در آیین تشییع جان باختگان حادثه منا در بندرترکمن؛

استاندار گلستان با تجلیل از مرجان نازقلچی فرماندار فقید بندرترکمن که در فاجعه منا به رحمت خدا رفت، گفت: در ابتدا به سبب حساسیت کارها با مرخصی ایشان موافق نبودم اما پس از اینکه روحیه و ناراحتی ایشان را در یکی از جلسات دیدم همانجا طی یادداشتی اجازه آن را صادر کردم.

ماجرای سفر حج مرجان نازقلچی از زبان استاندار گلستان

به گزارش گلستان24، حسن صادقلو روز دوشنبه در آیین تشییع چهار تن از جان باختگان حادثه منا در بندرترکمن ضمن عرض تسلیت به مردم عزادار این شهرستان اظهار داشت: خانم نازقلچی به دفعات از من اجازه خواست تا با مرخصی و به حج رفتن ایشان موافقت کنم اما قبول نکردم، حتی چند واسطه آورد بازهم قبول نکردم اما در یکی از آخرین جلسات دیدم که چهره ایشان غمبار است و در همان جلسه یادداشتی به وی دادم و نوشتم حالا که قلبت برای خداست برو ولی ما را هم دعا کن و این یادداشت هم اکنون پیش همسر وی به یادگار مانده است.

ماجرای سفر حج مرجان نازقلچی

استاندار گلستان از نازقلچی به عنوان همسر و مادری مهربان برای خانواده و مدیری پرتلاش و دلسوز برای مردم بندر ترکمن یاد کرد و ابراز داشت: یاد و خاطرات خوب ایشان برای همیشه نزد مردم بندرترکمن جاودان خواهد ماند.

استاندار گلستان در ادامه با بیان اینکه حادثه منا چیزی جزء فقدان مدیریت نبود، گفت: بی تدبیری در فاجعه منا دل مسلمانان و دنیای اسلام را به درد آورد.

صادقلو با تصریح بر اینکه حجاج ما مهمان خدا بودند اما با بی کفایتی حرمت آنها حفظ نشد، اضافه کرد: در عین حال جهان استکبار مدتهاست به دلیل وحشت و نگرانی از وحدت مسلمین قصد آسیب رساندن به اسلام را دارد که باید هوشیار باشیم در درون ما جدایی نیاندازند.

استاندار گلستان تکریم جان باختگان فاجعه منا و نیز سرکشی به خانواده آنان را مورد تاکید قرار دارد و خاطرنشان کرد: این مهم توصیه رهبری و رییس جمهور نیز هست.

نازقلچی فرماندار فقید این شهرستان که از بانوان قوم ترکمن و اهل سنت است، نخستین فرماندار زن در شمال ایران و سومین فرماندار زن در کل کشور در دولت تدبیر و امید بود.

نازقلچی متولد 1353 دانش آموخته دو رشته علوم تربیتی (شاخه مدیریت و برنامه ریزی) و حقوق قضائی در مقطع کارشناسی در آخرین روز بهمن ماه 81 به عنوان کارشناس امور بانوان فرمانداری ترکمن و از طریق آزمون استخدامی جذب بدنه وزارت کشور شد.

در سوابق خدمتی نازقلچی مسوولیتهایی همچون بخشدار مرکزی بندر ترکمن طی سالهای 83 تا 85 و عضو شورای حل اختلاف این شهرستان از سال 1383 تاکنون وجود دارد.

نازقلچی همچنین در آزمون بعثه مقام معظم رهبری در سال 1388 به عنوان معینه (دستیار روحانی) بین کاروانهای حج احناف استان گلستان قبول شده است.

فرماندار فقید بندر ترکمن که جدای از مسوولیت سیاسی طی سالهای گذشته در فعالیتهای فرهنگی و اجتماعی نیز مشارکت فعالانه داشت همچنین به عنوان نائب رئیس کمیته سازمان نهاد بانوان مرکز بزرگ اسلامی شمال کشور فعالیت داشته است.

نازقلچی موفق به دریافت لوح سپاس از دفتر مقام معظم رهبری به سبب ارسال مقاله 'نقش رهبری در اتحاد امت واحده اسلامی' نیز شده است.

انتهای پیام/کاسب امین

ارسال نظر

آخرین اخبار