عضو شورای شهر گرگان گفت: امروز شورای شهر گرگان بیش از هر زمانی نیاز به وحدت و همدلی دارد.

شورای شهر گرگان به همدلی و وحدت نیاز دارد

به گزارش گلستان 24، صفرعلی پائین‌محلی شامگاه شنبه در نطق پیش از دستور خود در یکصد و شصت و دومین جلسه علنی شورای شهر گرگان اظهار داشت: امروز شورای شهر گرگان بیش از هر زمانی نیاز به وحدت و همدلی دارد تا بتواند پروژه‌های عظیم عمرانی مانند زیرگذر، میدان معلم و طرح‌های فرهنگی و اجتماعی مانند خانه‌های فرهنگ و فرهنگ‌سرای میدان مفتح را با مدیریت زمان و با کیفیت عالی به پایان برساند.

وی افزود: امروز امید شهروندان گرگانی به شورای شهر و شهرداری است و شهرداری یک نهاد بسیار مهم و تأثیرگذار در اداره شهر است.

عضو شورای شهر گرگان تصریح کرد: وظیفه شهرداری تنها یک وظیفه خدماتی و عمرانی نیست بلکه شهرداری یک نهاد اثرگذار است که همه فرآیندها و تعاملات اجتماعی یک شهر را در برمی‌گیرد.

این عضو شورای شهر گرگان اظهار کرد: ویژگی‌های یک شهردار خوب دانایی، آگاهی، هوشمندی، توانایی، داشتن قابلیت، تخصص، تدین و نگاه درست به مشکلات است و شهردار باید تعاملات اجتماعی با بخش‌های جامعه را بداند، با مبانی اعتقادی و ایدئولوژی و اداری آشنا باشد و مولفه‌های اقتصادی را هم رعایت کند و مدیریت شهرداری نیز یک مدیریت خاص ، متفاوت ، پیچیده و چند بعدی است.

پائین محلی تاکید کرد: شهردار کسی است که خود منتخب شورای یک شهر است و مشروعیت اداره امور شهر را به واسطه رای که مردم به اعضای منتخب خود در شهر می‌دهند، به دست می‌آورد، بنابراین باید بتواند شهر را با مدیریت شورایی اداره کند، پس باید به این نوع مدیریت باور داشته باشد و نه تنها شهر را متناسب با دیدگاه و خواسته‌های نمایندگان مردم در شورا اداره کند، بلکه با همراهی و همفکری شورا، امکان حضور مؤثر مردم را در اداره امور شهر فراهم سازد.

به گفته وی ،استفاده از ایده دیگران، ساختن براساس توان موجود، مدیریت زمان، حل مشکلات مالی، ارتباط طرح با مردم و تمرکز روی طرح، از مهم‌ترین خصایص یک شهردار خوب است.

انتهای پیام/ تسنیم

ارسال نظر

آخرین اخبار