برپایی نمایشگاه بین المللی عکس خیام در گرگان، حل مشکلات فرهنگی با ترویج مطالعه، ضعیف بودن امکانات نرم افزاری کتابخانه های گلستان و دعوت از سه گلستانی به اردوی تیم ملی هاکی

نگاهی به عناوین خبری استان گلستان

به گزارش گلستان24، نمایشگاه بین المللی عکس خیام به عنوان تنها جشنواره ایرانی زیر نظر فدراسیون بین المللی هنر عکاسی و انجمن عکاسان امریکا در گرگان آغاز به کار کرد.
عامری داور جشنواره بین المللی خیام گفت: حدود 25 هزار اثر از 75 کشور به جشنواره ارسال شد که از بین آنها 150 اثر در چهار بخش تک رنگ، رنگی، خلاقه و سفر انتخاب شد و در قالب نمایشگاه در کشورهای عمان، تاجیکستان و 32 استان کشور برگزار شد.
به گفته وی در این نمایشگاه بالغ بر 130 اثر از هنرمندان سراسر دنیا به معرض دید عموم گذاشته شده است.
این نمایشگاه تا 28 آبان ماه از ساعت 17 تا 20 در طبقه فوقانی تالار فخرالدین اسعد گرگان دایر می باشد.

***
نماینده مردم گرگان و آق قلا در مجلس شورای اسلامی گفت: امکانات نرم افزاری کتابخانه های گلستان ضعیف است و باید انگیزه کتابخوانی توسط دستگاه های فرهنگی و رسانه ها در کشور تقویت شود.
حجت الاسلام سید علی طاهری افزود: برای کشور ایران با تمدن و فرهنگ کهن جای تاسف و نگرانی است که هنوز فرهنگ کتابخوانی در آن جا افتاده نیست.

***
سرمربی گلستانی تیم ملی از دعوت سه گلستانی به اردوی تیم ملی هاکی سالنی خبر داد و گفت: مهران علاقی، محمد قریشی و محمدحسین چهارنایی سه عضو دعوت شده به اردو هستند.
اسفندیار صفایی افزود: نخستین مرحله اردوی آماده سازی تیم ملی زیر 25 سال هاکی سالنی با حضور 22 بازیکنان در استان سمنان برگزار می شود.
وی تصریح کرد: در این اردو ملی پوشان از 27 آبان لغایت 6 آذر تمرینات خود را آغاز می کنند تا خود را برای حضور در مسابقات جام بین المللی مسکو 2015 آماده سازند.
مهران علاقی، محمد قریشی، محمد حسین چهارنایی، علیرضا چزانی، وحید فتحی، مجتبی غلامی، امیرحسین براتی، علیرضا سلطانی، محمد کریمی، بهداد بیرانوند، علی محبی، حمید نورانیان، امیر اروئی، مرتضی بینانی، حسین ربانیان، محسن بهلولی ، محمد اثنی عشری، وحید صمدی، پیام لشکری، رضا نوروززاده، آرش بیاتی و یاسر امیرآبادی اعضای تیم ملی هستند.

***
مدیر کل دفتر مدیریت بحران استانداری گلستان گفت: شهر گرگان منطقه‎ای متاثر از اقدامات خطرناک در عرصه ساخت ‎و ساز است و تخلفات این بخش هنوز متوقف نشده است.
صادقعلی مقدم در جلسه کارگروه تخصصی امداد و نجات و آموزش همگانی استان گلستان افزود: این اقدامات خطرناک توسط عده‎ ای در سنوات گذشته انجام گرفته، اما بابت خطای آشکار آنها در صورت بروز حوادثی همچون رانش، زلزله و سیل مردم تاوان خواهند داد.
وی با تاکید بر جدی بودن سیل در مناطق روستایی همچون زیارت اذعان کرد: متاسفانه اگر چنین اتفاقی روی دهد، خودروهای روان در جاده منتهی به زیارت را باید در محمدآباد گرگان و آق‎قلا یافت.
وی تصریح کرد: متاسفانه اگر چه تکرار این سخن تلخ است، اما در برخی ساختارهای دولتی دنبال شناسنامه‎دار کردن این ساخت‎ و ساز‎های غیرمجاز از جمله ویلاهایی هستند که ساخته شده است.

***
معاون فرهنگی و امور اجتماعی بنیاد شهید و امور ایثارگران گلستان گفت: تیم فوتسال جانبازان استان گلستان به منظور شرکت در مسابقات کشوری به شهر رامسر اعزام شد.
محمدعلی طالع‎ زاری افزود: این تیم به سرپرستی علی اصغری جانباز 70 درصد شیمیایی و مربیگری عابدین پاسندی به مسابقات اعزام شده است.
وی تصریح کرد: مسابقات کشوری فوتسال جانبازان از ابتدای آذر ماه جاری به میزبانی رامسر برگزار می‎ شود.

***
سرپرست بنیاد شهید و امور ایثارگران استان گلستان از برگزاری نخستین جشنواره تئاتر، سرود، هنرهای تجسمی و هنرهای ادبی شاهد و ایثارگر در این استان خبر داد.
علی‎ اصغر فاضلی اظهار کرد: خانواده ‎های شاهد و ایثارگر علاقمند به شرکت در جشنواره در مرحله شهرستانی تا 30 آذرماه جاری فرصت دارند تا آثار خود را آماده‎سازی، ضبط و ارسال به دبیرخانه بنیاد شهید و امور ایثارگران استان گلستان کنند.
وی تصریح کرد: مرحله استانی جشنواره هنری و ادبی شاهد و ایثارگر تا پایان دی ماه جاری است و آثار نفرات برتر پس از بازبینی و اعلام نتایج در 22 اسفند به تهران معرفی می ‎شوند.

***
رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد علی آباد در دیدار با نماینده ولی فقیه در گلستان و امام جمعه گرگان با تشکر از حمایت های همیشگی ایشان از مراکز علمی گفت: واحد علی آباد از بزرگترین دانشگاه های شمال کشور با 6500 دانشجو در مقاطع کاردانی تا دکترا است.
علی رضا لادن مقدم افزود: 200 عضو هیات علمی که بیشتر آنها بومی هستند و 100 استادیار و دانشیار در دانشگاه آزاد علی آباد مشغول خدمت هستند.
وی یادآور شد: اکنون پنج دانشکده بزرگ در دانشگاه آزاد علی آباد وجود داشته و ارتباط های بین المللی نیز برقرار است.
همچنین آیت الله نورمفیدی با بیان این که دانشگاه آزاد از زمان تاسیس تاکنون گام های مهم و موثری در حوزه علم برداشته است، توصیه های رهبر معظم انقلاب در شتاب بخشیدن به رشد علمی در کشور را یادآور شد و گفت: معظم له همچنین خواستار ایجاد کرسی های آزاد اندیشی در دانشگاه ها شدند که باید با مدیریت صحیح در این خصوص گام برداریم./ایرنا

ارسال نظر

آخرین اخبار