در دهمین بازدید هیات دولت از استان گلستان، مشاور امور زنان ریاست جمهوری خانم دکتر مولاوردی به همراه سرپرست دفتر امور بانوان استانداری استان گلستان از ذینفعان خوشه فرش دستباف بازدید نمودند.

نود درصد بافندگان استان گلستان را زنان محروم تشکیل می دهند

این دیدار با هماهنگی فرماندار شهرستان ترکمن خانم نازقلچی و عامل توسعه خوشه فرش با هدف جذب توجه ویژه مسئولان به هنر صنعت فرش دستباف، ارائه معضلات و چالش های فعلی و نیاز های آن صورت گرفت.

به گزارش گلستان 24، زلیخا عادلی ضمن خیرمقدم و تقدیر از قبول دعوت دکتر ملاوردی، از ایشان خواستند در حمایت از صنعت فرش دستباف نگاه ویژه داشته باشند، چرا که بیش از 90 درصد بافندگان استان را زنان محروم تشکیل می دهند که نیازمند به حمایت بالاخص در بیمه و دستمزد می باشند.

در ادامه ایشان به شرح مختصری از عملکرد سال اول گروه اجرایی پروژه توسعه خوشه فرش دستباف پرداخته و با تکیه بر نقاط فشار اصلی و استراتژی های توسعه ای این پروژه، ابعاد برنامه عملیاتی سال دوم این پروژه را ذکر نمودند. از آنجاییکه اهم نیازهای خوشه فرش دستباف بهبود زنجیره تولید و فروش و بازاریابی است لذا درخواست های خود را با محوریت ایجاد فروشگاه متمرکز فروش دستبافتههای خوشه فرش دستباف و ایجاد مجتمع متمرکز در تامین زنجیره تولید فرش دستباف ارائه نمودند.

دکتر مولاوردی نیز با اظهار خشنودی از انتصاب بانوان توانمند در استان بعنوان فرماندار شهرستات ترکمن و عامل توسعه خوشه فرش دستباف، برای حمایت از برنامه  های این هنر صنعت اعلام امادگی نموده و از سرکار خانم عبداللهی خواستار ارائه طرح ها و پیگیری نیازهای استان شدند.

مولاوردی ضمن بازدید از دستبافته های استان و مذاکره با ذینفعان حاضر، صنعت منطقه را دارای پتانسیل کافی جهت رشد اعلام نمود و افزود: دولت جهت حمایت از پتانسیل های موجود در بخش های تولیدی و صنعتی آماده حمایت است و این نیازمند توجه ویژه عاملین اجرایی در تدوین برنامه های مطابق با ظرفیت های رشد استان می باشد.

 

ارسال نظر

آخرین اخبار