وحشت غربی‌ها از آمادگی بالستیکی سپاه پاسداران؛

انتشار فیلم تونل‌های زیرزمینی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی که در آنها لشکری از موشک‌های بالستیک آماده پرتاب نگه‌داری می‌شود، مانند بمب در رسانه‌های دنیا منفجر شد و وحشت استکبار جهانی را درپی داشت.

بازتاب وسیع شهر زیرزمینی موشک‌های سپاه در رسانه‌های‌غربی

به گزارش گلستان24،  انتشار فیلم تونل‌های زیرزمینی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی که در آنها لشکری از موشک‌های بالستیک آماده پرتاب نگه‌داری می‌شود، مانند بمب در رسانه‌های دنیا منفجر شد و وحشت استکبار جهانی را درپی داشت.

شبکه خبری سی‌ان‌ان (CNN) مجموعه تونل‌های زیرزمینی سپاه را به صحنه فیلم‌های جیمز باند تشبیه کرد " کوهستانی بظاهر نفوذ ناپذیر مملو از مردانی یونیفورم‌پوش و موشک‌های خطرناک سوار بر لانچر که در تونل بسیار طولانی زیر زمین قرار گرفته‌اند" و مدعی شد که ایران درحال انجام تعمیرات اساسی در فناوری موشکی خود است.

سی‌ان‌ان با اشاره به صحبت‌های سردار حاجی زاده نوشت: " در سال آینده نیز نسل پیشرفته‌ای از موشک‌های سوخت جامد و مایع جایگزین تولیدات کنونی شده و موشک‌هایی با بردهای مختلف در این پایگاه‌های زیرزمینی بر روی لانچر آماده پرتاب هستند. به گفته حاجی‌زاده این تاسیسات زیرزمینی نشان داده شده تنها یکی از چندین پایگاه موشکی در کشور است."

 

این شبکه خبری در ادامه با بیان اینکه تمام پایگاه‌های نظامی آمریکا در خاورمیانه در تیررس موشک‌های ایرانی قرار دارند و نوشت: " درحالی از این تاسیسات پرده‌برداری می‌شود که ایران و گروه 5+1 به توافق هسته‌ای رسیده‌اند و چند روز پیش نیز موشک بالستیکی را آزمایش کردند که به گفته یکی از مقامات دولتی آمریکا نقض آشکار قطعنامه 1929 شورای امنیت سازمان ملل است."

 

سی‌ان‌ان در پایان اذعان کرد که ایران یک قدرت نظامی برتر در منطقه بوده و مدعی شد که نیروهای سپاه قدس در داخل سوریه سعی در پابرجا نگه داشتن دولت اسد با کمک‌های نظامی و مستشاری دارند.

 

پایگاه خبری رژیم صهیونیستی آروتز شوا (Arutz Sheva) با " نوک کوه یخ" خواندن تاسیسات زیرزمینی نشان داده شده نوشت که این یکی از چندصد پایگاه موشکی با عمق 500 متر زیرزمین است که در سراسر ایران پخش شده‌اند.

 

آروتز شوا مدعی شد که هدف ایران از افشا کردن این تونل‌ها، نشان دادن تدوام برنامه موشکی توسط سپاه علی‌رغم قطعنامه‌های شورای امنیت و توافق هسته‌ای است. این پایگاه صهیونیستی همچنین با لحن وحشت زده‌ای نوشت که موشک‌های بالستیک دوربرد تولید داخل ایران، توانایی حمل کلاهک هسته‌ای را دارند.

 

 

شبکه خبری آمریکایی فاکس نیوز (foxnews) نمایش پایگاه موشکی زیرزمینی سپاه و آزمایش بالستیک عماد را "سقلمه زدن ایران به آمریکا و غرب بعد از توافق هسته‌ای" تعبیر کرد و نوشت: " پایگاه نشان داده شده مملو از موشک‌های میان برد و دوربرد آماده شلیک بود که فقط یکی از چندین پایگاه مخفی در سراسر ایران است."

پایگاه خبری یاهو نیوز به نقل از خبرگزاری فرانسه (AFP) با بی‌سابقه خواندن این پرده‌برداری از تاسیسات نظامی مخفی سپاه نوشت: " مقامات ایران می‌گویند اگر دشمن اشتباهی مرتکب شود این موشک‌ها علیه آنها استفاده خواهد شد. این تصاویر فقط یک روز بعد از تصویب شدن برجام در مجلس و سه روز پس از آزمایش موفق موشک بالستیک جدید ایران که ممکن است قطعنامه شورای امنیت را نقض کرده باشد، پخش شدند."

این خبرگزاری مدعی شد که آزمایش موشکی و این نمایش تونل‌های زیرزمینی درپی فشارهای قانون‌گذاران بوده تا ثابت شود برنامه نظامی ایران با توافق هسته‌ای تضعیف نشده است و نوشت: "به گفته مقامات ایرانی توافق هسته‌ای، قدرت نظامی ایران و علی‌الخصوص برنامه موشکی را تضعیف نخواهد کرد."

" تونل‌هایی به طول چندصد متر و ارتفاع ده متری، با موشک‌ها و سخت‌افزارهای جنگی پر شده بودند. به گفته فرمانده سپاه این موشک‌ها آماده پرتاب از هر نقطه‌ای در ایران به دستور فرمانده کل قوا هستند. بنظر می‌رسید (سردار حاجی‌زاده) قصد داشت بگوید این نمایش در واکنش به قدرت‌نمایی دولت‌های غربی و روی میز بودن گزینه نظامی است."

پایگاه خبری شبکه آمریکایی اِی‌بی‌سی (ABC news) با یادآوری پرتاب موشک بالستیک عماد در روزهای گذشته و تصویب شدن توافق در مجلس شورای اسلامی، نوشت: "سردار حاجی‌زاده گفت که ایران هیچ جنگی را اغاز نخواهد کرد ولی اگر دشمن اشتباهی مرتکب شود، این پایگاه‌های موشکی مانند آتش‌فشان از زیر زمین فوران خواهند کرد."

پایگاه خبری بازفید (buzzfeed) تصاویر پخش شده از تلویزیون را در راستای تقویت نمایندگان مجلس خواند که با تصویب برجام، برنامه هسته‌ای ایران را محدود کردند و آن را بیرون آمده از دل فیلم‌های جیمز باند توصیف کرد: " ایران قصد دارد قدرت نظامی خود را پس از توافقی که برنامه هسته‌ای‌اش را تضعیف می‌کند، نشان دهد."

این سایت آمریکایی در گزارش خود سعی داشت از اثر این نمایش تصویری کم کرده تا رعب و وحشتی که در دل غربی‌ها افتاده را مخفی کند. بازفید در این راستا مدعی شد: " ویدئو به تنهایی نتوانست بینندگان را زیاد بترساند، زیرا حرکت زیاد دوربین، کات‌های سریع و نماهای لرزان بیشتر شبیه فیلم‌های مایکل بِی بود!"

روزنامه‌های واشنگتن پست (washingtonpost)، دیلی استار (Daily Star)، هاآرتص (Haaretz) و پایگاه خبری دیلی بیست (daily beast) به بازنشر خبرهای آسوشیتد پرس و خبرگزاری فرانسه اکتفا کرده و پخش تصاویر تونل‌های زیرزمینی را خودنمایی سپاه توصیف کردند.

دیروز (چهارشنبه) نیروی هوافضای سپاه پاسداران انقلاب اسلامی برای اولین بار اجازه تصویربرداری از تونل های زیرزمینی سپاه که موشک های بالستیک دوربرد در آن نگهداری می شوند را صادر کرد و صداوسیمای جمهوری اسلامی ایران نیز فیلم آن را پخش کرد.

 

 

ارسال نظر

  • صادق
    0

    ذورد بر شهدای سالام .زنده باد دلاوران سپاه که ثابت کردند خون شهدا ارزش دارد و ملت ایران را سربلند کردند .یا حسین

آخرین اخبار