رئیس هیئت کوهنوردی و صعودهای ورزشی شهرستان گرگان از صعود چهار کوهنورد گلستانی به ارتفاعات پنج هزار متری «کازبک» گرجستان خبر داد.

نخستین صعود کوهنوردان گلستانی به قله پنج هزارمتری «کازبک» گرجستان

 به گزارش گلستان 24، یحیی یزدانی در گفتگو با اظهار کرد: ۱۲ کوهنورد کشورمان از جمله چهار گلستانی به مدت چهار روز به قله پنج هزار و ۴۷ متری «کازبک» کشور گرجستان صعود کردند.

صعود کوهنوردان گلستانی

یزدانی افزود: در این صعود سه کوهنورد گرگانی به نام های «احمد پاکپور»، «فواد حاتمی نژاد» و «مجتبی قربانی» و یک گنبدی به نام «مظفر فریدونی» به همراه کوهنوردان استان های تهران، یزد، خراسان رضوی، گیلان و قم حضور داشتند.

وی با بیان اینکه کوهنوردان گلستانی برای نخستین بار موفق به فتح این قله شدند گفت: اعضای تیم هیئت کوهنوردی شهرستان گرگان پس از اجرای هفت اردوی آماده سازی در کشور، موفق شدند به این قله مرتفع صعود کنند.

وی در مورد قله کازبک بیان کرد: این قله به علت مسیرهای ریزشی و یخچال های عمیق و خطرناک و همچنین شیب های تند به عنوان «اورست کوچک» شناخته می شود.

رئیس هیئت کوهنوردی و صعودهای ورزشی شهرستان گرگان خاطرنشان کرد: تیم منتخب کوهنوردی شهرستان گرگان پس از برگزاری یکسال اردوهای آماده سازی انتخاب شده اند و امیدواریم این روند در سال جاری ادامه پیدا کند.

یزدانی در ادامه به صعودهای کوهنوردان گرگانی در سال جاری اشاره کرد و گفت: کوهنوردان این شهرستان در سال جاری تاکنون به ارتفاعات ضلع های شمالی و جنوبی قله پنج هزار و ۶۷۱ متری دماوند، قله چهار هزار و ۸۵۰ متری علَم کوه کلاردشت، قله چهار هزار و ۸۱۳ متری سبلان و ارتفاعات سه هزار و ۸۱۳ متری خط الراس نیمه تمام گاوکشان – کهکشان شاهکوه گرگان صعود کرده اند.

وی با بیان اینکه ۲۲ تیم رسمی کوهنوردی در گرگان ثبت شده است اظهار کرد: برنامه ریزی کرده ایم کوهنوردان گرگانی تا پایان سال به ارتفاعات شیرکوه یزد، دماوند، آزادکوه مازندران، شاه معلم گیلان صعود داشته باشند.

ارسال نظر

آخرین اخبار