مدیر امور دام جهاد کشاورزی گالیکش از تولد نخستین بره‌های دوقلو نژاد اصلاح‌شده رومانف فرانسه در این شهرستان خبر داد و گفت: اصلاح نژاد دام‌های سبک در تعدادی از روستاهای این منطقه اجرایی می‌شود.

اولین بره نوترکیب نژاد رومانف در گالیکش متولد شد + تصاویر

به گزارش گلستان24، رحیم دیرفرد در گفت‌وگو با خبرنگار نیلکوه گفت: افزایش دوقلو زایی در دام‌های سبک با اجرای طرح اصلاح نژاد این دام‌ها با استفاده از نژاد قوچ‌های رومانف انجام‌شده است.

وی افزود: با انتقال ژن گوسفند نژاد رومانف که یک نژاد سبک‌وزن و دوقلو زا است به گوسفندان بومی شاهد افزایش دوقلو زایی و بهره‌وری بیشتر آنان خواهیم بود.

به گفته دیرفرد، فارسیان، قلی تپه و آق قمیش را ازجمله روستاهای مجری این طرح اعلام کرد و افزود: تحقق اقتصاد مقاومتی، افزایش بهره‌وری، کاهش تلفات و بهبود مدیریت تولیدمثل دام‌های سبک و کاهش 30 درصدی هزینه‌ها از اهداف این طرح است.

مدیر امور دام جهاد کشاورزی گالیکش اضافه کرد: هم‌اکنون این طرح با بهره‌گیری از قوچ‌های نژاد رومانف دریک گله به ظرفیت 68 رأس و استفاده از قوچ‌های محلی در دو گله با ظرفیت 200 رأس و با مجموع اعتباری 200 میلیون ریال اجرایی شده است.

وی، افزایش دوقلو زایی به میزان 30 درصد، افزایش زایش به سه مرتبه طی دو سال و افزایش بره زایی به میزان 120 درصد و درنهایت افزایش درآمد کشاورزان را از دیگر مزایای این طرح برشمرد.

دیر فرد افزود: نژاد رومانف با شرایط کوهستانی این شهرستان همخوانی دارد و قابلیت دوقلو زایی‌اش تا 25 درصد بیشتر از دیگر نژادها است ضمن اینکه سریع الرشد و کم دنبه بوده و در کوتاه‌ترین زمان به وزن اقتصادی (فروش) می‌رسند.

شایان‌ذکر است جمعیت دام‌های سبک واحدهای دامی این شهرستان 80 هزار رأس است.

nilkooh527 1

nilkooh527 1

nilkooh527 1

nilkooh527 1

nilkooh527 1

nilkooh527 1

nilkooh527 1

nilkooh527 1

nilkooh527 1

nilkooh527 1

nilkooh527 1

 

 

ارسال نظر

آخرین اخبار