سخنگوی وزارت امور خارجه اندونزی اعلام کرد که جاکارتا سرگرم تحقیق درباره گزارش های مربوط به پیوستن یک مقام سرشناس اندونزیایی به گروهک تروریستی "داعش" است.

مرخصی یک مسئول به بهانه حج و باهدف پیوستن به داعش!

به گزارش گلستان24، "ارماناتا نصیر" اعلام کرد: سفارت اندونزی در ترکیه مکان اختفای "دوی دوکو ویووهو" را که به داعش پیوسته، جستجو می کند.

یک مقام آژانس ملی مبارزه با تروریسم اندونزی اوایل هفته گفته بود که به احتمال قوی، "ویووهو" مدیر هیات توسعه "بتام" (از شهرهای اندونزی) به داعش پیوسته است. 

داعش

پایگاه اینترنتی "24" به نقل از مسئولین اندونزیایی اعلام کرد که وی اوت 2015 برای ادای مناسک حج مرخصی گرفته و به مکه رفته بود، اما دیگر بازنگشت.

بنا به اعلام مسئولان مبارزه با تروریسم اندونزی، ویوهو قبل از سفر به مکه همه املاک و دارایی خود را فروخته و به پول کرده بود.

"حمدین" مسئول تدابیر پیشگیرانه در آژانس مبارزه با تروریسم اندونزی نیز گفت: داعش در بخش های مختلف این کشور نفوذ کرده و ما با موسسات مختلف برای حل این مشکل همکاری می کنیم.

خبرگزاری "انتارا" اندونزی به نقل از حمدین گزارش داد: حدود 300 تا 500 اندونزیایی به داعش پیوستند و حداقل 3 شهروند این کشور در جریان نبرد در صفوف داعش کشته شده اند./العالم

ارسال نظر

آخرین اخبار