شبکه خبری «فرانس 24»؛

شبکه‌های اجتماعی و رسانه‌های خبری از سردار «قاسم سلیمانی» به عنوان «قهرمان جنگ علیه گروه داعش» یاد می‌کنند.

ماجرای نامه سردار سلیمانی که روی میز وزیر دفاع آمریکا بود

به گزارش گلستان 24، «فرانس24» در گزارشی نوشت: کاربران شبکه‌های اجتماعی در ایران از سردار «سلیمانی» به احترام یاد می‌کنند و می‌گویند که این سردار شجاع ایرانی به زودی از بغداد تا دمشق را (از دست تروریست‌ها) آزاد می‌کند.

براساس این گزارش، «فرانس 24» در گزارش خود می‌نویسد: دو سال است که روزنامه «نیویورکر» از سردار «قاسم سلیمانی» به عنوان «فرمانده در سایه» یاد می‌کند که کم‌ترین اطلاعاتی از وی وجود ندارد. «قاسم سلیمانی» از سال 1999 به فرماندهی سپاه قدس (واحد نیروهای ویژه وابسته به سپاه پاسداران انقلاب اسلامی) منصوب شد. وی حدود یک دهه است که به آموزش نیروهای شیعه عراقی می‌پردازد. برخی منابع می‌گویند که نیروهای سپاه قدس از سال 2013 با هدف کمک به «بشار اسد» وارد سوریه شده‌اند.

به‌ نوشته این پایگاه خبری فرانسوی، در سال 2014 بود که تصاویر و ویدئوهایی در شبکه‌های اجتماعی منتشر شد که نشان می‌داد سردار «سلیمانی» در کنار نیروهای عراقی در عملیات آزادسازی شهر «آمرلی» (واقع در شرق عراق) از دست نیروهای گروه داعش حضور دارد. از آن زمان تاکنون این سردار ایرانی به شخصیت قدرتمندی در شبکه‌های اجتماعی تبدیل شده است و بسیاری از کاربران به حمایت از اقدامات وی می‌پردازند. همچنین در این مدت موسیقی‌ها و کلیپ‌های زیادی درباره مقاومت و ایثار این سردار ایرانی در عملیات‌های مختلف عراق، لبنان و سوریه ساخته و منتشر شده است.

سردار «قاسم سلیمانی» به شخصی قابل توجه تبدیل شده است. همچنین در برخی ویدئوهای منتشرشده تاکید شده است که وی نامه‌ای به دفتر فرماندهی وزارت دفاع آمریکا در پنتاگون ارسال کرده است. افرادی که با سازمان‌های امنیتی آمریکا کمترین آشنایی داشته باشند می‌دانند که این سازمان‌ها از لایه‌های مختلفی تشکیل می‌شوند که هر کدام از آن‌ها دایره فعالیتی جدا از یکدیگر دارند و هرکسی قادر به ورود به هسته‌های مرکزی نیست. پنتاگون از جمله این هسته‌های مرکزی است که دارای هفت لایه حفاظتی است.

پس از آنکه «باراک اوباما» رئیس‌جمهوری آمریکا با واسطه‌های دیپلماتیک نخستین نامه خود به «آیت‌الله خامنه‌ای» رهبر انقلاب را ارسال کرد و ایشان به این نامه توجهی نشان ندادند، روی میز «لئون پانتا» وزیر دفاع آمریکا کاغذ ساده‌ای قرار گرفت که بر روی آن با آرم سپاه پاسداران و امضای سردار «قاسم سلیمانی»، نوشته‌ای با این مضمون مشاهده می‌شد: «اگر لازم باشد از این هم نزدیک‌تر خواهیم شد».

به‌نوشته «فرانس 24»، پس از این حادثه بود که سوالی ذهن برخی کارشناسان را به خود مشغول کرد و آن این بود که آیا می‌توان این موضوع را به قدرت نظامی ایران نسبت داد یا اینکه این اقدام، تنها تبلیغاتی به وسیله برخی نیروهای محافظه‌کار (انقلابی) ایران است؟

«فرانس 24» می‌نویسد: محبوبیت سردار «سلیمانی» تنها محدود به قشر محافظه‌کار (انقلابی) نمی‌شود بلکه حتی رسانه‌های اصلاح‌طلب نیز به ستایش اقداماتش در راستای مبارزه علیه گروه داعش می‌پردازند. نکته‌ای که در شخصیت این فرد وجود دارد این است که وی باوجود «انقلابی» بودن از لحاظ دینی هیچ‌گونه افراطی ندارد و این موضوع باعث شده است تا در میان مردم به شخصیتی محبوب تبدیل شود.

انتهای پیام/

ارسال نظر

آخرین اخبار