مدیرکل استاندارد گلستان از شناسایی و توقیف روغن موتور و روغن هیدرولیک بدون نشان استاندارد در طرح کنترل بازار خبر داد.

شناسایی روغن موتور و روغن هیدرولیک بدون نشان استاندارد در گلستان

محمود فرمانی اظهار کرد: کشف این اقلام طی بازرسی های به عمل آمده توسط کارگروه گشت مشترک اداره کل استاندارد، سازمان صنعت، معدن و تجارت و اتاق اصناف استان صورت گرفته است. 


به گزارش گلستان24، وی گفت: با توجه به افزایش تقاضا برای انواع روغن موتور در ایام سفرهای تابستانی و به منظور جلوگیری از سوء استفاده های احتمالی و برخورد با متخلفان، این اداره کل در تعامل با سازمان صنعت، معدن و تجارت استان، طرح ویژه نظارت بر مراکز عرضه کننده روغن موتور و فیلتر هوا را آغاز کرد. 


وی افزود: در این راستا با توجه به احتمال تهیه و عرضه روغن موتورهای جعلی و تقلبی به ویژه با برندهای معتبر در سطح استان که استفاده از این روغن ها آسیب های جدی به خودرو و هزینه های مالی زیادی را به صاحب آن وارد می نماید، بازرسی ها به طور جدی انجام گرفت. 

روغن موتور  بدون استاندارد
وی ادامه داد: کارشناسان استاندارد و بازرسان اداره نظارت و اتاق اصناف با مراجعه به مراکز عرضه، روغن موتور بدون نشان استاندارد با نام 'نوبل' و روغن هیدرولیک با نام های تجارتی 'شاهین س

ماء، پاندا، آلپ، پرستو، اوجان و کرال' را کشف کردند که نسبت به اعلام جرم و معرفی متخلفین به مراجع قضایی اقدام شد. 
مدیرکل استاندارد گلستان در ادامه از ارجاع 15 واحد صنفی متخلف به مراجع قضایی خبر داد و گفت: در بازرسی واحدهای صنفی به منظور بررسی و آزمون ترازوها، تعدادی واحد صنفی در استان شناسایی شد که اقدام به عرضه کالاهای با کیفیت پایین تر از استاندارد و نیز استفاده از ترازوی غیراستاندارد کرده بودند. 


فرمانی افزود: این واحدهای صنفی به موجب مواد 9 و 10 قانون سازمان ملی استاندارد ایران، به محاکم قضایی معرفی شدند. 
دبیر شورای استاندارد گلستان همچنین به پلمپ 9 وسیله بازی غیراستاندارد در استان اشاره کرد و گفت: بر اساس اطلاعات دریافتی مبنی بر غیراستاندارد بودن تجهیزات شهر بازی در کلاله، گالیکش، مینودشت و گنبدکاووس، بازرسان استاندارد به چهار مرکز شهر بازی شهرستان های مذکور مراجعه کردند که نتایج نشان دهنده غیراستاندارد بودن 9 مورد از وسایل و تجهیزات بازی بود. 


فرمانی با اظهار این که تجهیزات غیراستاندارد موقتا پلمپ شد افزود: با توجه به اجباری بودن استاندارد تجهیزات شهر بازی و زمین های بازی، کلیه دارندگان این وسایل باید قبل از بهره برداری از تجهیزات فوق و پس از انجام بازرسی توسط شرکت های بازرسی فنی تایید صلاحیت شده توسط سازمان ملی استاندارد ایران و رفع نواقص احتمالی، مجوز بهره برداری را از اداره کل استاندارد دریافت نمایند. 


به گفته وی با مالکین متخلف مطابق مقررات سازمان ملی استاندارد برخورد قانونی صورت می گیرد. 
دبیر شورای استاندارد گلستان همچنین به پلمپ یک باسکول ثابت همکف اشاره و اظهار کرد: در بازرسی کارشناسان استاندارد باسکول ثابت یکی از واحدهای تولیدی در شهرستان بندرگز از لحاظ موازین استاندارد مردود شناخته و در جهت جلوگیری از تضییع حقوق مصرف کنندگان پلمپ شد. 

ایرنا

ارسال نظر

آخرین اخبار