پررنگ تر شدن حضور قضات در زندان ها، پیش بینی کشت 40 هزار هکتار کلزا، نشست مدیرکل سیاسی استانداری با شورای مرکزی اتحادیه انجمن های اسلامی، نمایشگاه نقش زنان در دفاع مقدس در بندرترکمن، نواختن زنگ گردشگری در کردکوی، ششمین جلسه ستاد انتخابات گرگان، تفاهم نامه چهارجانبه استاندارد و نظارت بر کالاها

نگاهی به اخبار گوناگون از اقصی نقاط گلستان

به گزارش گلستان24، رییس کل دادگستری استان گلستان با صدور بخشنامه ای از رؤسای دادگستری ها، دادستان و قضات ناظر زندان خواست سرکشی ماهانه به زندان ها را جزو برنامه های خود قرار دهند. 
دکتر هادی هاشمیان گفت: دادستان ها و قضات زندان ها باید بیش تر از دیگر قضات به زندان ها سرکشی و مشکلات زندانیان را رسیدگی کنند. 
وی افزود: نباید خانواده های زندانیان برای پیگیری مشکلات زندانی خود، به دادگستری، دادسرا، زندان و یا مراجع انتظامی مراجعه کنند. 
وی اضافه کرد: باید در این سرکشی ها، درخواست ها و شکواییه های زندانیان اخذ و پیگیری شود. 

*** 

رییس اداره پنبه و دانه های روغنی سازمان جهاد کشاورزی گلستان گفت: برنامه اجرایی کشت کلزا در سال زراعی جاری در سطح 40 هزار هکتار بوده و 219 تن بذر از ارقام مختلف به استان تخصیص داده شده است. 
علی موسی خانی افزود: این بذور از ارقام مختلف هایولا، ارقام وارداتی، ارقام آرجی اس و زرفام است که رقم زرفام مناسب مناطق کوهستانی است که تاریخ کشت مناسب در این مناطق از اواسط شهریور تا پایان مهر ماه و سایر ارقام برای کشت در مناطق دشت استان که تاریخ کشت مناسب آن از اواسط مهر تا اواخر آبان است. 
وی گفت: کشاورزانی که قصد کشت کلزا را دارند برای دریافت اطلاعات بیشتر و دریافت بذر می توانند از طریق کارشناسان مستقر در مراکز خدمات به کارگزاری های مجاز توزیع بذر مراجعه کنند. 

*** 

مدیرکل سیاسی استانداری گلستان با تحلیل اوضاع سیاسی کشور گفت: عده ای در برخورد دوگانه با موضوع مذاکرات هسته ای باقی مانده اند از یک سو مدعی اند عملکرد ما در گذشته، منجر به نتایج کنونی در مذاکرات شده و از سوی دیگر یکصد ایراد و اشتباه از متن قرارداد می گیرند. 
سیدعلی میرباقری در جمع اعضای شورای مرکزی اتحادیه انجمن های اسلامی افزود: عده ای اقلیت تلاش دارند قرائت و فهم خود از مسائل را به جامعه تحمیل نمایند، این امر در نهایت منجر به دیکتاتوری خواهد شد. 
وی در خصوص اصالت دادن به تفاوت ها و سلیقه های مختلف در جمهوری اسلامی گفت: در منش و سیره حضرت امام (ره) قرائت و فهم متفاوت از مسائل در جامعه، محترم شمرده می شد امری که در نهایت باعث گردید تشکیلات حزبی جدیدی به غیر از جریان اصلی حاکم بر نظام جمهوری اسلامی پا بگیرد. 
مدیرکل سیاسی و انتخابات استانداری گلستان در ادامه با ارائه سیاست ها و برنامه های اداره کل سیاسی در خصوص فعالیت احزاب و تشکل های سیاسی گفت: یکی از مهمترین اولویت های کاری این دفتر، تقویت نهادهای مردمی و ایجاد فضای مناسب جهت کار حزبی است. 

*** 

نمایشگاه عکس با موضوع 'نقش زنان در هشت سال دفاع مقدس' در مجتمع فرهنگی هنری شهرستان ترکمن برگزار شد. 
این نمایشگاه با بیش از 30 اثر از هنرمندان بندرترکمن از 31 شهریور آغاز شد و به مدت یک هفته ادامه داشت. 
پشتیبانی، امدادرسانی، بسته بندی غذا و کمک رسانی به آحاد مردم در شهرهای مرزی از جمله نقش های مهم زنان در زمان جنگ تحمیلی بوده و برگزاری این نمایشگاه قدردانی کوچکی از تلاش این قشر فداکار است. 

***

زنگ گردشگری در دبیرستان دخترانه شاهد کردکوی طی مراسمی با حضور معاون فرماندار، مسئولین آموزش و پرورش و معلمان مدرسه نواخته شد. 
در این مراسم مسابقه ای با موضوع گردشگری شهرستان برگزار و به نفرات برتر جوایزی اهداء گردید. 

*** 

فرماندار گرگان در ششمین جلسه ستاد انتخابات شهرستان بر اهمیت انتخابات آتی اشاره کرد و خواستار حضور گسترده مردم در پای صندوق های اخذ رأی شد. 
یحیی خاکی به راه های مشارکت افراد و شهروندان، اجرای قانون و حضور رأی اولی ها اشاره کرد و گفت: هدف ما برگزاری انتخاباتی قانونی، حضور گسترده و بدون هیچ گونه تنش با حضور همه سلایق می باشد. 
وی تأکید کرد: هیچ یک از اعضای ستاد و کمیته ها و دستگاه های دولتی نباید له یا علیه کاندیداها اظهار نظر یا فعالیت نمایند. 

*** 

رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت گلستان گفت: در راستای نظارت و پایش کمیت و کیفیت محصولات تولیدی عرضه شده در بازار استان و رعایت ضوابط و مقررات قانونی و جلوگیری از تخلفات کم فروشی و عدم رعایت استاندارد، تفاهم نامه ای بین سازمان صنعت، معدن و تجارت، اداره کل استاندارد، تعزیرات حکومتی و اتاق اصناف مرکز استان گلستان (در بخش بازرسی و نظارت اصناف) امضاء شد. 
حسینقلی قوانلو افزود: این تفاهم نامه که به منظور نظارت ویژه بر کمیت و کیفیت سه قلم کالا شامل دستمال کاغذی، عایق رطوبتی و جعبه های شیرینی در شهرستان گرگان منعقد شده، زمان اجرای طرح را از تاریخ 30 شهریور تا سی آبان امسال به مدت 2 ماه تعیین نموده است. 
به گفته وی این طرح در سه مرحله شامل اطلاع رسانی و ارشاد واحدهای هدف، بازدید از واحدهای عرضه کننده و تشکیل پرونده برای واحدهای متخلف و نهایتا رسیدگی و برخورد قاطع با متخلفین اجرا می گردد. 

*** 

مدیرکل تعاون روستایی گلستان گفت: دفاع مقدس که در واقع گرامیداشت یاد و خاطره رشادت ها، ایثارگری ها و از خودگذشتگی مردم غیور ایران می باشد درس بزرگی برای ما و آیندگان کشور است. 
محمدتقی رجائی روز یکشنبه در همایش دفاع مقدس افزود: البته ما باید میراث دار این ارزش های گران بهاء باشیم و آنها را به درستی به نسل های آینده منتقل کنیم. 
وی اظهار کرد: ما چه بخواهیم چه نخواهیم زمان می گذرد، اما وظیفه ما است که در گذر آن این میراث را حفظ نمائیم، اما متاسفانه مشاهده می شود در برخی از شهرهای کشور و حتی استان، نام های شهدا را از خیابان ها و کوچه ها بر می دارند و اسامی دیگر بر آنها می نهند که این مساله در واقع یک ناسپاسی است. 

*** 

مدیرعامل شرکت گاز گلستان با بیان این که معایب و نواقص دستگاه های گازسوز هر قدر هم که جزئی باشد خطر آفرین است، بر جدی گرفتن و رفع آن بسیار تاکید کرد. 
جمال لیوانی اظهار کرد: به منظور حفظ ایمنی و جلوگیری از خطرات ناشی از گاز نیاز است سیستم لوله کشی داخلی خود را هر چند وقت یک بار مورد بررسی و بازنگری قرار داده و در صورت خوردگی و زنگ زدگی و معیوب بودن آن را ترمیم کرد. 
وی تصریح کرد: با شروع فصل پاییز و سرد شدن تدریجی هوا لازم است قبل از شروع به مصرف، بخاری و سایر وسایل گرمایشی خود را توسط کارگاه های مجاز و تعمیرکاران مجرب به دقت عیب یابی و سرویس کامل نموده تا با خیالی آسوده و بدون هیچ مشکلی از آن ها استفاده شود. 
وی با تاکید بر تهیه وسایل گازسوز استاندارد و رعایت نکات ایمنی در نصب آن تصریح کرد: حساسیت نصب وسایل گازسوز بسیار بالاست ولی برخی مشترکین کمتر به آن توجه دارند ضمن این که هر چند وقت یک بار نیز باید کلیه لوازم گازسوز، دودکش ها و اتصالات آن ها را تست کرده و از سالم بودن آن ها اطمینان حاصل نمود. 

*** 

طی ابلاغی از سوی دبیرکل جمعیت هلال احمر، مجتبی اکبری مدیرعامل جمعیت هلال احمر گلستان عضو کارگروه تخصصی ستاد تهیه و تدوین برنامه پنج ساله توسعه جمعیت هلال احمر شد. 
این کارگروه در راستای تدوین برنامه میان مدت بر مبنای مأموریت ها و وظایف محوله مندرج در اساسنامه جمعیت و سایر اسناد و قوانین بالادستی کشور در جمعیت هلال احمر تشکیل شد. 

*** 

مدیر میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری شهرستان علی آباد کتول گفت: همه مردم می توانند از حوزه های مختلف گردشگری بهره مند شوند. 
عباس عنایت افزود: حوزه های سه گانه میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری دارای پتانسیل های فراوان اشتغال زایی و درآمدزایی هستند و اقشار مردم در هر سطح درآمد و سرمایه می توانند از آن منتفع شوند. 
به گفته وی جاذبه های گردشگری و طبیعی که در اقصی نقاط این شهرستان پراکنده هستند می توانند اماکن خوبی برای سرمایه گذاری شهرنشینان و روستاییان باشند. 
وی خاطرنشان کرد: شهرستان علی آباد از حیث دارا بودن جاذبه های طبیعی و گردشگری بسیار مستعد بوده و قرارگیری دو دهنه نمونه گردشگری محمدآبادکتول، زرین گل و روستاهای ییلاقی و توریستی و آبشار تمام خزه ای ایران می تواند در جذب توریسم به این شهرستان و رونق اقتصادی مردم بومی منطقه نقش بسزایی داشته باشد. 

ایرنا
 

ارسال نظر

آخرین اخبار