نمایشگاه بین المللی عکس خیام که تنها جشنواره ایرانی زیر نظر فدراسیون بین‌المللی هنر عکاسی و انجمن عکاسان امریکا است در گرگان آغاز به کار کرد.

نمایشگاه بین المللی عکس خیام در گلستان آغاز به کار کرد

 نمایشگاه عکس خیام که دومین جشنواره آن با حضور آثار هنرمندان ۷۵ کشور در سال گذشته برگزار شد، این بار با حضور آثار برگزیده این جشنواره از شنبه 23 آبان در تالافخرالدین اسعد گرگانی پذیرای علاقه مندان است.

داود عامری، داور جشنواره بین المللی خیام  گفت: حدود ۲۵ هزار اثر از ۷۵ کشور به جشنواره ارسال شد که از بین آنها ۱۵۰ اثر در چهار بخش تک رنگ، رنگی، خلاقه و سفر انتخاب شد و در قالب نمایشگاه در کشورهای عمان، تاجیکستان و  ۳۲ استان کشور برگزار شد.

عکس خیام در گلستان

محمدرضا کیوان فر، مسئول کانون عکس حوزه هنری گلستان و مسئول برگزاری جشنواره در گرگانبیان کرد: کلوپ عکس فوکوس با همکاری انجمن خیام، جشنواره بین المللی خیام را برگزار می کند و ماحصل این جشنواره در حدود ۱۵۰اثر از هنرمندان ۷۵ کشور دنیاست.

وی اظهار کرد: این کانون از مهر امسال به صورت جدی و هفتگی کارگاه هایی برگزار کرده است و هر ماه هم مهمان هایی دعوت می شوند تا مروری بر آثار اساتید گرگان و دیگر عکاسان انجام شود.

وی بیان کرد: در تاریخ ۲۵ آبان مستر کلاس خانم مریم زندی از اساتید بزرگ حوزه عکاسی  گرگان و کشور در گلستان برگزار می شود.

کیوان فر در رابطه با جایگاه عکاسی استان در کشور گفت: گلستان در کشور از جایگاه خوبی برخوردار است تا جایی که افرادی مانند ابوالفضل نسائی، مهدی قاسمی، ساتیار امامی، حامد خورشیدی در حوزه عکاسی جزو مدیران بخش عکس خبرگزاری ها و روزنامه ها هستند.

وی در ادامه گفت: اساتید بزرگ حوزه عکاسی گرگان مثل ابوالقاسم قاسمی، مسعود امامی، حسین افخمی جزو افتخار آفرینان استان هستند.

کیوان فر اضافه  کرد: گلستان در بین انجمن ها و گروه های هنری انجمن عکاسان بیش ترین حضور را در بین نمایشگاه ها داشته و بیش ترین مقام ها را در نمایشگاه های بین المللی دارد. همچنین در بخش داورها بیش ترین داوردر حوزه بین المللی را دارد و افرادی هستند که در خارج از ایران نمایشگاه دارند و آثار آنان همیشه جزو آثار پذیرفته شده است.

محمدرضا کیوان فر همچنین از فراخوان عکس حماسه خون با موضوع محرم و عاشورا خبرداد و افزود: علاقه مندان می توانند عکس های خود را تا تاریخ ۲۳ آذر برای جشنواره ارسال کنند.

لازم به ذکر است که نمایشگاه عکس خیام تا تاریخ ۲۸ آبان از ساعت ۱۷ الی ۲۰ برقرار است./مهر

ارسال نظر

آخرین اخبار