بازگشت "کمیسیون خدمات شهری" به جرجانی ، موافقت با "کمیسیون بانوان" زهرا نورا و "تصویب 300 میلیون ریال" برای یادواره یاک 40 کلاتی سه باجی بود که شهردار گرگان به سه عضو منتقد خود در ماههای اخیر داده است .

سه باجی که شهردار گرگان به سه منتقد سرسخت خود داد!

 رفتارهای متفاوت از سوی حسین صادقلو شهردار گرگان در باب مدیریت شهری هر روز زوایای جدیدتری بخود می گیرد  و در این زمینه شاید مسائل دو ساله ای که بر شهردار گرگان گذشت در این رفتارها بی تاثیر نباشد .

به گزارش گلستان 24، حسین صادقلو برای انتخاب به سمت شهرداری گرگان 7 رای از 13 کرسی پارلمان محلی را نیاز داشت که در پایان یک ماراتن سنگین نهابتا با همان هفت رای توانست بر محمد رضا سبطی پیروز شود  و به عنوان شهردار گرگان آغاز بکار کند .

وی در ادامه با رفتارهای خود نتوانست بر اجماع اعضای شورای شهر پیرامون خود موفق شود و لذا 3 نفر از افرادی که به شهردار شدن وی رای داده بودند کم کم از او فاصله گرفتند تا جمع منتقدان پرشور 9 نفره شود .

اما در ادامه برخی اقدامات صادقلو و گروهی که به حامیان شهردار موسوم شدند باعث شد تا انتقادات شدیدتری نسبت به مدیریت شهری شکل بگیرد.

حذف کمیسیون خدمات شهری که مصوبه سال اول دوره چهارم بود در آغاز سال دوم مدیریت شهری صادقلو شوک بزرگی بود که به ابراهیم جرجانی رئیس این کمیسیون و عضو شورا شهر  وارد شد که بعدها موجب چالش های جدی و اعتراضات تند این عضو در صحن های علنی و جلسات مختلف علیه شهردار گردید.

جرجانی آنقدر اعتراض کرد تا توانست در ماههای گذشته مجددا مصوبه کمیسیون خدمات شهری را بگیرد و لوح ریاست این کمیسیون را با قابی شکیل تر در دفتر خود نصب کند و  گویا توافق نانوشته ای بود که جرجانی با این نرمش قهرمانانه شهردار از حجم اعتراضات خود بکاهد غافل از اینکه جرجانی به دلیل جدی شدن رفتن صادقلو ،خود از مدعیان جدی مدیریت شهری گرگان بود.

حذف کمیسیون اداری مالی و عدم موافقت با تشکیل کمیسیون بانوان نیز جرقه ای بود بر شعله  اعتراضات زهرا نورا عضو سه دوره شورای شهر گرگان و تنها بانوی پارلمان محلی تا او هم در جلسات مختلف بر شهردار گرگان بتازد .

نورا در سال اول دوره چهارم رئیس کمیسیون اداری مالی بود که در سال دوم جای خود را به علی اصغر یوسفی داد و با توجه به عدم تشکیل کمیسیون بانوان مصر بود تا با اجرایی شدن این مصوبه ریاست این کمیسیون را بر عهده داشته باشد .

در عین حال شاهدیم که شهردار گرگان در جلسه اخیر از خجالت نورا هم در آمد و نهایتا شورای اسلامی شهر گرگان با تصویب کمیسیون بانوان با تشکیل این کمیسیون موافقت کرده و از این به بعد شاهد یک کمیسیون جدید در شورای شهر گرگان به مدیریت زهرا نورا خواهیم بود .

اما سومین باج حسین صادقلو شهردار گرگان را نیز باید به علی کلاتی بدانیم  که صادقلو با ارسال لایجه کمک 300 میلیون ریالی به صحن علنی برای برگزاری یادواره نمایندگان فقید استان در حادثه یاک 40 و تصویب آن توسط اعضای شورای شهر گرگان توانست قلب کلاتی را فتح کند .

کلاتی از پر و پا قرص ترین منتقدین حسین صادقلو شهردار گرگان است که در ماههای گذشته و البته پس از 6 بهمن که تاریخ اتمام حکم یکساله صادقلو بود می گفت که شهر شهردار ندارد و این آقایی که اینجا نشسته است فقط یک شخصیت حقیقی است .

گفته می شود کلاتی یکی دوباری برای پیگیری حکم شهردار به تهران و وزارت کشور رفته و در جلسات مختلف نیز انتقادات تندی را علیه صادقلو روا داشته است .

بنظر می رسد تصویب 300 میلیون ریال برای یادواره نمایندگان فقید حادثه یاک 40 که علی کلاتی عضو دیرینه اتحادیه انجمن های اسلامی استان گلستان مسئول برگزاری این یادواره است بتواند تا حدودی فشار انتقادات او را بکاهد .

معلوم نیست این تغییر رفتارهای شهردار گرگان ناشی از چیست اما قدر مسلم انتقادات تند و پردامنه  اعضایی چون جرجانی ، نورا و کلاتی قطعا در این رفتارها بی تاثیر نبوده و افکار عمومی و رسانه ها این بازگشت شهردار گرگان را نه نرمش قهرمانانه بلکه نوعی باج دادن به برخی اعضای شورا قلمداد می کنند .

این رفتار متناقض در مدیریت شهری اعتماد مردمی به شهردار گرگان را از بین خواهد برد و او را تبدیل به شخصیتی بی ثبات در عرصه مدیریت می سازد و شاید در آینده خیلی از پرسنل شهرداری و اعضای شورا تصمیمات او را مقطعی و کوتاه مدت بدانند و اصراری در اجرای آن نداشته باشند و مردم گرگان نیز چنین تصوری را در خود ایجاد کنند.

عماد  محمد رضا پور-گلستان ما

ارسال نظر

آخرین اخبار