مصاحبه اختصاصی گلستان 24 با دکتر منتظری، رئیس سابق اداره ارشاد اسلامی استان گلستان:

از عملکرد دولتمردان در حوزه فرهنگی استان گلستان انتظار بیشتری داشتم!

دکتر منتظری، رئیس اسبق ادراه ارشاد اسلامی استان گلستان، در مصاحبه ای اختصاصی با گلستان 24 در تشریح درستاورد های سفر اخیر دولتمردان کشور به استان گلستان گفت: سفرهایی که توسط هیات محترم دولت، در این سال ها انجام گرفته است معمولا اسباب خیر و برکت بوده است. دولتمردان با مسایل و مشکلات شهرستان ها از نزدیک آشنایی پیدا می کنند. روابط عاطفی دولت با مردم تقویت می شود. اما ارزیابی این سفر هارا باید در پایان اجرای مصوبات انجام داد.با توجه به مصوباتی که سفر اخیر ریاست جمهوری به استان گلستان داشته است امیدواریم که  موجب خیر و برکت در حوزه های اقتصادی، اجتماعی را در استان به همراه داشته باشد.بحث احداث راه آهن هم کار بسیار ارزنده ای بود که در دولت گذشته آغاز شد و الان به نقطه عمل رسید و انشاالله در توسعه اقتصادی استان، در افق پیش رو  اثر مثبتی داشته باشد.

138903290761

وی با نقد نگاه کم رنگ دولت به مقوله مهم فرهنگ افزود: انتظار من این بود که در مصوبات اخیر دولت در استان گلستان به حوزه فرهنگ توجه بیشتری می شد. همانطور که از سوی مقام معظم رهبری تاکید شده است که فرهنگ را به عنوان اولویت شماره یک کشور در همه حوزه ها قلمداد کنیم.

دکتر منتظری با بیان این که در استان گلستان ،در حوزه فرهنگ هم باید تخصیص اعتبار انجام شود ادامه داد: من نیز به مقوله اعتبارات واقف هستم اما به عنوان یک شهروند و یک معلم معتقد هستم همان گونه که در حوزه های اقتصادی و عمرانی نیازمند هستیم، به نگاه ویژه ای در حوزه پیشرفت فرهنگ استان هم نیاز داریم. در استان گلستان پروژه های فرهنگی نیمه تمامی هم داریم که اگر انشاالله به آنها هم توجه شود آثار قابل توجهی خواهد داشت و یکی از انتظارت من این بود که این حوزه پررنگ تر دیده شود تا استعداد ها و قابلیت های فرهنگی استان به شکوفایی بیشتری برسد.

260691_325

 وی در ادامه نمونه هایی از نیاز اعتباری در حوزه فرهنگ در استان گلستان را نام برد و افزود: ما در شهر گرگان به عنوان مرکز استان، تالار فخرالدین اسعد گرگانی را داریم. مجتمع بهارستان را داریم که ساخت آن از قبل شروع شده است و با اندک کمکی می توانیم آن را به باروری برسانیم تا گرگان از این فقر فضای فرهنگی نجات پیدا کند.همپنین پروژه تالار بزرگ فرهنگی که در بلوار شهید صیاد شیرازی قرار دارد که بشارت دهنده خوبی برای آینده فرهنگی استان است.

 

دکتر منتظری همچنین گفت: معمولا در حوزه فرهنگ خیلی بحث می کنیم و نظرات فراوانی مطرح می شود. تا جایی که بیاد دارم همیشه حضرت امام (ره) و مقام معظم رهبری یک گله مندی در حوزه فرهنگ داشته اند. نیاز است که پروژه های فرهنگی در دولت محترم و مقامات استان بیش از پیش مورد توجه قرار بگیرد.امیدورام که برای اولویت های اعتباری، تخصیص اعتبارات در دولت محترم و مقامات ارشد استانی به حوزه فرهنگی توجه بیشتری داشته باشند.

 

ارسال نظر

  • گلستان بلاگ
    0

    سلام
    این مطلب در سایت گلستان بلاگ منتشر شد
    http://golestanblog.ir/%D8%A7%D8%B2-%D8%B9%D9%85%D9%84%DA%A9%D8%B1%D8%AF-%D8%AF%D9%88%D9%84%D8%AA%D9%85%D8%B1%D8%AF%D8%A7%D9%86-%D8%AF%D8%B1-%D8%AD%D9%88%D8%B2%D9%87-%D9%81%D8%B1%D9%87%D9%86%DA%AF%DB%8C-%D8%A7%D8%B3%D8%AA/

    موفق باشید

  • سادات
    0

    اگر به فکر فرهنگ بودند اقا اینقدر از فرهنگ حرف نمیزدند و چشم به جوانان نمیدوختند

آخرین اخبار