دویست و یازدهمین جلسه رسمی و علنی شورای اسلامی شهر گرگان به نشست مشترک اعضای این شورا با مدیر و معاونین آموزش و پرورش و نیز رییس پلیس راهور این شهرستان برگزار شد.

جلسه شورای شهر گرگان با محوریت آموزش و پرورش برگزار شد

به گزارش گلستان24؛ در این جلسه که عصر شنبه در محل سرسرای جلسات شورای اسلامی شهر گرگان برگزار شد، تعدادی از اعضای این نهاد درسخنانی کلی به نقش و اهمیت آموزش و پرورش در توسعه همه جانبه کشور پرداخته و خواستار توجه ویژه به این نهاد شدند.

جلسه شورای شهر گرگان
 

زهرا نورا، رییس شورای شهر گرگان ضمن تبریک مناسبت های هفته جاری، از نهاد آموزش و پرورش بعنوان کانون مهم ساخت آینده جامعه نام برد و برلزوم توجه جدی به ارتقای کیفی مسائل آموزشی و تحقق اهداف سند تحول بنیادین نظام تعلیم و تربیت درسایه تعامل و همکاری همه دستگاه ها با آموزش و پرورش تاکید کرد.
وی، ترویج مباحث فرهنگی درحوزه های شهر نشینی، حقوق و وظایف شهروندی، پاکیزگی شهری، حفظ اموال عمومی و فضای سبز شهری از طریق مدارس و دانش آموزان را یک نیاز اساسی دانست و بر آن تاکید کرد. 
ناصر گرزین عضو دیگر این شورا نیز آموزش و پرورش را یک نهاد فرهنگ ساز درجامعه دانست و برلزوم توجه نگاه فرهنگی به این نهاد تاکید کرد و گفت: بسیاری از آسیب های اجتماعی که در جامعه وجود دارد را می توان از طرق فرهنگ سازی برطرف یا کاهش داد.
علیرضا پزشکپور دیگر عضو شورای شهر گرگان نیز هزینه در آموزش و پرورش را نوعی سرمایه گذاری دانست و گفت: آموزش و پرورش مصرف کننده نیست بلکه بزرگترین تولید کننده مغز و پرورش انسان است.
صفر علی پایین محلی، نایب رییس شورای شهر گرگان نیز در این جلسه از وضعیت نامطلوب فضاهای آموزشی گرگان ابراز گله مندی کرد و خواستار توجه ویژه به بهسازی مدارس مرکز استان گلستان شد.
اسدالله کبیر عضو دیگر این شورا نیز استفاده از ظرفیت مدارس در توسعه و ترویج ورزش های همگانی درمحلات و در ساعات تعطیلی مدارس را مهم دانست و پیشنهاد کرد: درصورت امکان شهرداری نسبت به احداث سالن های ورزشی در مدارس اقدام نماید.
مدیر آموزش و پرورش گرگان نیز با یادآوری مسائل و مشکلات درحوزه کمبود فضای آموزشی یا تخریبی بودن مدارس این شهرستان، برلزوم توجه جدی دیگر نهادها از جمله شورای شهر و شهرداری در رفع این مشکلات تاکید کرد.
نصرالله کشیری با بیان اینکه آموزش و پرورش به تنهایی قادر به انجام وظایف ذاتی خود نیست، گفت: از چند سال پیش تاکنون اقدمات خوبی در بهسازی مدارس این شهرستان ازمحل اعتبارات ملی و استانی و کمک های خیرین مدرسه ساز انجام شده است.
وی سهم اعتبارات استانی آموزش و پرورش گرگان در نیمه نخست امسال را 65 میلیارد ریال اعلام کرد و افزود: طی دوسال گذشته عملیات اجرایی مجموعا 29 پروژه آموزشی که بخشی از آن جزو پروژه های نیمه تمام بودند، آغاز شده است که 6 پروژه آن تا اول مهرماه امسال به بهره برداری خواهد رسید.
کشیری از کاهش مدارس دو شیفت شهر گرگان از 57 درصد درسال تحصیلی 92 - 91 به 43 درصد درسال جاری خبر داد و اضافه کرد: در سال تحصیلی جاری تمامی مدارس دخترانه مقطع متوسطه دوم، تک نوبته خواهند بود.
وی، تلاش آموزش و پرورش برای ایجاد توازن بین رشته ای و گرایش به سمت رشته های فنی ازسوی دانش آموزان را از مهمترین برنامه های این نهاد برشمرد و گفت: درحال حاضر دانش آموزان تمایلی به حضور در رشته های فنی و حرفه ای ندارند که بایستی دراین خصوص فرهنگ سازی شود.
سرهنگ دوم علی عبدی، رییس پلیس راهنمایی و رانندگی گرگان نیز دراین جلسه با اشاره به آیین نامه حمل و نقل دانش آموزی ابلاغی وزارت کشور و ارائه گزارشی از جلسات کارگروه سرویس مدارس در این شهرستان، از خانواده ها خواست از سرویس های مجاز در این زمینه استفاده نمایند.
در این جلسه هم چنین اعضای شورای اسلامی شهر با ذبح رایگان دام در روز عید قربان در سه نقطه ازسوی شهرداری، مساعدت مالی 15 میلیون ریالی به آموزش و پرورش جهت پرواز یکدستگاه پاراموتور در روز بازگشایی مدارس درگرگان موافقت و بیلان، تفریق و اصلاح بودجه 85 میلیارد ریالی سال 93 سازمان پارک ها، میادین و فضای سبز شهرداری این شهر را نیز تصویب کردند. 
دراین جلسه محمدحسین کمیلی رییس مجمع خیرین مدرسه ساز گلستان نیز حضور داشت و برلزوم همکاری بیشتر اعضای شورای شهر گرگان در رفع خلاء های قانونی و نیز فراهم کردن زمینه برای احداث مدارس ازسوی نیکوکاران تاکید کرد. 

ایرنا

ارسال نظر

آخرین اخبار