فعالیت 420 تشکل کارگری، برگزاری انتخابات سازمان نظام مهندسی معدن، شناسایی 650 شهید کارگری، ساخت دو سالن ورزشی، بهسازی هندهول های فرودگاه گرگان، مشاهده نخستین زایمان مرال و توقیف یک دستگاه حفاری غیرمجاز از عناوین خبری روز دوشنبه ایرنا مرکز گلستان است.

بسته خبری گوناگون استان گلستان

به گزارش گلستان 24، مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی گلستان با اشاره به فعالیت 420 تشکل کارگری در این استان گفت: در بین تشکل‎های مدنی کارگری فضای بسیار خوبی حاکم است و همدلی در فعالیت‎های جامعه کارگری به چشم می‎خورد. 

امراله عباسی در دیدار مسئولان ستاد گرامیداشت هفته کار و کارگر با عیسی امامی نماینده مردم گرگان و آق‎قلا در مجلس شورای اسلامی با بیان این که در سال گذشته بنگاه‎های اقتصادی با مشکلات زیادی رو به رو بودند، افزود: با این که پیش بینی می‎شد تعداد زیادی از کارگران شغل خود را از دست بدهند اما با همت تشکل‎های کارگری و تعامل بین کارفرمایان و کارگران، آنان توانستند فضای کسب و کار را مدیریت کنند. 

به گفته وی امروز نمایندگان کارگری گلستان در شوراهای عالی کشور حضور دارند و این موضوع باعث می‎شود که دسترسی کارگران به مسئولان آسان‎تر شود. 



*** 

پنجمین دوره انتخابات هیات مدیره سازمان نظام مهندسی معدن استان گلستان در محل این سازمان برگزار و نتایج آن اعلام شد. 

در نتیجه انتخابات این دوره هفت عضو جدید هیات مدیره این سازمان در رشته های مختلف به شرح ذیل حائز بیشترین آرا شدند: 

رشته معدن: صادقعلی مقدم و عبدالواحد مسکنی 

رشته زمین شناسی: منصور خواجه 

رشته نقشه برداری: فرزاد ابراهیمی ملکشاه 

رشته متالورژی استخراجی: مهدی اعطایی 

علی البدل رشته معدن: جواد قلعه قافی 

علی البدل رشته زمین شناسی: سیدوحیدرضا میرا 



*** 

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی گلستان گفت: از چهار هزار شهید استان، 650 شهید جامعه کارگری شناسایی شده است. 

امراله عباسی در مراسم غبارروبی و عطرافشانی گلزار شهدای گرگان اظهار کرد: در هفته کار و کارگر با هدف میثاق با آرمان‎های بلند معمار کبر انقلاب اسلامی و شهدا این مراسم از سوی جامعه کارگری تدارک دیده شده است. 

وی افزود: برای گرامیداشت یاد و خاطره شهدای کارگری استان گلستان هر ساله در نیمه دوم سال یادواره شهدای کارگری را با بهره‎گیری از ظرفیت‎های تشکل‎ها برگزار می‎کنیم. 

وی با بیان این که 14 هزار شهید جامعه کارگری در سطح کشور وجود دارد، اضافه کرد: شهدای کارگر مانند همه اقشار جامعه در صحنه حضور داشتند و دین خود را نسبت به انقلاب اسلامی ادا کردند. 



*** 

عملیات ساخت سالن های ورزشی چندمنظوره روستاهای سعدآباد و معصوم آباد از توابع شهرستان گرگان با حضور مسئولین استانی آغاز شد. 

مدیرکل ورزش و جوانان گلستان گفت: سالن های ورزشی روستاهای سعدآباد و معصوم آباد هر یک با مساحت 987 مترمربع احداث خواهد شد. 

بهمن طیبی افزود: عملیات اجرایی این دو سالن به ترتیب با 200 و 250 میلیون تومان اعتبار ملی آغاز و پیش بینی می شود با تخصیص بموقع اعتبار لازم که 650 و 600 میلیون تومان است این دو پروژه تا پایان سال 95 به بهره برداری برسد. 



*** 

هندهول ها (محل قرارگیری تجهیزات سیستم روشنایی در حاشیه باند) در فرودگاه گرگان بهسازی شد. 

در این عملیات تعداد 200 عدد هندهول آجری بتنی با هندهول های پلی اتیلن با درب چدنی استاندارد جایگزین شد. 

این اقدام با اعتباری بالغ بر یک میلیارد و 500 میلیون ریال از محل اعتبارات شرکت فرودگاه های کشور و با هدف افزایش ایمنی در استریپ باند پروازی فرودگاه و بالا بردن قابلیت اطمینان سیستم روشنایی باند صورت گرفت. 



*** 

نخستین زایمان مرال در سال جدید توسط محیط بانان علی آباد مشاهده شد. ‏ 

مامورین محیط بانی محمدآبادکتول در حین گشت و کنترل در منطقه سوخته غریب آباد (انجیلو تنگه) یک راس مرال ماده به همراه گوساله (زایمان امسالی) مشاهده کردند. 



*** 

مدیر امور منابع آب گرگان و آق قلا از توقیف یک دستگاه حفاری غیرمجاز در شهرستان گرگان خبر داد. 

محسن جدیدی اظهار کرد: در پی گزارش حفر چاه غیرمجاز در جنوب روستای نصرآباد، گروه های گشت و بازرسی منابع آب زیرزمینی این اداره با هماهنگی کلانتری جلین به محل حفاری مورد نظر عزیمت کرده و پس از اقدامات و بررسی های لازم دستگاه حفاری متخلف توقیف و به پارکینگ آب منطقه ای منتقل شد. 



*** 

در جریان بازدید مهرآبادی قائم مقام وزیر راه و شهرسازی در طرح مسکن مهر از سایت های مسکن مهر سعدآباد و راه آهن شهرستانهای گرگان و کلاله، مشکلات محوطه سازی، افزایش سقف اعتبارات و روان سازی بروکراسی اداری دریافت تسهیلات بانکی مورد بحث و بررسی قرار گرفت و راهکارهای مقتضی ارائه شد. 

سـاخت 51 هزار و 163 واحد مسـکن مهر در بخش دولتی، سه جانبه، تعاونی و خودمالکی برای استان گلستان تعریف شده بود که تاکنون 31 هزار و 656 واحد تحویل متقاضیان شده است. 

با بهره برداری از واحدهای مذکور در مجموع 72 درصد از کل تعهدات اداره کل در این بخش به انجام رسیده است و 

بقیه این واحدها که نزدیک به 12 هزار و 400 مسکن است تا پایان سال 94 تحویل خواهد شد. 



*** 

مدیرکل کمیته امداد امام (ره) گلستان گفت: در سال گذشته علاوه بر واریز کمک معیشت، 14 میلیارد و 405 میلیون ریال نیز به صورت موردی به 19 هزار و 181 نفر از مددجویان این نهاد و دیگر نیازمندان ارائه شده است. 

ابراهیم باغبانی اظهار کرد: کمک های موردی به منظور رفع مشکلات و نیازهای اساسی از قبیل تحصیلی، معیشتی، فرهنگی، هزینه های درمانی و غیره به افراد نیازمند پرداخت می شود. 



*** 

در جریان دیدار فرزندان تحت سرپرست بهزیستی گلستان با نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه گرگان، مدیرکل بهزیستی استان گفت: اکنون 320 کودک دختر و پسر در 30 مرکز نگهداری کودکان بی سرپرست و بدسرپرست استان تحت پوشش هستند. 

رقیه رحمانی با بیان این که رویکرد سازمان بهزیستی سوق دادن کودکان بی سرپرست به سمت خانواده هاست، افزود: اکنون روند کاهش در مراکز نگهداری و افزایش شبه خانواده و خانواده را در استان شاهدیم و امیدواریم که این روند همچنان ادامه داشته باشد. 



**** 

مدیرکل دفتر امور بانوان و خانواده استانداری گلستان در جمع بانوان معتکف در مسجد ملاعلی گرگان گفت: ماه رجب از ماه های عارفان و سالکان است و مسلمانان در این ماه از گناه دوری می کنند و مشغول تزکیه نفس و توبه می شوند. 

فائزه عبداللهی با تاکید بر این که باید زمینه حضور حداکثری نسل جوان در مراسم عبادی اعتکاف فراهم شود افزود: بیان احکام و اجرای برنامه های متنوع و پاسخ به شبهات دینی و شرکت در حلقه های معرفت و قرائت همراه با تفسیر قرآن باید در اولویت برنامه های مراسم اعتکاف باشد. 



*** 

جلسه توجیهی اجرای طرح نظام جانشین پروری و تامین مدیر در شرکت آب منطقه ای گلستان برگزار شد. 

نماینده شرکت مدیریت منابع آب ایران در این جلسه عنوان کرد: اجرای طرح جانشین پروری و تأمین مدیر در صنعت آب کشور بر اساس بند 7 برنامه چهارم نقشه اصلاح راه نظام اداری کشور در وزارت نیرو عنوان و عملیاتی شده که به صورت پایلوت در استان های آذربایجان شرقی، گلستان و خراسان رضوی در سطح مدیران میانی اجرا خواهد شد. 

عباس پورشهباز مجری طرح با اشاره به اهداف و مراحل اجرای طرح خاطرنشان کرد: طراحی سازمان کار و اطلاع رسانی، تعیین مشمولین و جمع آوری اطلاعات آن ها، تحلیل مشاغل مدیریتی و تدوین مدل و مولفه های شایستگی از اهداف اصلی طرح است. 

وی همچنین تهیه روش ها، ابزارها و فرم های اندازه گیری، طراحی بانک اطلاعاتی و نرم افزار گزارش گیری، طراحی ساختار و فرآیند کانون ارزیابی، برنامه ریزی، هماهنگی و اجرای ارزیابی، تجزیه و تحلیل داده ها و آماده سازی اطلاعات را از مراحل اجرای طرح برشمرد. 

مدیرعامل شرکت آب منطقه ای گلستان نیز هدف از اجرای این طرح را سنجش شایستگی های مدیران و کارکنان و نیز شناسایی ظرفیت های موجود در آنان و امکان برنامه ریزی لازم برای رشد و توسعه کارکنان عنوان کرد. 



*** 

مشاور جوان استاندار گلستان در نشست هم اندیشی جوانان و مسئولان استان که در راستای توسعه گردشگری و حفظ و احیای میراث فرهنگی برگزار شد، با بیان این که پس از گذشت 17 سال از تشکیل گلستان بسیاری از ظرفیت های گردشگری شکوفا نشده است، افزود: متاسفانه گاهی ما دلخوش به آمار مسافران عبوری از استان هستیم. 

علی نصیبی افزود: ما به افزایش اقامت گردشگر در استان در حالی تاکید داریم که به واقع جاذبه تفریحی یا سیاحتی برای مسافر پیش بینی نشده تا گردشگر گلستان را به عنوان استان مقصد انتخاب کند. 

وی بافت تاریخی گرگان، بناهای تاریخی گمیشان، برج آجری قابوس، شهر تاریخی جرجان، پل تاریخی آق قلا، برج رادکان و بافت خاص برخی روستاهای استان را ظرفیتی برای جذب گردشگر دانست و گفت: در کنار آثار و بناهای تاریخی، جاذبه های طبیعی و میراث معنوی از پتانسیل های گردشگری هستند که تاکنون از آن برای معرفی به مسافر استفاده نشده است. 

مشاور جوان استاندار افزایش پروازهای فرودگاه استان، استفاده از پتانسیل های گردشگری جزیره آشوراده و ثبت جهانی دیوار دفاعی گرگان را از دیگر اقدامات برای افزایش اقامت مسافر در استان دانست. 



*** 

در دیدار مدیرکل بهزیستی گلستان با مدیران مراکز شبه خانواده استان، مشکلات کودکان و نوجوانان تحت پوشش مورد بررسی قرار گرفت. 

در این نشست که در خانه کودکان و نوجوانان امام رضا (ع) شهرستان گالیکش برگزار شد، هر یک از مسئولین مراکز نگهداری کودکان در خصوص نحوه فعالیت و نیز وظایف خود در قبال فرزندان تحت سرپرستی و اقدامات مددکاری مواردی را مطرح کردند. 

آنان از جمله مشکلات خود را بیمه کارکنان مراکز، تامین زمین برای ساخت مکان مرکز، مسکن مناسب و حمایت های مالی از سوی سازمان بهزیستی عنوان کرده و خواستارحمایت همه جانبه شدند. 

رقیه رحمانی مدیرکل بهزیستی گلستان گفت: تفاهم نامه مشترکی بین اداره کل و بانک قرض الحسنه رسالت برای معرفی مراکز و مددجویان تحت پوشش منعقد شده که بر اساس آن تمامی مراکز می توانند از تسهیلات مالی برخوردار باشند. 



*** 

معاون تبلیغ و تهذیب حوزه علمیه گلستان گفت: 229 نفر از طلاب مدارس علمیه استان در شهرهای مختلف در مراسم پرفیض اعتکاف شرکت کردند. 

حجت الاسلام مهدی فندرسکی خاطرنشان کرد: این مراسم از نماز صبح روز 13 رجب برابر با 12 اردیبهشت ماه آغاز شده و تا نماز مغرب و عشاء امشب ادامه خواهد داشت. 

وی افزود: 31 مبلغ هجرت بلندمدت نیز در روستاهای سراسر استان مراسم معنوی اعتکاف را در مساجد برپا کرده و خود نیز در آن به امور تبلیغی می پردازند. 



*** 

معاون خدمات مشترکین شرکت آب و فاضلاب گلستان گفت: از ابتدای سال جاری روش پرداخت حضوری قبوض آب بهاء حذف شده است. 

محمدرضا نکوئی افزود: طی سال گذشته بیش از 30 درصد قبوض متعلق به شرکت آبفا گلستان در بانک های مختلف استان به صورت حضوری و غیرالکترونیکی پرداخت شده است. 

وی تصریح کرد: از اواخر سال گذشته اقداماتی همچون تهیه بروشور تبلیغاتی و راه اندازی سیستم و نرم افزار 1522و تشکیل کارگروه حذف پرداخت حضوری نیز انجام شده است. 



*** 

استاد حوزه علمیه قم، اعتکاف را فرصتی برای سکوت، خلوت، تفکر و دعا دانست و تاکید کرد: معتکفین نباید نگاه معامله گرایانه در این زمینه داشته باشند. 

آیت اله سیدمجتبی نورمفیدی در جمع معتکفین مسجد الاقصی گرگان افزود: این گونه فکر نکنید که با آمدن به اعتکاف، پروردگار حتما باید چیزی به شما بدهد و یا گرهی از مشکلات دنیوی شما را باز کند. 

وی خاطرنشان کرد: در اعتکاف، قرار است مشکل اصلی که به روح و نفس ما مربوط می شود و کمتر به آن توجه داریم، حل شود، ای نکه فکر کنیم از کجا آمده ایم؟ به کجا می رویم؟ چه مسیری را باید طی کنیم؟ 

استاد درس خارج حوزه علمیه قم، مهمترین هدف معتکفین را نزدیکی به ذات اقدس الهی دانست و اظهار داشت: با اعتکاف، روح و جان ما باید رنگ و بوی الهی به خود بگیرد. 

آیت اله نورمفیدی تاکید کرد: در اعتکاف باید به این نتیجه برسیم که غرور و خودخواهی را کنار بگذاریم و در برابر عظمت پروردگار، احساس پوچی کنیم. 

ارسال نظر

آخرین اخبار