بازار هفتگی یا همان دوشنبه بازار بندرترکمن یک ماهی است که به مکان جدید خود منتقل شده و دیگر هیچ فروشنده ای نمی تواند مانند قبل بساط خود را ولو به اندازه دقیقه ای به مکان قبل ببرد.

معضلات دوشنبه بازار بندرترکمن نیازمند توجه ویژه مسئولین + تصاویر

حکایت انتقال این بازار هفتگی به دورترین مکان شهر و به قول فروشندگان بیابان مرز همچنان باقیست.

به گزارش گلستان 24، این در حالی است که اکثر مردم از این انتقال راضی نبوده و با نرفتن به دوشنبه بازار شاهد قضایای دیگری در شهرستان هستیم.

تحریم دوشنبه بازار بندرترکمن از سوی مردم و نرفتن به آن موجب رونق بخشی به یکشنبه بازار شهرستان شده به نحوی که قبلا این بازار از رونق چندان برخوردار نبود و به مکان بی روح و مرده ای می ماند که خرید و فروش چندانی در آن صورت نمی گرفت و مردم نیز در اوایل نقل و انتقال دوشنبه بازار به مکان جدید اعلام کرده بودند که هیچگاه به مکان جدید نمی روند چرا که رفتن به مکان جدید دیگر فرقی با خریدن مایحتاج مردم از مغازه ها ندارد چون مسافت تا بازار جدید به قدری طولانی است که چیزی جز افزایش کرایه حمل و نقل برای افراد به دنبال ندارد.

???????????????????????????????

در پی این نقل و انتقال اکنون شاهد افزایش ماشین ها و بساط های میوه فروشی و مایحتاج مردم در گوشه گوشه شهرستان هستیم به نحوی که در نقاط مختلف شهر قدم به قدم ماشین های میوه و… وجود دارد و حتی دکانهای جدیدی به میوه فروشی تبدیل شده که البته مغازه داران با قیمت های خاص خود جنس در اختیار مردم می گذارند خلاصه اینکه بساطهای کوچک فروشندگان در شهر چهره جدیدی به شهر بخشیده است.

اما طبق شنیده های موجود عده ای از فروشندگان که در دوشنبه بازار فعالیت می کنند با توجه به وضع موجود که رونق همیشگی دوشنبه بازار از بین رفته با مراجعه به یکی از مقامات  مهم شهرستانی از رضایت نداشتن این رویه صحبت کرده که بازارشان از رونق افتاده و اگر این رویه ادامه داشته باشد دچار ضرر می شوند لذا کاری اساسی باید برای این بازار هفتگی انجام شود.

مکان جدید دوشنبه بازار هم خود علاوه بر مشکلات دوری مسافت به علت نداشتن پارکینگ رانندگان را دچار مشکلاتی کرده است لذا با تجمع ماشینها به داخل بازار، رانندگان به سختی و به ندرت وارد بازار می شوند و در آستانه ورودی بازار مسافران خود را رها کرده تا در تجمع ماشینها گیر نکنند علاوه بر این کابل فشار قوی برق در وسط این بازار و جاده های خاکی، سنگلاخ و غیر مسطح مسیر باعث مشکلات خاص خود است به خصوص در آغاز فصل سرما که مشکلات جدیدتری نیز به آن اضافه می شود.

???????????????????????????????

مردم بندرترکمن حتی رفتن به بازارهای هفتگی شهرهای مجاور مثل آق قلا و بندرگز را راحتتر از دوشنبه بازار می دانند و برای خرید به آن بازارها مراجعه می کنند.

خلاصه اینکه دوشنبه بازار جدید مشکلاتش بیشتر از خدمت رسانیش بوده و مردم را از رفتن به این مکان پشیمان می کند لذا چاره جویی برای حل مشکلات مردم از سوی مسئولین کمترین خواسته ای که می توان رضایت خاطر اقشار مختلف مردم خاصه قشر ضعیف و آسیب پذیری را بدست آورد که این بازار را چراغ امید خود می دانند لذا نباید از آن غافل شد.

???????????????????????????????

انتهای پیام/

ارسال نظر

آخرین اخبار