هشتمین یادواره شهدای محله اروندرود گنبدکاووس و شهدای مدافع حرم دوشنبه شب در مسجد حسینی این شهر و با حضور مردم و مسوولان محلی برگزار شد.

یادواره شهدای مدافع حرم در گنبدکاووس برگزار شد

به گزارش گلستان24، مسوول دفتر نمایندگی ولی فقیه سپاه شهرستان مینودشت در این مراسم با اشاره به جایگاه رفیع شهید و شهادت گفت: در مقابل اسم و یاد شهدا سرتعظیم فرود می آوریم.


حجت الاسلام روح الله رجنی افزود: شهدا تفسیر ایستادگی و مقاومت حضرت ابراهیم در مقابل نمرود، مبارزه موسی در برابر فرعون، مبارزه رسول الله ( ص) با کفار قریش، مبارزه حضرت علی (ع) با سه جبهه زر و زور و تزویر و مبارزه و ایستادگی امام حسین (ع ) هستند.


وی افزود: شهیدان با جان فشانی و ایثار خون خود به ما یادآور شدند که ایستادگی و مبارزه در برابر طاغوت افسانه نیست و در جنگ تحمیلی که دشمنان از تمام دنیا می خواستند چراغ انقلاب اسلامی را خاموش کنند، شهدا با نثار جان خود نگذاشتند این اتفاق رخ دهد.


حجت الاسلام رجنی افزود: این همان بنیان مرصوص و سد آهنی است که در جان مردم ما نیز عمق و ارتفاع دارد و نام شهدا امروز لرزه بر اندام دشمنان به ویژه آمریکا انداخته است.
وی داشتن رابطه عاشقانه با خدا و استحکام و استواری در مقابل دشمنان را از ویژگی های شهدای انقلاب برشمرد و گفت: این ویژگی ها، ویژگی های ملت ایران نیز هست و شهدا سند شما مردم در این زمینه محسوب می شوند.


وی خاطرنشان کرد: مردم ایران اسلامی پای آرمان های شهدا ایستاده اند و این ایستادگی را تا اعتلای کلمه لااله الاالله و محمد رسول الله ادامه خواهند داد.
گفتنی است شعرخوانی و مداحی از جمله برنامه های اجرا شده در مراسم یادواره شهدای مدافع حرم در گنبدکاووس بود. 

 

ارسال نظر

آخرین اخبار