رئیس پلیس آگاهی استان گلستان گفت: اعضای یک باند زورگیری از نوجوانان و جوان در گرگان مرکز استان گلستان دستگیر شدند.

اعضای یک باند زورگیری در استان گلستان دستگیر شدند

سرهنگ اکبری ظهر امروز در جمع خبرنگاران اظهار داشت: با تلاش ماموران اداره آگاهی استان، اعضای یک باند زورگیری از نوجوانان و جوان در گرگان مرکز استان گلستان دستگیر شدند.

به گزارش گلستان24، وی افزود: از اواسط شهریور ماه امسال تعدادی سرقت‌های به عنف در گرگان مرکز استان گلستان گزارش شد و تحقیقات پلیس در این زمینه آغاز شد.

رئیس پلیس آگاهی استان گلستان تصریح کرد: وضعیت ما در موضوع سرقت یک روند افزایش داشت و با تجزیه و تحلیلی که در مورد سرقت‌های به عنف در مرکز استان گلستان داشتیم مشخص شد که یک گروه سه نفره یا دو نفره با موتورسیکلت بین ساعت‌های 8 تا 11 و 12 شب با پرسه‌زنی در نقاط پرت و تاریک و جرم‌خیز شهر گرگان سوژه‌های خود را که بیشتر افراد نوجوان بودند شناسایی کرده و زورگیری می کردند.

اکبری افزود: این افراد پس از تهدید با چاقو و قمه و یا استفاده از اسپری دفاع شخصی اقدام به زورگیری و سرقت به عنف وجوه نقد و گوشی تلفن همراه و اموال قیمتی افراد می‌کردند.

رئیس پلیس آگاهی استان گلستان گفت: اقدامات گسترده ای با تلاش پرسنل انتظامی و پلیس آگاهی شهرستان گرگان انجام و بارها این مناطقی که جرم سرقت عنف انجام می‌شد بررسی و اقدامات پلیس خاص هم در آن مناطق انجام شد.

اکبری افزود: با استفاده از توانمندی‌هایی که در بانک‌های اطلاعاتی وجود دارد و پارامترهایی از سوی ماموران آگاهی رصد می‌شود این افراد شناسایی شدند و این افراد 2 تا 3 بار هم مرکز استان را ترک کردند و به شهرستان‌های شرق استان متواری شده و مرتکب سرقت شدند.

وی اظهار کرد: در 2 عملیات متفاوت نفر اصلی این گروه که دارای 4 فقره سابقه سرقت به عنف و سابقه حریق عمدی است دستگیر و یک نفر هم دست وی هم در عملیات دیگری دستگیر شد و نفر سوم که به تهران متواری شده را رصد کرده ایم و در روزهای آینده دستگیر می‌شود.

رئیس پلیس آگاهی استان گلستان از شهروندان خواست به توصیه‌های پلیس توجه کافی داشته باشند و از حمل وجوه نقدی به صورت کلان و اشیا قیمتی غیرضروری خودداری کنند.

انتهای پیام/

ارسال نظر

آخرین اخبار