رئیس سازمان جهادکشاورزی گلستان اعلام کرد: یازدهمین نمایشگاه بین المللی ماشین های کشاورزی، ادوات، تجهیزات و صنایع و نهادهای کشاورزی گلستان فردا افتتاح می شود.

نمایشگاه بین المللی ماشین های کشاورزی در گلستان افتتاح می شود

مختار مهاجر صبح دوشنبه در نشستی با خبرنگاران اظهار کرد: این نمایشگاه با هدف ترویج و توسعه ماشین ها و ادوات به ویژه تکنولوژی و فناوری های نوین برگزار می شود.

به گزارش گلستان24، وی با بیان اینکه این نمایشگاه ۶۷ غرفه دارد، ادامه داد: برگزاری این نمایشگاه ها فرصت خوبی است تا شرکت ها، نهاده و تولیدات و خدمات فنی خود را معرفی کنند.

نمایشگاه بین المللی ماشین های کشاورزی

در ادامه این جلسه رئیس اداره فناوری های مکانیزه گفت: تمامی شرکت هایی که در نمایشگاه حضور دارند مورد تایید مرکز توسعه مکانیزاسیون کشاورزی هستند.

عید محمد فاروقی اظهار کرد: ترویج و توسعه کشاورزی حفاظتی و سیستم های تحت فشار را می توان از اهداف برگزاری این نمایشگاه عنوان کرد.

وی از برگزاری همایش بزرگ تحت عنوان نقش مکانیزاسیون در توسعه پایدار و روش های نوین آبیاری در ۱۶ مهرماه خبر داد و گفت: بعد از تمام شدن نمایشگاه کارگاه های عملی توسط شرکت های تولید کننده و وارد کننده در سطح شهرستان های استان برگزار می شود.

فاروقی از راه اندازی خط ویژه اعتباری در سال ۹۲، کمک های فنی و اعتباری، کمک های بلاعوض و یارانه دار، برگزاری نمایشگاه های ماشین ها و ادوات کشاورزی به عنوان تقویت و ارتقاء وضعیت مکانیزاسیون استان نام برد.

وی ادامه داد: تراکتورهای آماده به کار در گلستان ۲۸ هزار تراکتور است که بعد از استان های آذربایجان غربی و شرقی، خراسان رضوی و فارس در جایگاه پنجم قرار دارد.

رئیس اداره فناوری های مکانیزه گفت: گلستان با داشتن قریب ار ۲۸۰۰دستگاه کمباین در رتبه دوم و در داشتن دستگاه های سمپاش در رتبه یک کشور قرار دارد.

فاروقی اظهار کرد: حدود ۱۹ درصد کمباین های گلستان زیر ۱۳ سال عمر دارند و بیش از ۸۱ درصد آن ها فرسوده و مستهلک هستند.

وی با بیان اینکه نمی توانیم در بحث نوسازی ماشین های کشاورزی امیدوار باشیم، افزود: باید بازسازی کمباین ها را در دستور کار خود قرار دهیم تا شاهد ریزش ضایعات کمتر محصولات در استان باشیم.

ارسال نظر

آخرین اخبار