یکی از معضلات شهری کردکوی که بیش از همه خودنمایی می کند نبود سرویس بهداشتی عمومی در خیابانهای اصلی و پرتردد شهر است.

کردکوی ، شهر بزرگی که سرویس بهداشتی ندارد!

به گزارش گلستان24،  یکی از ابتدائی ترین تقاضای شهروندان می تواند باشد دسترسی آسان و سریع به امکانات و خدمات شهری است، اما فراهم نبودن زیر ساخت ها، دسترسی به امکانات شهری را با مشکل مواجه کرده است.

براساس آمار، 2 میلیارد و 700 میلیون نفر در جهان از دستشویی بهداشتی استفاده نمی‌کنند.

کردکوی سرویس بهداشتی

فقر سرویس بهداشتی عمومی در کردکوی

مسئله ای که در تمامی‌دنیا به اهمیت آن اشاره شده و یکی از ابتدائی ترین تقاضای شهروندان می تواند باشد، دسترسی آسان و سریع به امکانات و خدمات شهری است، اما فراهم نبودن زیر ساخت ها، دسترسی به امکانات شهری را با مشکل مواجه کرده است.

براساس آمار، 2 میلیارد و 700 میلیون نفر در جهان از دستشویی بهداشتی استفاده نمی‌کنند.

کمبود یا بهتر است بگوییم نبود سرویس بهداشتی عمومی در سطح شهر کردکوی، معضلات و مشکلاتی ناشی از آن برای همشهریان نمونه ای از این آمار است.

شاید در تصور خیلی‌ها سرویس بهداشتی موضوعی پیش پا افتاده است و از اهمیت چندانی برخوردار نباشد، اما شاید برای شما اتفاق افتاده باشد، گاهی چند ساعتی برای انجام کار در بیرون از منزل بسر می برید و در این فواصل باید از سرویس بهداشتی استفاده کنید؛ در آن زمان کجا باید رفت؟ باید مثل مرغ سرکنده بال بال زد و شاید هم نشانی از یک دستشویی عمومی بیابید!

کمبود سرویس‌های بهداشتی عمومی در سطح شهر موجب می شود که شما برای پاسخگویی به این نیاز اغلب چاره‌ای جز تحمل تا رسیدن به منزل نداشته باشید.

مناسب سازی محیط و مبلمان شهری در هر شهری نیاز است، نبود سرویس بهداشتی عمومی در شهر از معضلات یک شهر محسوب می شود.

حال تحمل این وضعیت را برای بیماران، سالمندان و کودکان و حتی برای ماموران راهنمایی و رانندگی، رانندگان تاکسی و… که تقریبا بیشتر ساعات روز را در حین انجام وظیفه در سطح شهر هستند، درنظر بگیرید نبود سرویس بهداشتی چه به روز این افراد می آورد.

کمبود سرویس بهداشتی فقط اختصاص به داخل شهر ندارد، چراکه مسافران داخلی و گردشگران نیز وقتی وارد شهر می شوند با این معضل دست به گریبانند.

شاید یکی از معضلات شهری کردکوی که بیش از همه خودنمایی می کند نبود سرویس بهداشتی عمومی در خیابانهای اصلی و پرتردد شهر است.

گاهی بازاریان و مردم از سرویس بهداشتی مسجد جامع کردکوی که مرکز شهر است استفاده می کنند اما آن هم در زمانهای نماز باز می باشد.

شاید ساخت سرویس بهداشتی عمومی در نقاط پرتردد بازار بتواند به سلامت و بهداشت مردم کمک کند.

حتما و شاید هم ندیده باشید سرویس بهداشتی داخل پارک شهرداری از وضعیت مطلوبی برخوردار نیست که آن هم پاتوق…

شهر کردکوی با جمعیت 38 هزار نفری که هر روز رفت و آمد دورن شهری آن بیشتر می‌شود، حداقل سرویس های بهداشتی ممکن را دارد.

شاید مدیران شهر در ادوار گذشته و کم اهمیت شمردن این موضوع و شاید هم به چشم نیامدن فعالیت برای ایجاد سرویس های بهداشتی، کردکوی را با کمبود شدید سرویس های بهداشتی مواجه کرده است.

در بسیاری از کشورهای دنیا از سال‌ها پیش با درک این ضرورت به فکر راهکارهای اساسی در این زمینه افتاده اند و حتی سرمایه‌گذاری در این بخش را با توجه به ارتباط تنگاتنگی که با سلامت و پیشگیری از بیماری‌ها در انسان‌ها دارد، به طور جدی در دستور کار قرار داده‌اند.

شاید در میان ده‌ها مشکل و معضل شهری کمبود سرویس بهداشتی آنچنان که باید از نظر مسوولان شهری مهم به نظر نرسد، اما واقعیت این است که موضوع سرویس‌های بهداشتی همواره مورد غفلت و بی توجهی قرار گرفته است.

آن هم درست در شرایطی که این موضوع ارتباط تنگاتنگ و مستقیمی با سلامت و بهداشت عمومی شهروندان یک شهر دارد.

امیدواریم مسئولین محترم شورای اسلامی شهر و شهردار جوان در راستای رفع این مشکل و معضل مهم شهر کردکوی نیز اهتمام ویژه داشته باشند. چراکه کمبود سرویس‌های بهداشتی به عنوان یک معضل مهم ارتباط مستقیمی با سلامت بهداشت شهروندان کردکویی دارد.

……النظافه من الایمان……

گزارش از خبرنگار رادکانا: یعقوب محمودی

ارسال نظر

  • خبرنگار رادکانا
    0

    سلام ذکر منبع رادکانا لطفا

آخرین اخبار