در حالی که معاون برنامه ریزی استاندار گلستان از جلسه امروز(دوشنبه) با حضور استاندار برای تعیین قیمت نان خبر داد اما نانوایی ها بر اساس دستورالعمل سازمان صنعت، معدن و تجارت نان را گران کرده اند.

افزایش غیر قانونی قیمت نان و بحث های داغ صفهای نانوایی !

 دو روزپیش حسینقلی قوانلو مدیر کل صنعت، معدن و تجارت استان گلستان گفته بود: براساس مصوبه هیئت وزیران و براساس مصوبه کارگروه آرد و نان استان گلستان که دیروز برگزار شد، قیمت‌ نان از امروز در همه نانوایی‌های استان گلستان افزایش یافت.

به گزارش گلستان 24، وی افزود: براین اساس از امروز نان بربری با وزن چونه 470 گرم به قیمت 500 تومان، نان لواش با وزن چونه 180 گرم با قیمت 200 تومان و نان سنگک نیز با وزن چونه 550 گرم به قیمت 700 تومان به مردم ارائه می‌شود.

رئیس صنعت، معدن و تجارت استان گلستان تصریح کرد: نان تافتون هم از امروز با وزن چونه 320 گرم به قیمت 400 تومان به فروش می‌رسد.
قوانلو درباره علت افزایش زیاد قیمت نان در گلستان گفت: از ابتدای سال 91 تاکنون قیمت نان در گلستان افزایش نیافته بود و به علت اجرا شدن قانون هدفمندی یارانه ها نانوایی‌ها و کارخانه‌های آرد استان با مشکل مواجه شده بودند.

وی اظهار داشت: مهم‌ترین هدف این افزایش قیمت هم افزایش کیفیت نان در استان گلستان است.

اما در عین حال شب گذشته علی مرگدری معاون برنامه ریزی استاندار گلستان از برگزاری جلسه با استاندار گلستان جهت تعیین نرخ نان خبر داد و گفت : قرار است فردا یعنی دوشنبه 17 آذر ماه برای قیمت نان با حضور استاندار و متولیان امر به یک نتیجه واحد برسیم.

مرگدری ادامه داد: تا زمان تعیین قیمت نان قیمت های قبلی پابرجاست و کسی حق ندارد قیمت ها ی نان را افزایش دهد.

با این سخنان معاون استاندار صبح امروز صفهای نانوایی بحث های داغی را شاهد بود که گاها به مشاجره مردم و صاحب نانوایی منجر می شد . مردم مدعی بودند طبق گفته معاون استانداری افزایش قیمت ها غیر قانونی است و نباید پول اضافه از آنها گرفته شود اما نانوایی ها اعلام کردند که این قیمتها را به ما دادند.

نکته مهمی که اینجا وجود دارد اینست که چرا آقای قوانلو قبل از تعیین تکلیف نهایی قیمت نان توسط استاندار گلستان اقدام به انتشار لیست قیمتهای نان کرده که اینگونه باعث تشنج شودچرا که نان مستقیما به جیره غذایی خانوار بستگی دارد و یک محصول استراتژیک است که با امنیت ملی مرتبط است و هر گونه خبطی ممکن است تبعات داشته باشد.

ای کاش مسئولان در چنین مواقعی با هم هماهنگ باشند و از اظهار نظر های بی مورد و انتشار بخش نامه هایی که به ضرر مردم و دولت است خودداری کنند تا با آسایش و نتیجه بهتری کارها پیش برود.

نکته دیگر اینکه اقای قوانلو تضمین می کند که کیفیت نانها در استان بالا رفته و یا خواهد رفت که مهمترین هدف افزایش قیمت را بحث کیفیت مطرح می کند چرا که در نانوایی ها همان افراد ، همان آرد و همان روند گذشته وجود دارد و بنظر می رسد بحث افزایش کیفیت یک توهم است .

وانگهی جناب قوانلو غصه کارخانه های آرد استان را نخورد چرا که آنها نیز غصه نان مردم را نمی خورند که اگر اینگونه بود 3700 تن گندم آلوده در یکی از کارخانه ها انبار نمی شد و بدنبال اردکردن آن و ریختن توی بازار نبودند و جنابعالی به عنوان مسئول سازمان باید با خاطیان برخورد قاطع می کردید .

همچنین بحث انبارگردانی و احتکار گندم ها در برخی کارخانه های استان نیز وجود دارد که همت جنابعالی را می طلبد تا نسبت به موضوع غله اشرافیت و قاطعیت بیشتری داشته باشید.

ارسال نظر

آخرین اخبار