بررسی نظرات مردمی؛

با توجه به خدشه دار شدن عزت مسلمانان ایرانی در سفرهای حج عمره به سبب کارشکنی عربستان سعودی، نظر شما درباره ادامه یا توقف برگزاری سفر حج معر چیست؟

نظر شما درباره توقف سفر حج عمره چیست؟

به گزارش گلستان 24، در هفته آخر اسفند سال 1393 اخباری مبتنی بر ممانعت عربستان سعودی از ورود حجاج ایرانی در ایام نوروز منتشر شد. خبری که پیش از آن نیز بارها و بارها در سالیان گذشته به گوش رسیده بود. عربستان سعودی که یدطولایی در کارشکنی در وظایف خود در سفر حج دارد، تا کنون بارها به روش های مختلفی موجبات نارضایتی حجاج ایرانی را فراهم آورده است؛ اعمالی که مشخص شده است بسیاری از آنها عمدا صورت می گیرد.

نارضایتی های حجاج ایرانی که پیشتر معطوف به تاخیرهای بسیار طولانی پروازهای سعودی بود، چندسالی است که به دلیل انگشت نگاری و تصویربرداری از قرنیه چشم زوار ابعاد گسترده تری یافته است. این درحالی است که هر از گاهی نیز اخباری از توهین های ماموران فرودگاه سعودی به زوار ایرانی، روحانیون کاروان و در مورد اخیز تعرض به دو جوان ایرانی منتشر شده است.

اکنون با توجه به حساسیت موضوع و افزایش روز افزون این توهین ها و تعرضات ماموران عربستان سعودی به حجاج ایرانی، به نظر می رسد موثرترین روش مقابله با این توهین و کارشکنی سعودی ها، توقف سفر حج مستحب عمره تا زمان بازگشت عزت به زوار ایرانی و مساعد شدن شرایط و همچنین عذرخواهی رسمی عربستان از ایران و محاکمه قاطع متخلفان سعودی است.

لازم به ذکر است این توهین های بی سابقه به حدی رسیده است که نمایندگان مجلس نیز طرحی یک فوریتی برای تعطیلی سفر حج عمره تا مساعد شدن شرایط را ارائه نموده اند؛ همچنین حضرت آیت الله مکارم شیرازی و حضرت آیت الله نوری همدانی و رئیس قوه قضائیه آیت الله آملی لاریجانی با محکوم نمودن تعرض ماموران سعودی به زوار ایرانی خواستار پیگیری جدی این هتک حرمت و برخورد با خاطیان شدند. در همین زمینه آیت الله مکارم شیرازی از مردم خواستند برای یک عمل مستحب تن به هر اهانتی ندهند.

* هرچند دولت و وزارت امورخارجه این عمل شنیع ماموران سعودی را محکوم نموده اند، اما به نظر می رسد برای مقابله جدی با ادامه این هتک حرمت ها، توقف سفر حج عمره تا اطلاع ثانوی توسط سازمان حج و زیات و اخراج سفیر عربستان سعودی و کاهش روابط دیپلماتیک تا عذرخواهی رسمی این کشور، باید به عنوان حداقل برخورد درنظر گرفته شود.

در همین زمینه می توانید به مطالب زیر توجه نمایید:

یا زمان توقف سفر حج عمره نرسیده است؟ / از بین رفتن 200هزار شغل، هدیه ایرانیان به پادشاهان سعودی

آیت‌الله مکارم: آیا باید به هر قیمتی به حج‌ عمره رفت؟

مخاطبان محترم گلستان 24 نیز می توانند در انتهای این خبر نظرات خود را درباره این حوادث و موافقت یا مخالفت با توقف حج عمره با دیگران به اشتراک بگذارند.

 

ارسال نظر

  • ناشناس
    0

    به نظر من هیچ چیزی بالاتر از عزت ملت ایران نیست
    به نظر بنده باید توقف پیدا کنه

  • جمال
    0

    توقف سفر عمره باید زودتر از اینا متوقف میشد چون اهانت وهابیون به ایرانیان چیز تازه ای نیست فقط نوعش فرق کرده ولی الانم دیر نشده دولت باید سفر عمره رو متوقف کنه

  • ناشناس
    0

    به نظر من باید این قضیه پیگیری بشه و دست اندرکاران و کارگزاران باید پاسخ بدن و روشن بشه تا شاهد چنین اتفاقاتی نباشیم.
    مخالفم با توقف حج

  • زیبا
    0

    سلام
    انقدرضرورتی نداره برن سفرحج توقف این سفرهاهرچی رودترانجام بشه بهتره.

  • ناشناس
    0

    سلام بنظر من حتما باید متوقف بشه زیارت خانه خدا با اهانت به بندگان خدا ضرورتی نداره خدا این مسئولان وهابی عربستان رو لعنت کنه تمام مشکلات مسلمانان دنیا زیر سر ایناس

  • د
    0

    خدا همه جا هست واین پول را در کشور هزینه کنید نه به عربها بدهیدحج در خانه و همسایگی شما است

آخرین اخبار