جان کری؛

«کری به شدت از برخورد هیجانی در برنامه هسته ای ایران انتقاد کرد و وعده بازرسی های همیشگی از تاسیسات هسته ای را داد.»

هر روز و برای همیشه از تاسیسات ایران بازدید می کنیم

به گزارش گلستان 24،  اظهارات اخیر "جان کری" وزیر امور خارجه آمریکا در رابطه با برنامه هسته ای ایران و آینده مذاکرات، انعکاس گسترده ای در رسانه های صهیونیستی داشته است.

 


روزنامه صهیونیستی جروزالم پست (Jpost) با انتشار گزارشی تحت عنوان "کری به شدت از برخورد هیجانی در برنامه هسته ای ایران انتقاد کرد و وعده بازرسی های همیشگی از تاسیسات هسته ای را داد" به این موضوع پرداخت.

 


این روزنامه صهیونیستی نوشت: «"جان کری" در مصاحبه با کانال 10 تلویزیون اسراییل در عصر روز شنبه عموم مردم اسراییل را مخاطب قرار داده و گفت که دولت اوباما به تعهد خود برای جلوگیری از دستیابی ایران به بمب هسته ای، پایبند است.»

 

 

جروزالم پست به نقل از کری نوشت: «برای بار دیگر می گویم، ما توافقی که مسیرهای ایران به بمب را مسدود نکند امضا نمی کنیم؛ توافقی را که به ما اطمینان خاطر ندهد -به همه کارشناسان ما و کارشناسان بین المللی- که در جریان فعالیت های ایران هستیم و از دستیابی آن ها به سلاح هسته ای جلوگیری می کنیم، امضاء نخواهیم کرد.»

 

 

پایگاه صهیونیستی هاآرتص (Haaretz) نیز ضمن انعکاس این خبر نوشت: «کری گفت احساس مردم اسراییل نسبت به توافق را درک می کند و می داند که این توافق سئوالات و شبهات زیادی ایجاد کرده است. او با رد کردن این ادعا که آمریکا، اسراییل را مایوس کرده، تصریح کرد که حرف زدن در مورد یاس و ناامیدی، مناسب نیست؛ ما هرگز اسراییل را مایوس نمی کنیم.»

 

 

روزنامه صهیونیستی آروتز شوا (Arutz sheva) هم در خبری تحت عنوان "کری عیب جویی ها از توافق هسته ای را برخورد هیجانی خواند و به شدت از آن انتقاد کرد" به اظهارات وزیر امور خارجه آمریکا پرداخت و به نقل از وی نوشت: «باراک اوباما رییس جمهور [آمریکا] قاطعانه متعهد شده است که آن ها به سلاح هسته ای دست پیدا نخواهند کرد. اعتقاد من این است که راهی که ما در پیش گرفته ایم، در حقیقت به محافظت از اسراییل می انجامد.»

 

 

پایگاه صهیونیستی یدیعوت احرونوت (Ynetnews) نیز زیر عنوان "کری: اننتقادها از توافق هسته ای ایران، هیجانی است" به نقل از کری نوشت: «بازرسان ما هر روز آن جا خواهند بود؛ این یک توافق 10 ساله نیست، برای همیشه است. بازرسی [دائمی] از آن جا ضروری است.

 

 

برخوردهای هیجانی زیادی در رابطه با این توافق وجود دارد؛ [اما] مردم باید به حقیقت ها نگاه کنند، باید به علمی که پشتوانه این حقایق است نگاه کنند.»

ارسال نظر

آخرین اخبار