به منظور ترویج مصرف تخم مرغ

جشن تخم مرغ در روستای برفتان از توابع شهرستان علی آباد کتول برگزار شد.

جشن تخم مرغ در روستای برفتان علی آباد+ تصاویر

این جشن در جوار امام زاده خالد بن عون روستای برفتان با حضور کودکان، مادران و سالمندان به میزبانه خانه بهداشت این روستا برگزار شد.

به گزارش گلستان24، زهرا مزیدی بهورز خانه بهداشت روستای برفتان در این جشن درباره ارزش مصرف تخم مرغ در رژیم غذایی وزانه گفت: تخم مرغ منبع خوب پروتئین، ویتامین و املاح ضروری است و می تواند به عنوان یک ماده غذایی مهم در برنامه غذایی افراد وجود داشته باشد.

وی با بیان اینکه نیازهای تغذیه ای افراد بر حسب جنس و سنشان متفاوت است، اظهار کرد: ارزش انرژی زایی یک تخم مرغ متوسط 76 کیلو کالری است و مصرف روزانه یک عدد تخم مرغ 3 درصد نیاز انرژی مورد نیاز یک مرد بالغ و 4 درصد انرژی یک زن بالغ را تامین می کند.

مزیدی با اشاره به اینکه تخم مرغ منبع بسیار غنی پروتئین است، تصریح کرد: ارزش بیولوژیکی پروتئین تخم مرغ بسیار بالا و نسبت به سایر منابع پروتئینی مثل لبنیات و گوشت ها غنی تر است. تخم مرغ همچنین دارای همه ی اسید آمینه های ضروری برای سلامتی بدن می باشد. بنا بر این مصرف تخم مرغ با سایر مواد غذایی مانند برنج، نان و غلات که از نظر پروتئین فقیر هستند، باعث تکمیل ارزش پروتئینی آن ها می شود.

بهوز خانه بهداشت روستای برفتان یادآور شد: 12 و نیم درصد تخم مرغ را پروتئین تشکیل می دهد که مقدار بیشتر آن به نام آلبومین در سفیده موجود است و افراد بالغ مجاز به مصرف 3 تا 4 عدد تخم مرغ در هفته هستند.

مزیدی افزود: حتی در افرادی که کلسترول خون بالایی دارند نباید مصرف تخم مرغ را قطع کنند و این افراد می توانند 2 تا 3 عدد تخم مرغ در هفته دریافت کنند.

گفتنی است در پایان با اعطای هدایایی از حضور کودکان و سالمندان روستای برفتان در این جشن قدردانی شد.

ارسال نظر

آخرین اخبار