مجری تلویزیون - که همزمان با فاجعه منا در مکه به سر می‌برد، در دومین روز از این حادثه تلخ آخرین وضعیت حجاج ایرانی را تشریح کرد.

دومین روز از فاجعه منا به روایت علی ضیاء

به گزارش گلستان24، علی ضیاء با بیان این‌که ایران عزیز روزهای سختی را می‌گذراند، خاطرنشان کرد: شب گذشته خبر فوتم را در رسانه‌های مختلف شنیدم و با وجود این‌ که امروز با مادرم چند بار ارتباط تلفنی داشتم، اما باز هم مادرم با من تماس گرفت و گفت مطمئنی که خوب هستی. بنابراین مجبور شدم عکسی از خودم در اینستاگرام منتشر کنم. واقعا شرایط بدی است و همه در بی خبری هستند. ولی من با تمام قلبم می‌گویم که خانواده‌های چشم انتظار نگران نباشند.

وی در ادامه گفت: دوستان صدا‌وسیما تمام تلاش خود را می‌کنند تا اخبار دقیق را از همه جا بگیرند و منتشر کنند. آنها اخباری که یک درصد مشکل داشته باشد را منتشر نمی‌کنند.

وی که در ارتباط زنده تلفنی با شبکه سه حاضر شده بود، خطاب به حسینیان، مجری برنامه گفت: من این روزها به درد ارتباط تلفنی و حرف زدن نمی‌خورم و بیشتر حالم مناسب شنیدن روضه و گریه کردن است.

وی درباره ۸۵ نفر از حجاج زائر که تکلیف آنها مشخص نیست و مفقود شده‌اند نیز گفت: شب گذشته به کاروان‌های مختلفی رفتم و از بسیاری از مجروحان حجاج عیادت کردم. اما باید بگویم چشم‌انتظاری برای کسانی که با خانواده‌هایشان به حج آمده‌اند ویران‌کننده است.

این مجری تلویزیون سپس با تاکید بر این‌که خانواده‌هایی که چشم‌انتظار زائران مفقود شده هستند نگران نباشند اظهار کرد: اکثر این زائران سالم هستند و در بیمارستان‌های مختلف جده و مکه استقرار دارند و ان‌شا‌ءالله آسیب‌دیدگی‌شان هم کم است.

ضیاء سپس به این نکته اشاره کرد که درست است باید به مردم آرامش بدهیم، اما آن چیزی که در اینجا حاکم است ناآرامی است به جهت این‌که دولت سعودی تکلیف را مشخص نمی‌کند. خیلی دوست دارم به بینندگان آرامش دهم اما اینجا آنقدر نابه‌سامانی می‌بینیم و هر طور که فکر می‌کنید در باورت نمی‌گنجد.

وی در این گفت‌وگوی تلفنی به اجساد مسلمانان سیاهپوست و برخورد‌هایی که با آنها شده بود اشاره کرد و گفت: به دلیل برخورد‌هایی که با این مسلمان شده، پوست از بدن‌شان کنده شده بود.

مجری «امشب» و «بعضیاء» همچنین یادآور شد: در حال حاضر تیم‌های تجسس و مسوولان، عازم مکه و جده شده‌اند تا به دنبال آن عزیزانی بروند که مفقود شده‌اند.

علی ضیاء در آخرین اخباری که در گزارش خود در این گفت‌وگوی تلفنی مطرح کرد، از شهادت یکی از جانبازان ایرانی در کاروان جانبازان خبر داد و در ادامه‌ی این خبر شعری را در وصف این جانباز شهید قرائت کرد.

/جهان نیوز

ارسال نظر

آخرین اخبار