اشتیاق به آموختن زبان خارجه در گلستانی‎ها رو به افزایش است این علاقه‎مندی را می‎توانید هنگام عصر در مقابل کلاس‎های زبانی ببینید که در شهر‎های استان فعالیت می‎کنند.

رونق ‎فراگیری زبان‌های خارجی در گلستان

این که چه عاملی سبب شده تا خانواده‎های گلستانی برای آموختن زبان خارجه به ویژه زبان انگلیسی برای فرزندانشان سرمایه‎گذاری کنند به عوامل بسیاری باز می‎گردد که بیشتر تابع یک آینده‎نگری برای فردای تحصیلی آنان است.

به گزارش گلستان 24، در گرگان بسیاری از زبانکده‎های زبان انگلیسی و حتی زبان‎های خارجه دیگری چون فرانسه دایر شده‎اند که هر کدام از آن‌ها مدعی آموزش علمی و تخصصی برای گروه‎های سنی مختلف به ویژه کودکان و نوجوانان هستند و سابقه برخی از این موسسات به بیش از ۱۵ سال می‎رسد.

شاید مهم‎ترین عامل تداوم فعالیت این آموزشکده‎ها، تقاضایی است که از سوی شهروندان برای فراگیری زبان عرضه می‎شود و البته در آموختن این مهارت، گاهی چشم و هم‎چشمی‎ها هم در افزایش تقاضای آموختن موثر بوده است.

یکی از شهروندان گرگانی که فرزندش در یکی از این موسسات رسمی در حال گذراندن دوره آموزشی فراگیری زبان انگلیسی است، گفت: حدود سه سال است که فرزندم را در کانون زبان ثبت نام کرده‎ام و اکنون از دوره سنی کودکان به دوره سنی نوجوانان راه یافته است.

محمد صبوری در گفت‎و‎گو با خبرنگار فارس در گرگان اظهار کرد: این کلاس‎ها با انضباط خاص و به شکل منظم و هم‎زمان با تحصیل، طی دو روز در هفته و آن هم هنگام عصر برگزار می‌شود.

وی با اشاره به دلایل ثبت نام فرزند خود در آموزشگاه زبان خاطرنشان کرد: مهم‎ترین دلیل برای این کار، عقب نماندن دخترم از دیگر هم‎کلاسی‎های وی در آموختن زبان است و البته مطمئنا آشنایی وی با یک زبان بین‎المللی می‎تواند دنیای تازه‎ای از دانش را به روی وی بگشاید و مسیر را برای کسب علوم دیگر هموار کند.

آموختن زبان خارجی ضرورت علمی

یکی دیگر از والدین گرگانی نیز با اشاره به رواج زبان‎آموزی از سن کودکی در گرگان بیان کرد: به نظر می‎رسد، تحصیل در آموزشگاه‎های زبان در شرایط کنونی تبدیل به یک ضرورت شده و تقریبا اکثر خانواده‎های شهر و حتی روستاهای اطراف فرزندان خود را به مراکز یادگیری زبان می‎فرستند.

م.کاویانی خاطرنشان کرد: اینکه چه دلیلی دارد که فرزند من در کانون زبان تحصیل می‎کند بیشتر مربوط به ذائقه و نیازی است که احساس کرده‎ایم و مطمئن هستم کسب این مهارت برای آینده تحصیلی وی یک ضرورت عقلانی است.

وی ادامه داد: البته اعتقاد دارم که این آموزش باید از مدارس ابتدایی به شکل رسمی ارائه شود اما غفلت و بی‎توجهی به این موضوع موجب شده تا خانواده‎ها خودشان دست به کار شوند و این نقصان را با ثبت‎نام فرزندانشان در این موسسات جبران کنند.

کاویانی تصریح کرد: آشنایی با زبان علمی دنیا علاوه بر ارتقای علمی کشور می‎تواند در صدور و دریافت علوم از ممالک پیشرفته نیز نقش ایفا کند.

بهترین سنین آموزش زبان کودکی و نوجوانی است

وی یادآور شد: متاسفانه بی‎توجهی به آموزش زبان موجب شده تا سطح علمی دانشگاه‎های ما آن‎گونه که باید در شأن کشور و نظام اسلامی باشد، رشد نکند، در حالی که جوانان این مرز و بوم هوش و استعداد بی‎‎نظیری دارند.

همچنین یک شهروند گنبدی نیز با تاکید بر اهمیت آموزش زبان گفت: در اهمیت تسلط به یک زبان خارجی برای بهتر زندگی کردن در جامعه شکی وجود ندارد و به همین دلیل رویکرد جامعه به این مهم مثبت است.

حسن قوجق اظهار کرد: بهترین سن برای آموختن زبان خارجه سنین کودکی و نوجوانی است و به همین دلیل اکثر خانواده‎ها برای ثبت نام فرزندانشان در موسسات زبان اشتیاق دارند.

وی متذکر شد: آموختن زبان علاوه بر کمک به فرزندان در مقاطع تحصیلی می‎تواند به آنان در قبولی کنکور نیز یاری رساند و همین موضوع انگیزه مناسبی است تا آموزش آنان جدی گرفته شود.

وجود ۹۴۰۰ زبان آموز در کانون زبان گلستان

همچنین  مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان گلستان با اشاره به علاقه‎مندی گلستانی‌ها برای آموزش فرزندانشان به زبان انگلیسی گفت: در حال حاضر ۹ هزار و ۴۰۰ نفر زبان‌آموز، ۹۱ مدرس در هشت مرکز آموزشی کانون زبان که دو مرکز به صورت مشارکتی و ۶ مرکز اصلی در استان گلستان حضور دارند.

عبدالرحیم سیفی  به راه‌اندازی ساختمان کانون زبان در شهرستان کردکوی اشاره کرد و افزود: استان گلستان از ظرفیت بالایی برای افزایش مراکز کانون زبان برخوردار است که نیاز است توجه جدی به این استان شود.

وی یادآور شد: با توجه به برنامه‎ریزی‎های به عمل آمده انتظار می‎رود، شاهد اتفاق‎های خوبی در گستره عرصه فراگیری زبان آموزشی فرزندان گلستانی در گرگان و دیگر شهرستان‌های گلستان باشیم.

انتهای پیام/

ارسال نظر

آخرین اخبار