دیدار معاون استاندار با خانواده فرماندار ترکمن، توسعه خدمات صندوق ضمانت سرمایه گذاری صنایع کوچک، طرح احیاء و ساماندهی بازار نعلبندان، ثبت دادخواست گرگانی ها در دفاتر خدمات قضایی الکترونیک، تشکیل ستاد استانی روز ملی خانواده و تکریم بازنشستگان، شناسنامه دار شدن تاکسی های شهری گرگان، موفقیت عکاسان گلستانی در جشنواره های کشور، رژه خودروهای آتش نشانی در گرگان، دیدار فرماندار علی آباد با وزیر نیرو و انتخاب اثر موسیقی دمساز در بخش مسابقه جشنواره آثار و تولیدات حوزه هنری

گزیده های خبری از نقاط مختلف استان گلستان

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار گلستان، مدیرکل امور اجتماعی و فرهنگی استانداری و چند تن از مسئولان استانی و شهرستانی به منظور سرکشی از خانواده فرماندار شهرستان ترکمن و اعلام آخرین وضعیت و احوال خانم نازقلچی که از مفقودین حادثه منا می باشد، در منزل وی حضور یافتند.
به گزارش گلستان24، در این دیدار علی اصغر طهماسبی گفت: از نخستین ساعات حادثه منا ستاد ویژه استان و شهرستان ها را برای پیگیری مسائل و موارد مربوط به زائرین بیت ا..الحرام استان تشکیل دادیم و چندین جلسه به همین منظور در استانداری و فرمانداری های ترکمن، گمیشان و گنبد برگزار شده و لحظه به لحظه اوضاع و احوال کلیه زائرین استان را رصد و مورد پیگیری قرار می دهیم.
وی افزود: طی تماس های متعددی که با مدیرکل حج و زیارت استان که در مکه مستقر هستند و سایر عوامل داریم جویای سلامت همه زائرین و مفقودین می باشیم.
معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار اظهار کرد: مرتبا پیگیری های لازم از سوی دکتر صادقلو استاندار گلستان و این معاونت انجام می شود چرا که پیگیری احوال زائرین را وظیفه خود می دانیم و همه باید تلاش کنیم که خانواده های زائرین عزیز را از نگرانی در بیاوریم.

***

نماینده صندوق ضمانت سرمایه گذاری صنایع کوچک در استان گلستان از توسعه خدمات ضمانتی صندوق ضمانت سرمایه گذاری صنایع کوچک در استان خبر داد و گفت: کوچک بودن صنایع و حفظ توان رقابت پذیری ایجاب می کند دولت حمایت خود را از این صنایع داشته باشد. 
سیدرضا مسلمی عقیلی اظهار داشت: صدور ضمانت نامه کسری وثایق تا سقف 30 میلیارد ریال، ضمانت نامه شرکت ها در مناقصه، مزایده، حسن انجام کار، پیش پرداخت، گمرکی، پذیرش ریسک اعتبار خریدار و پذیرش ریسک خرید مواد اولیه از جمله این خدمات است. 
وی یادآور شد: خدمات صندوق فقط برای واحدهایی قابلیت اجرایی خواهد داشت که اشتغال آنها کمتر از 50 نفر باشد. 

***

نشست هم اندیشی طرح احیاء و ساماندهی بازار نعلبندان گرگان برگزار شد.
شهردار منطقه 2 گرگان در این نشست با اشاره به این که یکی از جذابیت های گرگان بازار نعلبندان است و برای خود همشهریان نیز جذابیت دارد گفت: این جاذبه یکی از پتانسیل های شهر گرگان است و در اجرای این طرح پیشنهاد می کنیم که احیاء و ساماندهی بازار نعلبندان بخش بخش انجام شود تا به کسب و کار بازاریان نیز آسیبی نرسد. 
حاج محمد علی تاکید کرد: در این راستا هر طرحی که پیشنهاد می شود باید ایمنی کامل برای عبور و مرور همه سنین در نظر گرفته شود.
ایمانیان کارشناس مسئول بافت های تاریخی نیز گفت: این بازار متاسفانه چهره خوبی ندارد و ما با بررسی شرایط و نظر کسبه و میزان سهم مشارکت به دنبال ارائه طرحی هستیم تا ضمن زیبایی نیازهای روز را جواب داده و اصالت گذشته بازار نیز حفظ شود.
در این جلسه مقرر شد طرح اولیه ای که میراث فرهنگی در محور بازار نعلبندان تا سبزه مشهد تهیه کرده تا هفته آینده با حضور اعضای شورای فنی گروه پژوهشی ابنیه و بافت های تاریخی در دفتر مدیرکل میراث فرهنگی مطرح و بعد از تصویب به کمیسیون ماده 5 ارائه شود.

*** 

دادخواست گرگانی ها از این پس فقط دردفاتر خدمات قضایی الکترونیک ثبت می شود. 
معاون آمار و فناوری اطلاعات دادگستری کل گلستان با بیان این که طرح ثبت دادخواست در دفاتر خدمات قضایی الکترونیک از فروردین امسال در مرکز استان آغاز شده بود گفت: به منظور آشنایی شهروندان با روند کار این دفاتر و رفع مشکلات احتمالی، ثبت دادخواست علاوه بر این دفاتر در دادگستری گرگان هم انجام می شد اما با اجرای موفق این طرح، کار ثبت دادخواست گرگانی ها به طور کامل در این دفاتر انجام می شود.
حجت الاسلام سیدمحسن رسولی از شهروندان گرگانی خواست: از این پس برای ثبت دادخواست های خود فقط به دو دفتر خدمات قضایی الکترونیک که در خیابان شهید بهشتی و خیابان اول لشکر قرار دارند مراجعه کنند.
وی افزود: قوه قضاییه قصد دارد در آینده ثبت شکواییه، تجدیدنظرخواهی، واخواهی و اظهارنامه را نیز به این دفاتر واگذار کند.

***

مدیرکل دفتر بانوان و خانواده در اولین جلسه ستاد روز ملی خانواده و تکریم بازنشستگان گفت: بزرگداشت مقام و منزلت خانواده به عنوان اولین کانون شکل گیری انسان در راس همه برنامه ریزی هاست. 
کلثوم غفاری اظهار داشت: 25 ذی الحجه مصادف با 17 مهر سال جاری روز ملی خانواده است که نام گذاری این روز به واسطه شان نزول سوره الانسان (هل اتی) در مقام خاندان پیامبر اکرم (ص) بنا گردیده است. 
وی در خصوص برنامه های ستاد روز ملی خانواده و تکریم بازنشستگان بیان کرد: طی نشست های متعدد با معاونین استاندار، مدیران ستادی استانداری و دستگاه های اجرایی و کارشناسان و زنان فرهیخته و صاحب نظر استان ضمن آگاه سازی و بیان حساسیت موضوع جهت اجرای بهینه و هدفمند فعالیت ها، برنامه ریزی صورت گرفته است که از جمله می توان به همایش استانی و جشنواره فرهنگی ورزشی (پارک بانوان) در این راستا اشاره کرد. 

***

مدیرعامل سازمان تاکسیرانی شهرداری گرگان گفت: این سازمان بر اساس مصوبه معاون عمران، توسعه شهری و روستایی وزارت کشور، به منظور شناسنامه دار کردن تاکسی های شهری اقدام به نصب کارت شناسایی رانندگان بر روی تاکسی و آژانس ها کرده است.
علی کلاته با اشاره به این که در فاز یک این طرح سه هزار کارت شناسایی رانندگان آماده شده، بیان کرد: کار توزیع کارت برای آژانس ها، تاکسی های خطی و گردشی آغاز شده و تاکنون رانندگانی که برای تمدید پروانه مراجعه داشتند، کارت خود را دریافت کرده اند.
وی گفت: هزینه اجرای این طرح 120 میلیون ریال است که برای اجرای فاز یک این طرح تاکنون 60 میلیون ریال هزینه شده است.
کلاته گفت: این کارت ها دارای پایه ای بوده و به گونه ای بر روی داشبورد تاکسی ها نصب می شود که تمامی مسافران براحتی می توانند آن را بخوانند. بر روی این کارت مشخصات راننده به همراه کد شناسایی و تاریخ اعتبار درج شده است.
وی با بیان درج شماره تلفنی بر روی کارت شناسایی به منظور رسیدگی به شکایات، گفت: شهروندان در صورت مشاهده تخلف و یا داشتن هرگونه شکایت می توانند با این شماره تماس گرفته و کد شناسایی راننده را به ما اعلام کنند تا با متخلفان برخورد کنیم.

***

مسئول کانون عکس حوزه هنری گلستان گفت: ابوالفضل نسایی که اکنون به عنوان دبیر سرویس عکس روزنامه ایران فعالیت می کند در جشنواره معتبر شید، کاندیدای گرنت شده است و جواد مکتبی که سال گذشته در این جشنواره برگزیده شد، امسال با مجموعه عکس کودکان کار موفق به کسب رتبه برگزیده جشنواره گلستانه شد و همچنین اثر محسن کابلی نیز در این جشنواره پذیرفته شد.
محمدرضا کیوانفر افزود: در مراسم تجلیل از فعالان حوزه دریایی سازمان محیط زیست که با حضور رییس سازمان محیط زیست برگزار شد ابوطالب ندری نیز به عنوان فعال این بخش معرفی و از زحمات این هنرمند عکاس تجلیل شد.

***

به مناسبت هفتم مهر ماه روز آتش نشانی و ایمنی رژه خودروهای آتش نشانی در گرگان با حضور معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار و دیگر مسئولان محلی برگزار شد.
در این مراسم دستگاه ها و ماشین آلات سبک و سنگین سازمان آتش نشانی شهرداری گرگان با رژه از فلکه شهرداری توان اجرایی خود را در مقابله با حوادث به نمایش گذاشتند.
هدف از این رژه گرامیداشت روز آتش نشان و آشنایی بیشتر مردم با تجهیزات و امکانات و خدمات سازمان آتش نشانی شهرداری گرگان بود.

***

اثر موسیقی دمساز با آهنگسازی و خوانندگی عبداله ساورعلیا و تهیه کنندگی حوزه هنری استان گلستان در بخش رقابتی چهارمین جشنواره آثار و تولیدات مراکز حوزه هنری سراسر کشور پذیرفته شد.
در این اثر موسیقی که تنظیم آن بر عهده بهنام ارجمندی است از اشعار شاعرانی چون حافظ، سعدی، مولوی و اصفهانی استفاده شده است.
قطعات این اثر برگرفته از موسیقی اقوام مختلف استان گلستان است و آهنگساز سعی کرده از بسیاری از نواها و نغمه های موجود در استان گلستان مثل ترکمن، قزاق، کرمانچ، مازندرانی، ترکی، گیلانی و کتولی استفاده کند.

***

فرماندار علی آباد به همراه نماینده مردم شهرستان در مجلس شورای اسلامی، مدیرعامل آب منطقه ای گلستان و نمایندگان کشاورزان منطقه به منظور حل مشکل انتقال آب چشمه های دهنه زرین گل به شهرستان شاهرود با وزیر نیرو دیدار کردند.
بر اساس اعلام فرمانداری علی آباد در این دیدار حمید چیت چیان وزیر نیرو دستور متوقف شدن کار را داد و مقرر شد هیاتی از وزارت نیرو و مدیران استان جهت بازدید به این منطقه سفر کنند.

***

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار گلستان گفت: باید بدانیم که عدم تمرکز در کار و ناکارآمدی مدیران به پای نظام مقدس جمهوری اسلامی نوشته می شود.
علی اصغر طهماسبی در جلسه شورای مدیران معاونت سیاسی، امنیتی و اجتماعی اظهار کرد: باید نسخه کارآمدی داشته باشیم و از روزمرگی خودداری کنیم.
وی در ادامه گفت: فرهنگ دفاع مقدس باید نسل به نسل منتقل شود و عظمت و شکوه دلاورمردی های ملت ایران برای همیشه در اذهان عمومی زنده بماند تا همگان بدانند که ملت ایران در راه استقلال و عزت خود ایستادگی کرده و می کنند.
معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار افزود: با تأسی از فرهنگ دفاع مقدس است که امروز در دولت تدبیر و امید، پس از سال ها تحمل تحریم های ظالمانه کشورهای غربی، با پشتوانه رهبر معظم انقلاب و مردم ایران به پیروزی های بزرگی در عرصه دیپلماسی دست یافتیم و دشمنان نتوانستند ملت بزرگ ایران را به زانو در آورند.


***

رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت گلستان در دومین جلسه هماهنگی اتاق های اصناف استان گفت: بازرسی و نظارت از بازار باید به طور جدی تر دنبال شود و وظیفه اتاق اصناف شهرستان ها این است که بر واحدهای تحت پوشش خود نظارت دقیق داشته باشند.
حسینقلی قوانلو افزود: یکی از نتایج این بازرسی ها می تواند احصاء مشکلات صنفی باشد برنامه سال جاری سازمان این است که اتاق اصناف شهرستان ها از واحدهای صنفی بازرسی و نتایج را به کمیسیون نظارت ارائه کرده تا مورد بررسی و تجزیه و تحلیل قرار گیرد.
وی اظهار داشت: از 42 هزار واحد صنفی استان 3500 واحد فاقد پروانه شناسایی شده اند که نشان دهنده آن است که 8 تا 9 درصد واحدهای شناسایی شده فاقد پروانه کسب هستند که آمار بالایی است و باید دلایل آن مورد بررسی قرار گیرد.
وی همچنین بر ساماندهی فاقدین پروانه کسب، درج آمار و اطلاعات در سامانه ایرانیان اصناف، صدور پروانه کسب الکترونیکی و تجهیز واحدهای صنفی به صندوق مکانیزه تاکید کرد.
هزارجریبی مدیرکل امور مالیاتی استان نیز برنامه های اداره کل امور مالیاتی جهت اخذ مالیات بر ارزش افزوده و همچنین محاسبه مالیات بر درآمد با لحاظ تناسب ضریب مالیاتی با ضریب سود هیات عالی نظارت را در این جلسه برای حاضران تبیین کرد.

***

جانشین فرمانده انتظامی گلستان با تاکید بر رعایت نظم و انضباط در مجموعه نیروهای مسلح گفت: رعایت نظم و انضباط پایه و اساس و شالوده ماموریت های نیروهای مسلح است.
سرهنگ علی اکبر جاویدان در مراسم صبحگاه ستاد فرماندهی انتظامی استان افزود: رعایت سلسله مراتب، آیین نامه های انضباطی و توجه به معارف دینی از جمله مولفه های بسیار مهم در خدمت نیروهای مسلح محسوب می شود.
وی با بیان اینکه توجه به بحث آموزش در کلیه رده های نیروهای مسلح از اهمیت بسیار بالایی برخوردار است گفت: افزایش سطح کیفی آموزش در بین کارکنان باعث افزایش سطح کیفی خدمت رسانی و موفقیت در اجرای ماموریت های کارکنان پلیس می شود.
سرهنگ جاویدان به موضوع بکارگیری پلس افتخاری ناجا اشاره کرد و گفت: بکارگیری پلس افتخای یک ظرفیت مناسب برای کمک به ارتقاء امنیت جامعه است.
وی ادامه داد: با ارائه آموزش های لازم برای پلیس های افتخاری و بکارگیری آنها در سطوح مختلف پلیس، امیدواریم در آینده توسعه و توان رزمی پلیس های افتخاری را متناسب ظرفیت و نیاز نیروی انتظامی ارتقاء دهیم. 

***

در راستای اجرایی نمودن آموزش های مهارتی برای قبول شدگان نهایی آزمون استخدامی مشاغل راه آهن، جلسه مشترکی بین مدیرکل راه آهن شمال شرق کشور و مدیرکل آموزش فنی و حرفه ای برگزار شد.
ابوالفضل تیرانداز مدیرکل آموزش فنی حرفه ای با شرح فعالیت های آموزشی در سطح استان گفت: با توجه به برگزاری آزمون برای جذب نیرو در راه آهن و نیز توانمند کردن این افراد برای اشتغال به کار، آموزش فنی و حرفه ای این آمادگی را دارد تا با همکاری اداره کل راه آهن شمال شرق، دوره های آموزشی مربوطه را برگزار نماید.
محمدرضا قربانی مدیرکل راه آهن شمال شرق کشور نیز برگزاری دوره های آموزشی را با توجه به اتمام آزمون جذب نیرو برای پرسنل مربوط به بخش های مختلف راه آهن را یک امر ضروری عنوان نمود و گفت: مطمئنا دو دستگاه در برگزاری دوره های آموزشی می توانند همکاری خوبی داشته و شرکت کنندگان در دوره های آموزشی بتوانند بعد از گذراندن دوره، در بخش مربوط به حوزه کاری خود توانمند شوند.
در پایان مقرر گردید با همکاری بخش آموزش طرفین، تفاهم نامه ای در راستای برگزاری دوره های آموزشی تدوین و به امضای طرفین برسد.

***

تفرجگاه های جنگلی بندرگز به همت تشکل های محیط زیست و مردم این شهرستان پاکسازی شد.
در این برنامه تفرجگاه های جنگلی نرگسی نوکنده، ولفرا و استون آباد با همکاری تشکل های مردم نهاد محیط زیست بندرگز و رفتگران طبیعت گرگان، شهرداری نوکنده، فرمانداری بندرگز، هلال احمر و دهیاری روستاهای ول افرا و استون آباد پاکسازی شد. 

***

کتاب های پایه پنجم ابتدایی و عربی پایه نهم دوره اول متوسطه در سال تحصیلی 95 - 94 جدیدالتالیف هستند.
معاون پژوهش، برنامه ریزی و نیروی انسانی اداره کل آموزش و پرورش استان گلستان گفت: گروه بررسی محتوای آموزشی و پرورشی، ادارات تکنولوژی ابتدایی و متوسطه و کارگروه های تخصصی اداره کل، در تالیف کتب علوم پایه پنجم و عربی پایه نهم دوره اول متوسطه نقش داشته اند.
حسینعلی سرگزی در ادامه گفت: سی دی مربوط به کتب جدیدالتالیف پایه های پنجم و نهم که در سازمان پژوهش و برنامه ریزی آموزشی وزارت تولید شده است از اوایل سال تحصیلی در سراسر استان توزیع خواهد شد.
وی خاطرنشان کرد: پروژه های تحقیقاتی اعتباربخشی و ارزشیابی پایانی مربوط به این کتب نیز در آینده نزدیک با همکاری سازمان پژوهش و برنامه ریزی آموزشی وزارت و گروه بررسی محتوای آموزشی و پرورشی اداره کل همچون سنوات قبل انجام خواهد شد.

***

در بازرسی از منزل یک شکارچی متخلف در یکی از روستاهای حاشیه شهر گرگان اجزای بدن یک راس شوکای وحشی کشف شد.
حفاظت محیط زیست گلستان اعلام کرد در پی گزارش یک همیار محیط زیست مبنی بر شکار یک راس شوکا توسط یک شکارچی در یکی از روستاهای حاشیه شهر گرگان پس از اخذ حکم بازرسی از قاضی کشیک دادسرای گرگان اکیپی از ماموران یگان حفاظت استان، یگان اداره حفاظت محیط زیست گرگان به همراه ماموران پلیس اداره آگاهی شهرستان گرگان به محل مورد نظر عزیمت کردند.
در جریان بازرسی از منزل یکی از متخلفین در روستای نومل، یک عدد کله شوکای نر، 13 عدد فشنگ جنگی، 59 عدد فشنگ ساچمه و گلوله زنی، تعداد 19عدد پوکه فشنگ جنگی کشف و ضبط شد.

***

دومین نشست مربیان و رابطین ادبی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان گلستان در راستای برنامه های پیش بینی شده در بخش کارشناسی برگزار شد.
جلالی کارشناس ادبی گلستان تعامل بیشتر مربیان و رابطین ادبی با یکدیگر، بیان تجربه های موفق در کارگاه های شعر، داستان و نوشتن خلاق در طول تابستان و اعلام برنامه های پیش بینی شده مربی برای فصل پاییز را از مهم ترین اهداف این نشست دانست.
همچنین برشمردن برنامه های استانی ادبی مانند مشاعره، طنز ادبی، نقد کتاب و دیگر برنامه های در پیش رو و بهره گیری از خرد جمعی مربیان از دیگر برنامه های این نشست ادبی بود.

***

فرماندار بندرگز در ششمین جلسه ستاد انتخابات شهرستان که با حضور مسوولین کمیته های ستاد در محل فرمانداری برگزار شد اظهار داشت: مهمترین وظیفه ستاد برگزاری صحیح و سالم انتخابات در یک فضای رقابتی سالم است به نحوی که خدشه ای به آن وارد نشود.
علی اصغر میرزایی با بیان این که مسوولان برگزاری انتخابات امانتدار آرای مردم هستند افزود: باید فضا به گونه ای فراهم شود که مردم در خصوص سلامت برگزاری انتخابات دغدغه ای نداشته باشند چون مهمترین انتظار مردم از مجریان صیانت از آرای آن ها و برگزاری انتخاباتی سالم است.
وی با اشاره به تاکید وزارت کشور مبنی بر پرهیز عوامل اجرایی انتخابات از هر گونه اقدام جانبدارانه و استفاده نکردن نامزدها و هواداران آن ها از امکانات دولتی برای فعالیت های خود، افزود: باید در ستاد انتخابات شهرستان رصد مناسبی از فعالیت های نامزدهای احتمالی صورت گیرد.

***

معاون فرماندار گمیشان در جلسه توسعه فضای سبز شهرستان گفت: گسترش فضای سبز و احداث پارک جنگلی آرامش روحی و فکری را به دنبال دارد.
کمال غریبی افزود: احداث پارک جنگلی در کنار سایر پتانسیل های منطقه می تواند باعث جذب توریست و ایجاد اشتغال در شهرستان شود.
وی خاطرنشان کرد: حفاظت از اراضی ملی و شرایط زیست محیطی، توسعه فضای سبز و ایجاد تفرجگاه ها برای بهره برداری بهینه مردم از مواهب طبیعی منطقه حائز اهمیت است.

***

معاون فرماندار علی آباد در جلسه شورای ساماندهی امور سالمندان با برشمردن پتانسیل های موجود در شهرستان در حوزه سالمندی و تأکید بر تکریم سالمندان از تمامی ادارات خواست: همکاری لازم را در حوزه سیاست گذاری و توانمندسازی سالمندان داشته باشد.
زنگانه با اشاره به جمعیت سالمندی کشور و استان بر برنامه ریزی برای این قشر از جامعه تأکید کرد و افزود: با اخلاق اسلامی و رعایت حال این قشر زمینه استفاده از امکانات و مکان های عمومی مثل پارک ها، اماکن مذهبی، بانک ها و مبلمان شهری را فراهم آورند.
معاون فرماندار علی آباد همچنین از مرکز توانبخشی یاس دیدن کرد و در جمع سالمندان این مرکز از سالخوردگان به عنوان سرمایه های فکری جامعه نام برد و خاطرنشان کرد: تجربه های ارزشمند آنان در زندگی می تواند برای همه افراد جامعه بویژه جوانان بسیار سودمند باشد.
این مرکز برای سالمندان بالای 60 سال تاسیس شده و حدود 50 نفر ظرفیت دارد.

***

فرماندار کردکوی در دیدار با اعضای اتحادیه تاکسیرانی این شهر بر تعامل سازنده بین مدیریت شهری و اتحادیه تاکسیرانی و ضرورت ارائه خدمات در همه مسیرهای سطح شهر تاکید کرد.
مجتبی جمالی با اشاره به مسائل مطرح شده از سوی مدیرعامل اتحادیه گفت: دغدغه ها و مطالبات قانونی اعضای اتحادیه تاکسیرانی شهرستان از طریق مدیریت شهری و مراجع ذیربط پیگیری می گردد.
در آغاز جلسه مدیرعامل این اتحادیه با طرح مسائل و مشکلات مبتلابه تاکسیرانی شهری خواستار توسعه و تجهیز ناوگان شهری و افزایش نرخ کرایه تاکسی ها بر اساس نرخ کرایه شهرهای همجوار شد.

***

مدیر اداره میراث فرهنگی علی آباد گفت: به مناسبت هفته گردشگری و اهمیت مقوله سفر با هدف فرهنگ سازی و آشنایی کودکان با مبحث گردشگری مسابقه نقاشی با موضوع سفر در کانون خلاقیت شهرستان برگزار شد.
عباس عنایت، هنر نقاشی را زمینه ساز ترویج جاذبه های گردشگری و شکل گیری مقاصد سفر در کانون خانواده ها دانست و افزود: این اداره در هفته گردشگری برنامه های متنوعی را برنامه ریزی نمود و برگزاری مسابقه نقاشی با موضوع سفر یکی از برنامه هایی بود که با همکاری شورای اسلامی شهر علی آباد و فرمانداری، آموزش و پرورش برگزار شد.
وی اضافه کرد: در راستای تشویق و ترویج گردشگری و آشنایی بیشتر کودکان با جاذبه های گردشگری با همکاری شورای شهر علی آباد تور بازدید از موزه تاریخ طبیعی و پارک جنگلی کبود وال در هفته گردشگری برگزار می گردد.

***

فرماندار گمیشان در آیین تودیع و معارفه بخشدار مرکزی گفت: مدیران دستگاه های اجرایی نسبت به جذب اعتبارات و مبادله موافقت نامه شهرستانی با استان اقدام کرده و بر اساس ظرفیت های موجود برای توسعه شهرستان گام های اساسی بردارند.
امانگلدی ضمیر افزود: شهرستان گمیشان در سال 88 از مجموعه شهرستان ترکمن منتزع و به عنوان شهرستان مستقل معرفی شده و یکی از مشکلات موجود استقرار ادارات است که این موضوع از طریق مسئولین استانی و کشوری در حال پیگیری است.
مدیرکل سیاسی و انتخابات استانداری گلستان نیز گفت: بزرگترین عبادت خدمت برای مردم است و مسئولین باید خدمت صادقانه به مردم انجام دهند چرا که معنویت و رفاه حق ملت است.
سیدعلی میرباقری همچنین با اشاره به رعایت ارزش های دینی در انتخابات اظهار داشت: انتخابات عرصه ای است که صادقانه با مردم صحبت کنیم و بر اساس اعتمادی که بین مردم داریم رای کسب کنیم و به عنوان نماینده انتخاب شویم.
در پایان حکم مسئولیت محمدطاهر مصدق به عنوان بخشدار بخش مرکزی شهرستان گمیشان اعطا و از تلاش های غلامحسین پسرکلو تقدیر شد.

***

مدیرکل دفتر امور بانوان و خانواده استانداری گلستان در دیدار با مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان گفت: افزایش شناخت خانواده ها از ظرفیت و قابلیت های کانون موجب غنی سازی اوقات فراغت فرزندان می گردد. 
کلثوم غفاری هدف از این نشست را هماهنگی در راستای برنامه های ستاد روز ملی خانواده در خصوص چگونگی پیشبرد اهداف و برنامه های امور خانواده و کودکان عنوان کرد. 

ارسال نظر

آخرین اخبار