یام امام جمعه گرگان به مناسبت هفته دفاع مقدس، احیای بازارچه نعلبندان، ترمیم آسفالت محور قدیم گرگان - کردکوی، پیش بینی مکان هایی برای ذبح دام و آغاز احیای تالاب آلماگل

چند خبر کوتاه از استان گلستان

به گزارش گلستان24، آیت الله سید کاظم نورمفیدی نماینده ولی فقیه در استان گلستان و امام جمعه گرگان با گرامیداشت یاد و خاطره رزمندگان هشت سال دفاع مقدس بر حفظ آرمان های امام خمینی (ره) و پیروی از رهنمودهای مقام معظم رهبری و همچنین ادامه راه شهدا تأکید کرد.
در بخشی از پیام امام جمعه گرگان به مناسبت هفته دفاع مقدس می خوانیم که هشت سال جنگ تحمیلی دارای دو صفحه است، صفحه اول در ظاهر آن رژیم بعثی عراق بود که تمام کشورها حامی آن بودند و صفحه دوم حضور همه ملت ایران برای حفظ آرمان های خود بود، ما نباید هیچگاه این دو صفحه و چهره دشمنی دشمنان و ایثارگری و رشادت فرزندان این آب و خاک را فراموش کنیم.

***
شهردار منطقه 2 گرگان از احیای بازارچه قدیمی نعلبندان خبر داد و گفت: در راستای ارتقای کیفی شرایط این بازارچه قدیمی مشکلات آن در بخش های مختلف بررسی و ساماندهی می شود. 
علی رضا حاج محمدعلی در نشست هم اندیشی در خصوص ساماندهی بازارچه تاریخی و قدیمی نعلبندان، چهار راه میدان و محوطه پارکینگ پاسرو افزود: بافت تاریخی این بازارچه به شکل سنگ فرش بوده اما در بازسازی تغییراتی داده می شود و در بحث دیواره سازی سبک قدیم احیا می گردد. 
وی در خصوص محله پاسرو نیز گفت: در بحث پارکینگ پاسرو ، مالک تصمیم نهایی را بگیرد اما باید از سد معبر جلوگیری و دست فروشان این منطقه ساماندهی شوند. 
وی اظهار کرد: حمام قاضی هم سال ها است در وسط بازار بدون اینکه اقدامی برای ساماندهی آن انجام شود رها شده و اگر متولی کاری نکند دیگر سازمانهای ذیربط همگام با هم اقدام خواهند کرد. 
بازار تاریخی نعلبندان و پاسرو جزو محلات قدیمی گرگان بوده که در مرکز شهر قرار دارد.
در این محلات در ماه های محرم و صفر، تکایا و حسینیه های عزاداری برپا می شود.

***
رییس اداره راه و شهرسازی کردکوی از بهسازی و ترمیم روکش آسفالت محور قدیم گرگان - کردکوی به طول 14 کیلومتر خبر داد و با بیان اینکه این مسیر طی سال های گذشته نیز بهسازی شده بود، افزود: بهسازی محور قدیم از کیلومتر 14 الی 24 و با اعتباری بالغ بر 25 میلیارد ریال از محل منابع ملی سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای کشور انجام شد. 
گلبینی مفرد افزود: با بهسازی این محور بیش از 15 روستای حاشیه آن با پنج هزار و 930 خانوار از راه مناسب تری بهره مند شدند.
محور قدیم گرگان - کردکوی 24 کیلومتر طول دارد که از سه راهی شصت کلاته در حوزه استحفاظی شهرستان گرگان تا ابتدای شهرستان کردکوی را شامل می شود. 

***
معاون خدمات شهری و فضای سبز شهرداری گرگان گفت: طبق سنوات گذشته برای ذبح دام در عید سعید قربان سه مکان در گرگان پیش بینی شده است.
محمدرضا اسفندیاری افزود: تعاونی عرضه دام واقع در جرجان 15، اتحادیه دامداران پشت روستای زنگی محله در ضلع شمالی محور کمربندی گرگان و کشتارگاه شهرداری در کیلومتر پنج جاده گرگان ـ گنبدکاووس محل‎ هایی است که با حضور کارشناسان و رعایت موارد اسلامی و بهداشتی، ذبح رایگان صورت می‎گیرد. 
وی با بیان اینکه تیم های بازرسی سیار نیز به منظور ذبح رایگان در روز عید قربان در سطح شهر تردد می کنند، ابراز کرد: همچنین محل‎ هایی برای خرید پوست دام پیش‎ بینی شده است. 

***
مدیر کل دفتر مدیریت بحران استانداری گلستان گفت: عملیات اجرایی احیای تالاب بین‎المللی 'آلماگل' در شهر 'اینچه برون' از توابع گنبد کاووس آغاز شد.
صادق‎علی مقدم افزود: انتظار می‎رود طبق برنامه کنونی پس از لایروبی کانال آب‎رسانی به تالاب آلماگل، آب مورد نیاز از سد دانشمند به سمت تالاب جاری شود.
مقدم خاطرنشان کرد: لایروبی این مسیر هشت کیلومتری با هدف خارج کردن این تالاب از بحران کم آبی است.
دبیر شورای هماهنگی مدیریت بحران استان گلستان اضافه کرد: احیای دو تالاب آلاگل و آجی گل نیز بررسی می شود.

ارسال نظر

آخرین اخبار