با حضور نماینده ولی فقیه در گلستان؛

عصر شعر عاشورایی «رؤیت جمیل» با حضور نماینده ولی فقیه در استان گلستان و به میزبانی موسسه فرهنگی میرداماد گرگان برگزار شد.

عصر شعر عاشورایی«رؤیت جمیل» در موسسه میرداماد گرگان برگزار شد

آیت الله سیدکاظم نورمفیدی، نماینده ولی فقیه در استان گلستان، عصر دوشنبه، در این مراسم، با تاکید بر این که شعر نقش مهمی در جریان سازی عاشورا دارد، گفت: شعر باید حادثه عاشورا را بازنگری کند و جاذبه برای مخاطب داشته باشد.

عصر شعر عاشورایی

به گزارش گلستان24، وی با بیان این که شعر می تواند به عاشورا حیات جدید بخشیده و آن را تازه کند، گفت: مرثیه و روضه یک بعد حادثه عاشورا است که البته بعد کو چکی است و تنها ۱۰ درصد آن را شامل می شود.

وی ادامه داد: ۹۰ درصد عاشورا تحقق عینی ارزش‌های الهی است و اول باید به این موضوع دقت کنیم.

نماینده ولی فقیه در استان گلستان تصریح کرد: متاسفانه اشعار امروز به سوی آن ۱۰ درصد سوق پیدا کرده است در حالی که باید در کنار آن ۹۰ درصد قرار گیرد.

به گفته وی، جنگ بین حق و باطل همیشه بوده و تا ظهور امام زمان هم هست و در آن زمان هم حاکمیت در اختیار حق قرار می گیرد.

امام جمعه گرگان، گریه را پلی برای کم کردن فاصله خوبی ها دانست و افزود: غم چیز بدی است که نباید گرفتار آن شد اما غم امام حسین(ع) محرک و جوشش آور است.

وی با مکتب خواندن عاشورا گفت: جامعه ما به یک مکتب، آرمان و الگو نیاز دارد و اگر ما این الگو را ندهیم جوانان جذب الگوهای غربی می شوندف امام حسین(ع) و عاشورا بهترین الگو برای جوانان است.

ارسال نظر

آخرین اخبار