مدیرعامل شرکت پگاه گلستان:

مدیرعامل شرکت پگاه گلستان گفت: متاسفانه شیرهای برگشت خورده شرکت پگاه تحت عنوان شیر محلی در فروشگاه‎ها به فروش می‎رسد.

شیر های محلی برخی فروشگاههای گلستان، همان شیر های برگشتی شرکت پگاه است

به گزارش گلستان24، مهرداد وخشور صبح امروز در جمع خبرنگاران استان با بیان اینکه شیر‎های محلی پاکتی شیرهای برگشتی کارخانه پگاه است، اظهار کرد: متاسفانه شیرهای برگشت‌خورده شرکت پگاه تحت عنوان شیر محلی در فروشگاه‎ها به فروش می‎رسد.

مدیرعامل شرکت پگاه گلستان

وی با بیان اینکه تحریم موجب شده قیمت شیر بالا برود، تصریح کرد: از طرفی میزان تولید شیر در کشور کم است و اگر شیر برگشت‌خورده شرکت پگاه سالم بود که مورد استفاده خود این شرکت قرار می‎گرفت.

مدیرعامل شرکت پگاه گلستان ابراز داشت: از سال 1332 با مجوز وزارت بهداشت، صنعتی شدن شیر در ایران گسترش پیدا کرد و کارخانه شیر ایران در محل شرکت پگاه در تهران در همان سال کلنگ‌زنی شد.

وخشور خاطرنشان کرد: شرکت پگاه در استان گلستان در سال 1364 افتتاح شد و نزدیک به 30 سال در استان گلستان با رسالت تولید محصولات لبنی سالم خدمت می‎کند.

وی تصریح کرد: در حال حاضر شرکت پگاه در کشور از 32 شرکت شیر تشکیل شده که 15 شرکت آن تولیدی است و روزانه 3 هزار و 400 تن شیر دریافت و فرآوری می‎کند.

مدیرعامل شرکت پگاه گلستان یادآور شد: رسالت شرکت ملی شیر ایران رساندن غذا و نوشیدنی سالم به جامعه است و این رسالت نهایی این شرکت بوده و باید در راستای آن قدم برداریم.

وخشور بیان داشت: آزمایش و بررسی‎های مختلفی در شرکت پگاه بر روی شیر صورت می‎گیرد، چرا که شیر از مرحله تولید و دامپروری تا رسیدن به کارخانه شیر در خطر آلودگی است.

سرانه مصرف شیر در ایران 70 کیلوگرم، میانگین جهانی 270 کیلوگرم

وی با بیان اینکه بر روی شیر در کارخانه پگاه آزمایش‎های گوناگونی صورت می‎گیرد، افزود: این شرکت با مجهزترین امکانات شیر را که به صورت کددار وارد کارخانه می‎شود، تست می‎کند.

مدیرعامل شرکت پگاه گلستان درخصوص گران شدن تولیدات لبنی و شیر در کشور گفت: با توجه به وضعیت اقتصادی، دولت به دنبال حمایت از دامپروران و گرانتر شدن شیر است، به دلیل آن که سرانه مصرف شیر در ایران 70 کیلو بوده و در میانگین جهانی این رقم به 270 کیلوگرم می‎رسد و همگام با مردم نسبت به گران شدن شیر معترض هستیم.

وخشور یکی از علت‎های اصلی پوکی استخوان و خرابی دندان را مصرف پایین شیر در کشور دانست و گفت: دولت باید به پایین آمدن قیمت شیر و فرآورده‎های لبنی کمک کند.

انتهای پیام/کاسب امین

ارسال نظر

آخرین اخبار