درس های فرهنگی واقعه عاشورا از نگاه محسن علی مردانی:

محسن علی مردانی، فعال فرهنگی و مبلغ روستای نومن شهرستان گرگان، در مصاحبه اختصاصی با گلستان 24 گفت:

محسن  علی مردانی: واقعه عاشورا یک ایثار بزرگ برای دین است

محسن  علی مردانی، مبلغ روستای نومل شهرستان گرگان، در مصاحبه اختصاصی با گلستان 24، در توصیف درس های فرهنگی واعقعه عاشورا گفت:  یکی از درس های فرهنگی واقعه عاشورا نماز است. ابا عبدالله (ع) حتی در آن لحظه حساس جنگ، به نماز می ایستند و چندین تن از افرادشان در این راه فدا می شوند. پیام امام حسین (ع) این است که، ما برای نماز و دین می جنگیم.

52296716684360263199

وی در ادامه افزود: پیام  دیگر این واقعه صبر است. امام میتوانستند دشمنان خود را به طرق مختلفی از بین ببرند، اما نخواستند و صبر کردند. رحمت امام، رافت امام، بخشندگی ایشان، همه نشانه های روشن واقعه عاشوراست. در اول عمر سعد آمد تا سر از تن امام (ع) جدا کند. ابا عبدالله (ع) فرمودند که عمر این کار را نکن و این لکه ننگ را تا قیام قیامت با خود یدک نکش. این نشانه رافت و بزرگواری امام است.

علی مردانی با ذکر این موضوع که همت بلند یکی دیگر از درس های فرهنگی عاشوراست ادامه داد:  از چهار هزار نفری که با امام آمده بودند فقط تعداد قلیلی همراه و یار ایشان باقی ماندند که همت بسیار بلندی داشتند. هنگامی که قاسم ابن حسن (ع) نزد امام حسین (ع) می آید و اجازه رفتن به میدان میگیرد، امام (ع) به او اجازه نمی دهد. وقتی امام (ع) از قاسم (ع) می پرسد که مرگ در نظر تو چگونه است، قاسم بن حسن (ع) به زیبایی پاسخ میدهد که مرگ از عسل برای من شیرین تر است. این نشانه همت بلند اوست.

محسن علی مردانی در آخر متذکر شد : واقعه عاشورا یک ایثار بزرگ برای دین است.امام (ع) حتی از خانواده خود برای پایداری دین گذشتند.

ارسال نظر

آخرین اخبار