حجت الاسلام حاج علی اکبری:

نماینده ولی‌فقیه در اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانش‌آموزان حجت الاسلام حاج علی اکبری در جمع فعالان فرهنگی گفت:طبق هشدار قرآن کریم هر فرد باید ابتدا مواظب آفت درونی و دشمن درونی خود باشد.

مواظب آفت درونی خود باشیم.

حجت الاسلام حاج علی اکبری در جمع فعالان فرهنگی گفت:طبق هشدار قرآن کریم هر فرد باید ابتدا مواظب آفت درونی و دشمن درونی خود باشد.

 

به گزارش گلستان24: حجت الاسلام حاج علی اکبری نمایندگی ولی فقیه در اتحادیه انجمنهای اسلامی دانش آموزان عصر پنجشنبه 21 اسفندماه در سومین اجلاس استانی فعالان فرهنگی استان گلستان موسوم به اصحاب عشق که در سالن همایشهای سازمان تبلیغات اسلامی استان برگزار شد بیان داشت:باید هر فردی مراقب نفس خویش باشد.هوای نفس یک عرصه جهادی پیچیده و حساس میباشد که پیامبر عظیم الشان اسلام(ص)از آن بعنوان جهاد اکبر یاد میکند.

رئیس مرکز رسیدگی به امور مساجد کشور،با اشاره به آیه ای قرآن کریم افزود:نص احکام الهی در خطاب به اهل ایمان این است که مواظب خودتان باشید. واین همان نکته مهم است.پس اگر فاتح جهاد اکبر که همان هوای نفس میباشد شدید،فاتح میادین دیگر نظیر دشمن بیرونی خواهید بود.
حاج علی‌اکبری در بخش دیگری از سخنان خود خواست خداوند متعال برای جامعه مومنان را در چند مورد بیان کرد:
 تعارف:در مرحله اول مومنین باید خوب همیدیگر را بشناسند و از هم شناخت پیدا کنند.باید ظرفیت ها،نقاط ضعف و قوت همدیگر را بشناسیم.
تواصف:مرحله دوم مومنین در شناخت یکدیگر باهم انصاف را رعایت کنند.هم نقاط ضعف و هم نقاط قوت یکدیگر را ببینیم.
در مرحله سوم مومنین باید از مرحله شناخت عبور کنن وبا یکدیگر تبادل عاطفه(ارتباط عاطفی) و پیوندهای قلبی برقرار نمایند.
تعاون: سیر این قله تعاون مبیاشد.یعنی با یکدیگر همکاری و مساوات داشته باشند.
اخوت:مرحله آخر که نتیجه این مجموعه دل انگیز است اخوت و برادری است. اخوت یک رابطه فراجنسیتی است. اخوت میتونه هم پیوستگی آرمانی باشه،هم فکری،هم عاطفی و قلبی وعملی بین مومنین باشد. اگربه این نقطه رسیدیم دیگه سازماندهی ولایی مسقر شده.اینجا همونجائی است که وقتی ولی به میدان برود قبل از آن مومنین مقدمات را برای ایشان آماده کرده اند.این افراد زمینه وبسترهایی را برای ولی و رهبر آماده میکنند،همراه ایشان هستن،منتظرن،قدرت جریان سازی دارن،قدرت انعطاف پذیری و موج آفرینی دارن و برای واکنش به اقدام سریع آماده هستن.چون با هم شبکه هستن.باهم ارتباط دارن و ارتباطشون برقراره.اینها اون هسته وفادار میباشند که ولی و امام میتونه روی اونها حساب کنه.
حاج علی اکبری گرگان
نمایندگی ولی فقیه در اتحادیه انجمنهای اسلامی دانش آموزان ادامه داد:
قران کریم در وهله اول می فرماید خوتان را باور کنید،خودتان را بشناسید،بهم باشید و پیوند داشته باشید و هشدار میدهد مواظب آفت درونی باشید.چون با آفت درونی افراد از درون پاشیده خواهند شد و در نتیجه دیگه بدرد ولی و امام نمیخورن.
حاج علی اکبری در بخشی دیگر از سخنانش بیان داشت:
ما اخوت را تجربه کردیم که خیلی هم شیرین است.تجربه بهترین تصویرهای این اخوت را هم داریم.اون تجربه شیرین و جذاب و ممتازی که از دوران دفاع مقدس در اختیار ماست.باهم بودن،کنارهم بودن،هوای هم رو داشتن،پیوند دلها،پیشمرگ هم شدن و پوشش دادن به ضعف یکدیگر،صیانت و سیانت از یکدیگر را تجربه کردیم.و همین باعث شد آن فتوحات انجام شود و امام خمینی(ره) در وصف رزمندگان دفاع مقدس فرموده:چنین امتی از صدر اسلام تا کنون دیده نشده است.این بخاطر همین ویژگی ها بود.
حاج علی اکبری بیان داشت:اگر شما مومنین باهم باشید و متحد باشید و اخوت ایمانی داشته باشید و سازماندهی شده باشید،هیچ کسی نمیتواند به شما ضربه بزند.
وی گفت:قرآن کریم در آیه پایانی سوره آل عمران که مربوط به سازماندهی مومنین میباشد امر به صبرهست،امر به مقاومت جمعی هست،امر به داشاتن پیوندهای درونی و اتصال با امام و ولایت هست و در پایان امر به تقوا هست که همانا تقوا فلاح و رستگاری و کیمیای اکبر است.اگر تقوا باشد همه اینها در معرض ازدست دادن است جون در آن رخنه ایجاد میشود.
نماینده ولی‌فقیه در اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانش‌آموزان در سخنان پایانی خود توصیه کرد:امروز در صحنه بسیار حساس و پیچیده ای که پیش روی ماست بازهم باید فداکاری کرد،بازهم باید ایثارگری کرد،امام این ایثارگری و فداکاری با ایثارگری و فداکاری زمان دافع مقدس فرق میکند.
چون در این دوره باید از منیت و هوای نفس خود بگذریم و از آن عبور کنیم.

ارسال نظر

آخرین اخبار