حقوق کارمندان شهرداری بندرگز بیش از سه ماه به تعویق افتاده است و پاسخ شهردار !!!

شهرداری بندرگز در حال دست و پنجه نرم کردن با بحران مالی

به گزارش گلستان24، محسن کمالی شهردار بندرگز در گفت و گو با خبرنگار کناره در خصوص مشکلات مالی شهرداری این شهرستان  گفت : شهرداری ها از جمله ادارتی هستند که  از نظر مالی مستقل اند و قسمت اعظم هزینه های این اداره به منابع داخلی متکی است با این حال   اتکای شهرداری برای پرداخت حقوق بر سه مبنی استوار است : بخش اعظم درامد از عوارضات شهرداری که شامل صدور پروانه ، تفکیکی و .. می باشد ، درصدی از مالیات بر ارزش افزوده که قسمتی از مالیات شهروندان است و   بخشی کمک های دولتی است که هر ماهه از طرف  سازمان همیاری ها به حساب شهرداری ها واریز می شود.

شهرداری بندرگز

شهرداری بندرگز اظهار داشت : بر اساس موضوعاتی که از اردیبهشت ماه سال جاری اتفاق افتاد ، کمک ها دولتی که همان قسمتی از مالیات بر ارزش افزوده و هم در بودجه ای که از سوی سازمان همیاری ها برای ما واریز می شد افت شدیدی داشت و شهرداری را دچار مشکل کرد.

محسن کمالی به کاهش چشم گیر ساخت و سازها در شهرستان اشاره کرد و افزود : در خصوص بخش عوارضی نیز در شش ماه اول سال 9 پروانه ساخت صادر کردیم در حالی که در سال های گذشته بیش از 60 پروان ساخت صادر شده که نسبت به امسال تغییر بسیار محسوس و قابل توجه است.

وی ادامه داد : برای کنترل این مشکلات در گام اول هزینه ها جزعی را کاهش دادیم ولی این بحران در حدود 19 شهرداری دیگر کشور نیز دچار این مشکل جدی برای پرداخت حقوق هستند که در این شهرداری ها یا کف حقوق را پرداخت می کنند و یا حقوق عقب افتاده دارند.

 کمالی تصریح کرد : ما با توجه به عقب افتادگی هایی که داشتیم خرداد ماه را پرداخت کردیم ،تیرماه را با مصاعدت هایی که به پرسنل داده ایم قسمتی از حقوق را پرداخت کردیم و تا چند روز آینده که بخش کمک های دولت دریافت می کنیم یک حقوق دیگر نیز پرداخت خواهد شد.

ادارت بندرگز بیش از 6 میلیارد به شهرداری بدهکارند

شهردار بندرگز اظهار داشت : شهرداری بندرگز بیش از 8 میلیارد تومان طلبکاری دارد.

محسن کمالی گفت :  اقداماتی برای جمع آوری طلبکاری های شهرداری از نهادها و اشخاصانجام شده است و بر حسب محاسباتی که انجام شده تا کنون ادارات این شهرستان بیش از 6 میلیارد که هنوز محاسبات دقیقی انجام نشده و اشخاص حدود 2 میلیارد تومان به شهرداری بندرگز بدهکاری دارند.

وی افزود : با توجه به رایزنی هایی که برای دریافت طلبکاری های شهرداری انجام شده امیدواریم تا اخر این ماه بخش اعظم حقوق عقب افتاده کارمندان شهرداری پرداخت شود.

کمالی با اشاره به زیرسوال بردن حضور وی بر کرسی شهرداری گفت : انتقاد کردن و بدون در نظر گرفتن جمعی مسائل و با یک نگاه جامع انتقاد کردن و نوک پیکان را در خارج از گود به سوی یک نفر گرفتن کار راحتی  است  ولی عادلانه نیست، من از هر پیشنهادی در خصوص شهرداری استقبال می کنیم.

وی افزود : بنده و اعضا همچنان به جد پیگیر مشکلات شهرداری و مخصوصا این بحران مالی هستیم وجلسات مکرر خارج از چارجوبه اداری وکاری و همچنین سفرهایی به تهران برای حل این بحران داشته ایم.

وی ادامه داد : حمایت های دولتی و اداره امور مالیاتی از موارد قانونی و حق شهرداری ها است  که باید پرداخت شود ولی با اشاره به مشکلاتی که در وضع مالی دولت وجود دارد اظهار کمبود بودجه می کنند و از پرداخت آن اجتناب می کنند.

شهردار بندرگز گفت : در شش ماه دوم سال تلاش و همتی که در بخش وصول مطالبا انجام داده ایم پیش بینی می کنیم که قسمت اعظم مشکلات مالی شهرداری بندرگز  برطرف گردد.

محسن کمالی در پایان گفت : عذرخواهی ویژه ای  از پرسنل شهرداری و خانوادهایشان دارم که این شرایط سخت را تحمل می کنند من این مشکلات را درک می کنم و امیدوارم با پیگیری هایی که انجام شده به زودی مشکلات برطرف شود.

انتهای پیام/کناره

ارسال نظر

آخرین اخبار