهانی کربن به تصویر کشید و از طرف دیگر نشان داد طول گردش 10 سال در شیوه گزینشی برای ترمیم بخش زیرزمینی و سایر عوامل موثر بر ذخیره آلی خاک، کافی نبوده و بایستی در طول گردش تجدید نظر نمود. 

*** 

فرماندار گرگان در چهارمین جلسه شورای سلامت و امنیت غذایی شهرستان گفت: با نزدیک شدن به عید قربان و انجام قربانی باید ذبح های موجود را با یک اصل بهداشتی و قانونی برنامه ریزی نماییم. 
یحیی خاکی افزود: مردم می توانند از چهار مکان کشتارگاه شهر جلین، جرجان 15، ابتدای جاده آق قلا، ابتدای روستای زنگیان که با تأیید بهداشت و اداره دامپزشکی می باشد دام را تهیه و به صورت رایگان در کشتارگاه جلین ذبح نمایند. 
وی بیان داشت: برای کشتار شرعی در روز عید قربان مکان هایی در نظر گرفته شده و نمایندگان بهداشت، دامپزشکی و نیروی انتظامی به طور سیار سرکشی خواهند داشت تا شهروندان و دامداران بتوانند در مکان های یادشده در آرامش کامل به قربانی بپردازند. 

*** 

نخستین جشنواره فرهنگی ورزشی روستایی با عنوان تعطیلات تابستانه با ورزش در روستای گزغربی از توابع شهرستان بندرگز برگزار شد. 
فرماندار بندرگز در این آیین گفت: جشنواره فرهنگی ورزشی روستایی با هدف تلاش برای ترویج بیشتر و تلاش در روستاها، ایجاد شور و نشاط در بین جوانان و ارتقای انگیزه و روحیه شاد میان مردم برگزار شده است. 
علی اصغر میرزایی رونق دادن به ورزش روستایی، ترغیب جوانان برای حضور در ورزش حرفه ای و فراهم کردن زمینه های شناسایی استعدادهای جدید را از اهداف دیگر برگزاری این جشنواره بیان داشت. 
طناب کشی، هفت سنگ، موسیقی سنتی و محلی، نمایش و پخت غذاهای سنتی و بومی از برنامه هایی بود که در این جشنواره به اجرا در آمد. 
در این جشنواره از 30 قهرمان و جوان نمونه تجلیل و قدردانی شد. 

*** 

مدیرکل آموزش فنی و حرفه ای گلستان با اشاره به تفاهم نامه ملی منعقد شده بین سازمان آموزش فنی و حرفه ای کشور و سازمان فناوری اطلاعات ایران گفت: بر همین اساس این اداره کل نیز در موضوعاتی همچون همکاری در شناسایی مهارت های تخصصی مورد نیاز بازار کشور در حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات، بررسی و اعلام امکانات و زیرساخت های مورد نیاز برای افزایش مهارت های علمی و عملی کارآموزان حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات همکاری لازم را خواهد داشت. 
ابوالفضل تیرانداز در نشست با مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان گلستان افزود: هدف ما گسترش همکاری ها، استفاده از منابع، امکانات و پتانسیل دو طرف، حمایت از توسعه مهارت های فناوری اطلاعات و ارتباطات، تربیت نیروی کار ماهر در این حوزه و همچنین همکاری در توانمندسازی نیروها می باشد. 
مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان نیز گفت: یکی از موضوعات مورد نظر توسعه آموزش های مجازی است که بواسطه آن کسانی که امکان حضور در دوره های آموزشی را به صورت حضوری نداشته می توانند در این دوره ها شرکت نموده و موضوع مورد نظر خود را آموزش ببینند. 
حسین مومنی افزود: با پتانسیل و همکاری متقابل می توان کارهای مثبت زیادی را در استان شروع کرد و با توجه به ظرفیت های موجود استان در موضوع فضای مجازی و موضوعاتی از این قبیل، استان گلستان قابلیت پایلوت کشوری را دارد. 
وی یادآور شد: اداره کل ارتباطات و فناوری اطلاعات آمادگی همکاری در بخش های مختلفی از جمله تامین زیرساخت های فنی مورد نیاز برای برگزاری دوره های آموزشی تخصصی مهارتی حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات، حمایت از تدوین و انتشار استانداردهای آموزش شغل و شایستگی و محتوای آموزشی تخصصی حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات و ... با اداره کل آموزش فنی وحرفه ای گلستان خواهد داشت. 

*** 

در پایان دهمین جشنواره فرهنگی ورزشی فرزندان مهر کشور (پسران و دختران) که با شعار 'همدلی و تدبیر به سوی توانمندی و موفقیت' و با هدف بسترسازی برای بروز و ظهور استعدادهای ورزشی و هنری و توانمندسازی فرزندان تحت پوشش سازمان بهزیستی کشور برگزار شد، تیم فوتسال فرزندان زیر 14سال بهزیستی استان گلستان به مقام نایب قهرمانی این دوره از رقابت ها دست یافت. 
این جشنواره در هفت رشته ورزشی والیبال، شطرنج، تنیس روی میز، شنا، آمادگی جسمانی، دومیدانی و فوتسال به میزبانی استان مازندران با حضور 31 تیم و 320 ورزشکار پسر و 27 تیم و 300 ورزشکار دختر در اردوگاه شهید عظیمی بابلسر برگزار شد. 

*** 

یادواره شهدای هفت شهید روستای کوهستانی نرسو بخش کمالان با حضور خانواده های معظم شهداء، جانبازان و ایثارگران ، مسئولان ادارات و نهادها، نیرو های نظامی انتظامی و همچنین اقشار مختلف مردم برگزار شد. 
فرماندار علی آبادکتول در این مراسم گفت: امروز رسالت ما ترویج روحیه فرهنگ ایثار و شهادت است و باید این روحیه را برای دفاع از دستاوردهای انقلاب اسلامی و حرکت در مسیر ولایت ترویج و گسترش دهیم. 
احمد تجری مفرد افزود: دشمنان انقلاب اسلامی ایران از حضور گسترده مردم و اسلام ناب محمدی بیم و هراس دارند و می دانند که اسلام نبوی هرگز استبداد و ظلم را قبول ندارد. 

*** 

اولین جلسه کمیته بررسی مسائل بخش سلامت در واحدهای صنعتی و معدنی در اتاق بازرگانی، صنایع ، معادن و کشاورزی گرگان برگزار شد. 
در این نشست با حضور نمایندگان ادارات مختلف مباحثی همچون سلامت نیروی کار، سلامت محیط کار، بیماری های تنفسی ناشی از استنشاق گرد و غبار، شناسایی و کنترل خطرات بهداشتی سیلیس، همسان سازی، بهسازی و نوسازی تجهیزات واحدهای تولیدی طرح و مورد بحث و بررسی قرار گرفت . 

*** 

مهران قربانعلی پور کاراته کار علی آباد که به همراه تیم ملی کاراته کشورمان در مسابقات آسیایی یوکوهاما موفق به کسب مقام سوم تیمی و مدال برنز کاتای انفرادی شد در گلزار شهدای گمنام مورد استقبال مسئولین ادارات، نهادها و مردم ورزش دوست علی آباد قرار گرفت. 
فرماندار، شهردار و رییس شورای اسلامی شهر نیز با اهداء لوح تقدیر و سکه تمام بهار آزادی از این قهرمان تقدیر بعمل آوردند. 

*** 

مراسم عمامه گذاری طلاب حوزه علمیه عرفانی مراوه تپه با حضور نماینده ولی فقیه در استان گلستان برگزار شد. 
آیت اله سیدکاظم نورمفیدی در این مراسم گفت: امروز همه علمای شیعه و اهل سنت وظیفه دارند از حیثیت اسلام دفاع و مانع تفرقه بین مسلمان شوند. 
امام جمعه گرگان، وحدت را امر ضروری‏ امت اسلام دانست و گفت: عالم دین، این توطئه دشمن را به خوبی درک کرده و بیداری امت اسلام را وظیفه خود می‏‏داند. 

*** 

مدیرکل استاندارد گلستان از بازرسی 338 واحد صنفی در شهرستان ترکمن و آزمون وسایل توزین و سنجش این واحدها خبر داد و اظهار داشت: در مرحله اول اجرای طرح، 38 واحد صنفی معادل 11 درصد کل واحدها با کارشناسان استاندارد همکاری نداشتند. 
محمود فرمانی افزود: در 300 واحد صنفی که کارشناسان موفق به آزمون وسایل توزین آن شدند، 469 وسیله شامل 216 ترازوی دیجیتال، یک ترازوی طلافروشی، یک ترازوی عقربه ای، 32 ترازوی مرغی، 36 باسکول متحرک، 70 نیم متر پارچه فروشی و 113 وزنه مورد آزمون قرار گرفت.
دبیر شورای استاندارد گلستان ضمن اظهار این که از کل تجهیزات آزمون شده، تعداد 8 وسیله شامل 2 ترازوی دیجیتال، 3 ترازوی مرغی، یک باسکول متحرک و دو وزنه مغایر با استاندارد و دارای خطایی بیش از حد مجاز بودند که به صاحبان وسایل توزین مهلت رفع نقص داده شد اما وزنه های غیراستاندارد از سطح بازار جمع آوری شد. 

*** 

مدیرکل پزشکی قانونی گلستان به همراه مسئول حفاظت و اطلاعات و مسئول امور اداری استان از مرکز پزشکی قانونی شهرستان علی آباد کتول بازدید کردند. 
دکتر زارعی ضمن بازدید و بررسی عملکرد مرکز در بخش های معاینات بالینی و پذیرش، در جریان روند انجام امور اداری و فعالیت های مرکز قرار گرفت. 

*** 

مدیرعامل شرکت شهرک های صنعتی گلستان از حضور خوشه فرش دستباف استان در بیست و چهارمین نمایشگاه فرش دستباف ایران خبر داد. 
رحمن محمدزاده اظهار داشت: معرفی خوشه های کسب و کار فرش دستباف، اهداف و گزارش عملکرد از اهداف حضور خوشه فرش دستباف استان گلستان در این نمایشگاه بود. 
وی افزود: غرفه خوشه فرش دستباف گلستان مورد بازدید رییس مرکز ملی فرش ایران، معاون صنایع کوچک سازمان صنایع کوچک و شهرکهای صنعتی ایران و برخی از مدیران مرتبط با حوزه صنعت فرش استان قرار گرفت. 
محمدزاده گفت: تولیدکنندگان فعال خوشه فرش دستباف استان گلستان با همکاری دفتر توسعه خوشه فرش و شرکت شهرک های صنعتی استان نیز در این نمایشگاه یک غرفه را به طور مشترک اختصاص دادند. 
در حاشیه بیست و چهارمین نمایشگاه فرش دستباف ایران نشستی با عنوان 'فرش و برجام؛ فرصت ها و تهدیدها' به همت انجمن علمی فرش ایران برگزار شد./ایرنا

ارسال نظر

آخرین اخبار