مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان گلستان گفت: با جذب گردشگران داخلی و خارجی، امسال تورهای شهرستان‌گردی واستان‌گردی در استان گلستان افزایش می‌یابد.

تورهای استان‌گردی در گلستان افزایش می‌یابد

 به گزارش گلستان 24، ابراهیم کریمی  در جمع مدیران دفاتر خدمات مسافرتی استان گلستان بر راه‌اندازی تورهای شهرستان‌گردی و استان‌گردی تاکید کرد و اظهار داشت: امسال قرار است با ارسال کارت دعوت به درب منازل در سراسر کشور که در آن بسته مسافر و برنامه تور مشخص شده، نسبت به فراهم‌سازی امکان سفر به استان و معرفی گلستان بیش از پیش اقدام شود.

وی افزود: در نوروز امسال 304 هزار نفر در استان گلستان اقامت داشتیم و 970 هزار نفر مسافر عبوری از بندرترکمن بازدید داشتند که تاثیری در اقتصاد این منطقه نداشته است.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان گلستان بر برنامه‌ریزی دقیق برای ساماندهی و رونق تورهای ورودی به استان گلستان تاکید کرد و افزود: در هفته گذشته تور گردشگری از کشور آذربایجان از استان گلستان دیدن کردند و در هفته‌های آینده نیز گردشگران از کشور کویت در استان گلستان حضور خواهند یافت.

وی همچنین برنامه‌ریزی برای تور رسانه‌ها و عکاسان خارجی و داخلی را از دیگر برنامه‌ها اعلام کرد و افزود: می‌توان با معرفی هر چه بهتر استان گلستان در مطبوعات و رسانه‌های خارجی و داخلی در فضای مجازی هم ورود پیدا کنیم.

مدیرکل میراث فرهنگی گلستان از برنامه‌ریزی برای ورود به خانواده‌های دانش‌آموزان و حمایت از دبیران و مربیان مدارس خبر داد و اظهار داشت: با هماهنگی با آموزش‌وپرورش شرایط را برای کاهش هزینه‌های اقامتی و برنامه‌ریزی تورهای گردشگری استان فراهم خواهیم کرد.

وی همچنین به ظرفیت‌های گردشگری استان گلستان مانند آشوراده و سواحل بندرترکمن، گمیشان و بندرگز اشاره داشت و از بهره‌مندی از این ظرفیت‌ها در برنامه‌ریزی تورهای گردشگری استان تاکید کرد.

کریمی از افتتاح موزه روستایی شرق کشور در جنگل قرق گرگان در هفته میراث فرهنگی خبر داد و گفت: امیدواریم با برنامه‌ریزی مطلوب نسبت به افتتاح این موزه اقدام شده و به ماندگاری مسافران در استان گلستان کمک شود.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان گلستان همچنین به ایجاد موزه فرامنطقه‌ای گنبدقابوس اشاره داشت که تاثیر به‌سزایی در رونق گردشگری استان خواهد داشت و گفت: با محیط زیست استان گلستان نیز درباره ایجاد شرایط بازدید از حیات‌وحش در پروژه جنگل گلستان وارد مذاکره شده‌ایم و می‌توان از این ظرفیت در برنامه‌ریزی تورهای گردشگری استان بهره برد.

وی از مذاکره با راه‌آهن کشور برای برنامه‌ریزی و اجرای قطار توریستی در استان گلستان خبر داد و گفت: راه‌اندازی این قطار توریستی می‌تواند گردشگران را به استان گلستان فراخواند.

انتهای پیام/

ارسال نظر

آخرین اخبار