شریعتمداری در دانشگاه امیرکبیر:

مدیرمسئول کیهان در دانشگاه امیرکبیر: درگیری ما با آمریکا درگیری ماهوی است/ مادامی که ما در حکومت، بر اسلام ناب ظلم‌ستیز تکیه داریم نظام سلطه را در تخاصم با خود خواهیم داشت/ یکی از راه‌های نفوذ، شکار میانجی است

آمریکا به‌دنبال نفوذ در کانون‌های تصمیم‌گیری و تصمیم‌سازی است

به گزارش گلستان24، متن صحبت های حسین شریعتمداری، مدیرمسئول روزنامه کیهان در همایش "نفوذ ممنوع" در دانشگاه امیرکبیر به این شرح است:

شریعتمداری در دانشگاه امیرکبیر

نفوذ هم دامنه گسترده دارد و هم راهکارهای متفاوتی دارد.

بعضی از افراد خبرها و گزارشاتی می آورند که برخورد با آن دو نوع است، یک زمان وقتی شما به آورنده خبر اطمینان داشته باشید می توانید خبر را قبول کنید. نوع دیگر هنگامی است که نیاز به اعتماد به آورنده خبر نیست و خبر همراه با مستندات است، در چنین حالتی افراد می توانند ابعاد مختلف را ببینند و بهترین را انتخاب کنند.

در اینجا ماجرای نفوذ را از چند گام جلوتر شروع می کنیم؛ در قدم اول بایستی تابلویی داشته باشیم و مختصات نقطه ای که بر روی آن است را ببینیم اول باید ببینم چه اتفاقی افتاده است.

درگیری ما با آمریکا درگیری ماهوی است مادامی که ما در حکومت بر اسلام ناب ظلم ستیز تکیه داریم نظام سلطه را در تخاصم با خود خواهیم داشت که از اول انقلاب این درگیری شروع شده است.

ماهیت ظلم ستیز ما با ماهیت غارتگر نظام سلطه درگیر است؛ مگر اینکه ما از ماهیت ظلم ستیز خود کوتاه بیاییم یا اینکه به تعبیر امام، آمریکا از خر شیطان پیاده شود.

منظور ما از مرگ بر آمریکا که امروز هم حضرت آقا گفتند مرگ بر ماهیت استکباری آمریکاست که این قطب نمای حرکت نظام اسلامی است.

نفوذ اساسا یعنی ورود پنهان برای آسیب رساندن به حریف، هدف نهایی نفوذ در بستری تعریف می شود که درگیری ها پدید آمده است و از آنجایی که موجودیت ما با نظام سلطه درگیر است فلش اصلی نفوذ موجودیت ماست.

نفوذی که برای عملیات تروریستی نفوذ می کند نیازی نیست که افرادی شناخته شده ای باشند و معمولا لازم نیست تابلوی شناخت شده ای داشته باشند.

نگاه ما در خصوص نفوذ، شناسایی تنها این افراد نیست که شناخت آن وظیفه مراکز انتظامی است؛ آن نفوذی که بیشتر مدنظر است نفوذ در کانون های تصمیم گیری و تصمیم سازی است که اصلی ترین نوع نفوذ است.

یکی از راه های بسیار موثر نفوذ برای حریف شکار میانجی است؛ میانجی کسی است که باید سابقه مثبت و شناخته شده در میان مردم و مسئولان نظام داشته باشد، این آدم به مجرد اینکه از خط اصلی نظام فاصله بگیرد آماده شکار شدن است. کار میانجی این است که با تابلو سابقه اش در جامعه حضور دارد ولی با شناسنامه کنونی اش عمل می کند.

در تاریخ آمده که وقتی هانی ابن عروه را ابن زیاد در دارالخلیفه بازداشت کرد قوم هانی دارالعماره را محاصره کردند به دلیل اینکه قاضی شریح با تابلوی قاضی دوران امام علی گفت هانی اینجا حالش خوب است دارالحکومه را رها کردند؛ این آدم ها تابلوی شریح را می بینند نه واقعیت را. این افراد باید این سوال به ذهنشان می آمد که قاضی امیرالمومنین در دارالحکومه ابن زیاد چیکار می کند.

آقا با تابلو نخست وزیر دوران امام و یار نزدیک و غیره است ولی شما می بینید با وجود تابلو خودی، شناسنامه اش خودی نیست.

دقیقا کانون های مانع نفوذ را هدف می گیرند، البته به راحتی می توان با بصیرت اینها را شناسایی کرد.

آقای عزیز اینها که دور شما جمع شده اند به دلیل این نیست که روزی انقلابی بودی بلکه به دلیل این است که اکنون انقلابی نیستی.

یک عده می بینند رفتار افراد با تابلویی که اکنون دست گرفته اند نیست. مساله اکنون مساله موجودیت همه ماست به همین دلیل باید با نگاع تیزبین دید؛ امام می فرمودند میزان حال فعلی افراد است،
این مال افرادی است که قبلا خوب بودند و الان بد شدند. برادرمان که می گویند گذشته ها را فراموش کنیم گذشته ای که با الان در ارتباط است قابل فراموش نیست.

راه مقابله با نفوذ مقایسه عملکرد راه اصلی انقلاب با رفتار افراد است. نمی گویم در مورد افراد بلافاصله حکم صادر کنیم بلکه می گوییم حواثمان را جمع کنیم.

به کسی که به دروازه های ممانعت از نفوذ حمله می کند شک کنید.

ممکن است فردی که چند وقت پیش در یکی از دانشگاه ها به شورای نگهبان حمله کرده ناآگاه باشد ولی در حال ایجاد دروازه های نفوذ است. مثل همینکه عده ای قبل از حمله صدام می گفتند باید ارتش را منحل کرد یا قبل از حمله امریکا به طبس می گفتند باید ضدهوایی های منظریه را برداشت که بعدا معلوم شد قرار بود بعد از حمله به سفارت از آنجا فرار کنند که این نشان از حمله به دروازه ها قبل از حمله است.

عده ای انتظار دارند چون از تسخیر لانه جاسوسی پشیمان شده اند مردم هم بیاییند به دیواری که دارند به آن تعظیم می کنند تعظیم کنند و این را کرده اند دیوار ندبه؛ مردم چنین کاری نمی کنند.

در دوگانه نفوذ می آیند می گویند شما قدرت اول منطقه ای هستید حالا دیگر چه نیازی به انقلابی گری دارید؟ می دیدید حضرت آقا چند بار تا حالا گفته اند انقلاب تمام نشده است، ما اگر قدرتمند شدیم به دلیل انقلابی عمل کردن است اگر انقلابی عمل کردن را کنار بگذاریم سقوط می کنیم مانند هواپیمایی که در ارتفاع 30 هزارپایی موتور را خاموش کند.

امروز حضرت آقا گفتند و من هم درخواست می کنم کتاب های لانه جاسوسی را بخوانید که خیلی از مسائل امروز در آن است.

یک فردی در دانشگاه گفته بود همه مشکلات ما از استکبار است، باید بگویند مشکل ما از استکبار است یا استکبارستیزی؟

در حالی که ما قبل از انقلاب 6 میلیون بشکه نفت 12 دلاری می فروختیم بعد از انقلاب به 2 میلیون نفت 4 دلاری رسید، حالا پول نفت قبل از انقلاب کجا می رفت؟ سربازهای ما را می بردند در زوفار بجنگند یا نفت ما به هواپیماهای اسراییلی می رسید تا با شورشیان یمن مبارزه کنند که هیچ ربطی به ما هم نداشت.

آمریکایی ها حدود 10-15 سال پیش به بهانه مبارزه با تروریسم وارد منطقه شدند ولی منطقه را تبدیل کردند به محل جولان وحشی ترین تروریست ها، یا وقتی اعلام کردند منطقه را می خواهند مرکز دموکراسی کنند ولی با دموکراسی های منطقه مبارزه می کنند و بعد از عربستان و بحرین حمایت می کنند.

یکی از روش های نفوذ القای ناامیدی است چون ناامید می ایستد و وقتی ایستادید شکست می خورید.

چرا می گویید که ما در حد آبگوشت بزباش توان داریم در حالی که یکی از وزرای اسراییلی می گوید تعداد دانشگاه های ما بعد انقلاب دو برابر شده  و در ایران 20 برابر.

شما وقتی می خواهید مدیر وارد کنید دیگر چرا شعار انقلاب می دهید؟

می گویند وقتی البرادعی ساخت سانتریفیوژ نسل یک ما را دید، در چهره اش تعجب عجیبی پدیدار شد، حالا چرا می گویید ما فقط آبگوشت بزباش می توانیم تولید کنیم؟ همانگونه که گفتم القای ناامیدی یکی از روش های نفود است.

بخش سوال و جواب شریعتمداری با دانشجویان

سوال: چقدر در 22 سال توانستید پاسدار خون شهدا باشید؟ شده به عقب برگردید و فکر کنید اگر این کار را نمی کردید بهتر بود؟ آیا سال 84 بهتر نبود از احمدی نژاد حمایت می کردید؟

من 22 سال است مسئول کیهان هستم ولی اینکه خیلی از ارگان های دولتی مجبورند کیهان بخرند بی انصافی است؛ دولت اعتدال، احمدی نژاد و اصلاحات کمتر ما را تحریم آگهی کردند. وزارت ارشاد بودجه ما را قطع کرد و می گوید شما از بودجه عمومی استفاده می کنید من تعجب می کنم وزیر ارشاد روزنامه دولتی را نمی شناسد. برخی رونامه ها دولتی، حزبی و غیره هستند ولی ما هیچکدام از اینها نیستیم و همه دولت ها و حزب ها را نقد کرده ایم.

در مورد تاثیر ما مثل این است که آمریکایی ها می گفتند اتفاق نیفتاده امام در جواب گفتند اگر اتفاقی نیفتاده انقدر سر و صدا می کنید.

در مورد مفاسد اقتصادی با جرات می گوییم شما هیچ پرونده ای را پیدا نمی کنید که قبل از اینکه دادگاهی شود ما پیگیری نکرده باشیم و اعلام نکنیم.

در پرونده امیر اشرافی حتی پیش آقای شاهرودی رفتیم و ثابت کردیم امضای اشتباه کرده بودند.

در مورد پرونده سه هزار میلیاردی هم دو ماه قبل اعلام کردم حتی ما بانک تات را اعلام کردیم البته آن موقع نمی دانستیم سه هزار میلیارد است.

در مورد شهدا هم در حالی که بقیه روزنامه ها ساکتند یا در صفحه های دیگر می آوردند ما همین الان هم شهدای مدافع حرم را در صفحه نخست می آوریم.

دوره آقای احمدی نژاد دو دوره داشت که در یک دوره کارهای زیادی انجام شد که هیچ کسی نکرده بود، بودجه را به شهرهایی برد که هیچ کسی نبرده بود اما انحراف ایشان از روزی شروع شد که مشی اصلاح طلبان و کارگزاران پیدا کرد.

تا زمانی که به مستضعف ها می پرداخت روزنامه های اصلاح طلب از وی انتقاد می کردند اما همان رونامه ها وقتی که مسیر عوض کرد از او حمایت کردند و این در حالی است که ما اول از همه بعد از تغییر مسیر از او انتقاد کردیم که فساد کیش و حلقه انحرافی را ما شروع کردیم که به همه وزارتخانه ها گفته بودند دیگر به کیهان آگهی ندهید.

وقتی ما احساس می کنیم در مورد برجام خطری برای مردم دارد ایجاد می شود حتما باید به آن بپردازیم و همه پیش بینی های ما هم درست بود.

یک بار آقای روحانی در شورای عالی امنیت ملی به ما اعتراض کرده بود که منبع یک خبر را باید بگویید من گفتم منبع را نمی گویم ولی آیا صحت دارد؟ به ایشان گفتم گفت می خواهم بدانم من هم گفتم اگر درست نبود انقدر دنبال نمی کردید که بعد هم همانطور شد.

دلواپسی جرم نیست ولی اگر کسی در برابر ضرر ملت دلواپس نباشد جای ملامت دارد.

یکی از راه های نفوذ بیرون راندن نیروهای اصلی از صحنه است و ما با بیرون راندن افراد به عنوان نیروهای افراطی به شدت مخالفیم، اگر نیروهای کف خیابان نباشند دشمن همه را می خورد و مسئولین کشور مسئولیت خود را مدیون اینها هستند.

سوال: با این حجم از اطلاعات که آقای شریعتمداری دارند ما نمی دانیم با مدیر مسول روزنامه حرف بزنیم یا وزیر اطلاعات؟

برخی از اطلاعاتی که ما از بچه های حزب اللهی می گیریم به وزیر اطلاعات می دهیم.

به شدت غبطه می خورم که چرا ثواب بازجویی در نامه اعمال ما نیست و از بازجوهایی که در زمانی که شما (اصلاح طلبان) خواب بودید بیدار بودند به دلیل این ادبیات پوزش می خواهم.

کسی که کاسب تحریم است نباید با برداشته شدن تحریم ها ناراحت شود، عقل دو دوتا چهارتا هم خوب است.

مانظرمان در مورد آرای مردم مشخص است چرا شما که رای مردم را تقلب خواندید بعد که خودتان گفتید اشتباه کردید نیامدید پوزش بخواهید؟

ما قبل از انتخابات پیش بینی کرده بودیم تقلب می شود و دیدید که درست است، حرفی که ما در مورد آقای موسوی گفتیم پیش بینی ما نبود حرف آقای مایکل لدین بود.

اینکه شما می گویید اینها زیر شکنجه حرف زدند، مگر زیر شکنجه هم سند ایجاد می شود؟ بعد اینها چه رهبرانی هستند تا شیرکاکائوی آنها قطع می شود بلبل می شوند؟ دنبال اینها نروید.

ما حرفمان این است که آقای سروش! اگر تو شخصیت علمی هستی مراکز آمریکا و اروپا دعوتت می کنند و وقتی که می روی شورای روابط بین الملل آلمان حرف بزنی می گوید به شرطی که هیچ خبرنگار ایرانی در آن نباشد و حتی مدیر خبرنگار ایرنا به دلیل اینکه حاضر نشد این خبر را تکذیب کند برداشته شد.

چرا پنتاگون باید بگویید 6 میلیون دلار هزینه ترجمه عربی و انگلیسی کتاب ضد انقلاب او را برعهده گرفته؟

این سه میلیونی که می گویید برای حمایت از موسوی آمدند پس چرا وقتی واقعیت را فهمیدند دیگر نیامدند و البته ما معتقدیم 11 میلیون رای موسوی تقلب شده است چون  وعده های دروغ دادند تا موسوی رای بیاورد ما خودمان از اقای خاتمی دفاع کردیم در جریانی که سعی شده بود بگویند او در ضیافتی که در آن شراب سرو شده بود حضور یافته است.

نسیم

ارسال نظر

آخرین اخبار