رییس دانشگاه جامع گلستان گفت: این واحد از کمبود فضای آموزشی و مکانی برای کتابخانه و آزمایشگاه در رنج بوده و تامین نشدن این زیر ساخت ها، توسعه آموزش عالی در این بخش را دچار چالش کرده است.

دانشگاه جامع گلستان و رنج کمبود فضای آموزشی

به گزارش گلستان 24، فرهاد یغمایی که در جلسه شورای اسلامی شهر گرگان سخن می گفت، هدف از تاسیس دانشگاه جامع گلستان را توسعه آموزش عالی بیان کرد که هم اینک نبود زیرساخت ها تحقق آن را به تاخیر انداخته است.

وی با اشاره به قرارگرفتن دانشکده فنی و مهندسی این دانشگاه در بلوار الغدیر گرگان و همجواری با، بازار محلی (چهارشنبه بازار) و نیز سازمان اتوبوسرانی و تردد بیش از حد وسایل نقلیه، تاکید کرد این مشکلات آموزش و علم آموزی را تحت تاثیر قرار داده و آرامش را از اعضای هیات علمی و دانشجویان گرفته است.

یغمایی با اشاره به ساختمان جدید دانشگاه نیز اضافه کرد که ساختمانی در جوار شهر سرخنکلاته (از توابع گرگان) در حال ساخت است، درحالی که فضایی برای دانشکده فنی و مهندسی در این بنا نیز لحاظ نشده است.

وی با بیان اینکه ساختمان سازمان جهاد کشاورزی در بزرگراه گرگان- کردکوی چند سالی است که خالی بوده، خواستار اختصاص آن برای انتقال دانشکده فنی و مهندسی دانشگاه به این بنا شد.

یغمایی از پیگیری برای اختصاص این فضا به دانشگاه جامع گلستان خبر داد و گفت: طی مذاکره با وزیر جهاد کشاورزی، واگذاری این مکان در اختیارات استان بیان شده که اگر در این زمینه مساعدت شود، مشکل دانشگاه جامع رفع خواهد شد و زمینه تحصیل دانشجویان فنی و مهندسی در فضای مطلوب فراهم می شود.

وی همچنین از اعضای شورای شهر و شهردار خواست که فضاهایی قدیمی و تاریخی شهر گرگان را برای فضای دانشکده معماری دانشگاه اختصاص دهند تا ضمن انجام کارهای تحقیقاتی و عملی از سوی دانشجویان، به حفظ و احیای این بناها نیز کمک شود.

رییس شورای شهر گرگان نیز در این جلسه با تبریک اعیاد شعبانیه، گفت: تعامل شهرداری و شورا و همچنین پرداخت جرائم ترافیکی به شهرداری ها موجب ایجاد درآمد پایدار برای این دو بخش می شود.

حسین ربیعی افزود: مدیریت صحیح و منطقی شهری موجب رفع مشکلات شهر و ارایه خدمات بهینه و به روز به شهروندان می شود. 

در این جلسه شورا، یکی از اعضاء به بیان نامه طرح سوال از شهردار پرداخت که با مخالفت برخی و نیز بروز مشاجرات لفظی زیادی همراه بود.

پیگیری اختصاص ساختمان سازمان جهادکشاورزی به دانشگاه جامع گلستان به مدت پنج سال اجاره و استفاده از ظرفیت نمایندگان مجلس در این زمینه، تقسیط درازمدت عوارض و معافیت مالیاتی دانشکده فنی و مهندسی و بررسی اختصاص بافت های تاریخی شهر گرگان به دانشکده معماری دانشگاه جامع گلستان از مصوبات این جلسه بود./ایرنا

ارسال نظر

آخرین اخبار