به مناسبت روز جهانی کودک

روز پنجشنبه 16 مهرماه (روز جهانی کودک)، بازدید از تمامی موزه ها و اماکن فرهنگی - تاریخی تحت پوشش میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان گلستان، برای خانواده‌هایی که به همراه کودک و نوجوانشان به این اماکن مراجعه کنند، رایگان است.

بازدید رایگان کودکان وخانواده های گلستانی از موزه ها و اماکن تاریخی گلستان

به گزارش گلستان24، از روز 15 تا 21 مهرماه هفته ملی کودک نامگذاری شده و شعار روز جهانی کودک امسال به عنوان " دنیا با لبخند کودکان زیباست" انتخاب شده است.

بنا به این گزارش، هفته ملی کودک در کشورمان به ترتیب روز 15 مهرماه کودک، سلامت، ایمنی، 16 مهرماه کودک، هنر و میراث فرهنگی، 17 مهرماه کودک و خانواده، 18 مهرماه کودک، کتاب و کتابخوانی، 19 مهرماه کودک، محیط زیست و منابع طبیعی، 20 مهرماه کودکان دنیا صلح و دوستی و 21 مهرماه کودک، آموزش و تربیت اسلامی، نامگذاری شده است.

به مناسبت روز جهانی کودک

معاون میراث فرهنگی این اداره کل دراین راستا گفت: با توجه به اینکه 16 مهر ماه روز کودک، هنر و میراث فرهنگی نام گرفته، دراین روز بازدید از موزه ها و اماکن فرهنکی، تاریخی تحت پوشش این اداره کل، برای بازدید کنندگان کودک (تا 12 سال) و همراهان آنها حداکثر تا 5 نفر در روز 5 شنبه 16 مهرماه به صورت رایگان می باشد.

حمید عمرانی رکاوندی با اعلام این مطلب گفت: استان گلستان با دارا بودن 8 موزه و میراث جهانی گنبدقابوس و بناها و محوطه های فرهنگی- تاریخی دیگر، میزبان این علاقه مندان خواهد بود.

وی افزود: در حال حاضر موزه های مردم شناسی گمیشان، صنایع دستی گرگان، کاخ موزه گرگان، موزه شهر گرگان،م وزه تاریخ طبیعی و موزه حیات وحش و محیط زیست علی آبادکتول و موزه مردم شناسی مینودشت پذیرای این گروه از علاقمندان است.

عمرانی درپایان اظهار امیدواری کرد: با اجرای این برنامه، موزه ها و آثار تاریخی و میراثی این استان ، بیش از پیش به نسل جدید معرفی شده و براهمیت حفاظت و پاسداری از مواریث ارزشمند استان برای نسل آینده تاکید شود.

انتهای پیام/زرین نامه

ارسال نظر

آخرین اخبار