تجلیل از برگزیدگان طرح کتابخوانی و گزارمان نویسی، راه اندازی اولین مرکز فراگیر برای کودکان و نوجوانان با نیازهای ویژه، اعزام قاریان به مسابقات سراسری قوه قضاییه و برتری دو تنیس باز در رقابت های دسته برتر بانوان بزرگسال کشور

اخبار گوناگون از استان گلستان

 به گزارش گلستان24، رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی گرگان در نشست هم اندیشی مشاوران اظهار کرد: مشاوران باید عامل شکوفایی و جهش اتاق باشند و در این راستا در هر موقعیتی ورود پیدا کنند. 
رمضان بهرامی افزود: این حوزه به عنوان اتاق فکر بوده و مشاوران طی شایسته سالاری انتخاب شده اند که امید است در آینده نزدیک تعداد افزایش یابد. 
وی ارتقای کیفیت و کمیت برنامه واحدهای آموزش پژوهش، روابط عمومی، فعال کردن 9 کمیسیون تخصصی و مرکز داوری، شورای گفتگوی دولت و بخش خصوصی، برگزاری جلسات کمیته ماده 76 و مشاوران جوان را از اقدامات اتاق در این مدت دانست. 



*** 
در همایش من یار پند دانم از برگزیدگان طرح کتاب خوانی و گزارمان نویسی برتر تجلیل شد 
مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان گلستان در این همایش با اشاره به اهمیت نقش کتاب در گسترش دانش و آگاهی کودکان و نوجوانان تصریح کرد: کتاب عضوی از خانواده ماست که باید با آن آشتی نموده و همانند سایر فرزندان با آن به گفت و گو بنشینیم. 
عبدالرحیم سیفی از همه کودکان و نوجوانان خواست: پیوند خود را به بهانه هفته کتاب روز به روز با کتاب بیشتر کرده و آن را به عنوان دوستی همیشه مهربان و درستکار همراه خود داشته باشند. 
در این همایش، از سیده سارا مهرپویا، افروز عطائی قرنجیک، محمد شمس قرجه به واسطه ارائه طرح کتاب خوانی با عنوان 'کت جادوئی' و کسب مقام برگزیده سطح دوم، از سبیکه سادات میرقاسمی، مطهره کریمی، مهیا شهسواری، معصومه شهریاری و محمد عباسی به واسطه ارائه طرح کتاب خوانی با عنوان 'فصل نو، نگاه نو' و کسب مقام برگزیده در سطح چهارم و هم چنین از مرکز فرهنگی هنری شماره 2 گنبد به واسطه ارائه طرح 'از کتاب خانه تا مدرسه' و کسب مقام برگزیده سطح پنجم تقدیر شد. 
همچنین از مائده بای مربی به عنوان برگزیده و کسب مقام اول کشوری و زینب سنچولی به عنوان برگزیده و کسب مقام دوم استانی در گزارمان نویسی تجلیل به عمل آمد. 

*** 
جانشین فرمانده انتظامی گلستان شهادت را گواهی بر خادمی مجاهدان فی سبیل اله دانست و گفت: رشادت ها و دلاورمردی های شهدای نیروی انتظامی گواه محکمی بر تلاش این نیرو در دفاع از ارزش های انقلاب است. 
سرهنگ علی اکبر جاویدان در مراسم تکریم و معارفه رئیس پلیس راه فرماندهی انتظامی گلستان نیروی انتظامی را مصداق بارز امر به معروف و نهی از منکر دانست و اظهار داشت: حوزه امنیت حوزه بسیار ارزشمندی است و ما افتخار می کنیم که مسئول امنیت در جامعه هستیم. 
وی امنیت ترافیکی را از زیرشاخه های امنیت اجتماعی عنوان کرد و افزود: در جوامع پیشرفته یکی از شاخصه های ارتقاء امنیت اجتماعی در واقع همان ارتقاء امنیت در حوزه ترافیک است. 
سرهنگ جاویدان برخورد با ناهنجاری های اخلاقی در حوزه ترافیکی را یکی دیگر از ماموریت های نیروی انتظامی اعلام و اظهار داشت: پلیس ترافیکی موظف است با خودروهایی که هنجارهای اخلاقی را رعایت نکرده و برای شهروندان ایجاد مزاحمت کنند برابر قانون برخورد کنند. 
وی در پایان این جلسه از تلاش سرهنگ علیرضا قدمی رئیس سابق پلیس راه گلستان قدردانی و طی حکمی علی اصغر مهری را به سمت رئیس پلیس راه گلستان معرفی کرد. 

*** 
از سوی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان گلستان اولین مرکز فراگیر برای کودکان و نوجوانان با نیازهای ویژه در هفته کتاب خوانی در شهرستان گرگان راه اندازی شد. 
عبدالرحیم سیفی مدیرکل کانون پرورش فکری گفت: در نظام فراگیر باور اصلی این است که همه کودکان بدون توجه به محدودیت ها می توانند یاد بگیرند و لذا باید از امکانات و ظرفیت های فرهنگی همانند سایر کودکان برخوردار شوند. 
وی افزود: آمادگی کودکان با نیازهای ویژه برای ورود به جامعه و استفاده از فرصت های برابر آموزشی و تربیتی از مهم ترین اهداف راه اندازی مرکز فراگیر بوده که انتظار است با حمایت مسئولین و جلب مشارکت خیرین در آینده ای نزدیک شاهد راه اندازی این مرکز در سایر شهرستان های استان باشیم. 
در ابتدای این مراسم یکی از اعضای نابینای مرکز استثنایی شهرستان گرگان با قرائت دکلمه ای مراتب قدردانی کودکان و نوجوانان مراکز استثنایی را از کانون پرورش فکری اعلام کرد. 
برپایی کارگاه نقاشی، کاردستی و ارائه توضیحات در خصوص نحوه کار با دستگاه های برجسته نگار و بهدید و کتاب های خط بریل توسط یکی از کارشناسان اداره آموزش و پرورش استثنایی از دیگر برنامه های این مراسم بود. 

*** 
هشت نفر از قاریان گلستان به مرحله منطقه ای سومین دوره مسابقات سراسری قرآن کریم ویژه کارکنان قوه قضاییه که در ساری برگزار می شود اعزام شدند. 
گیلان، مازندران، گلستان، خراسان شمالی و خراسان رضوی استان های منطقه 3 قوه قضاییه هستند که قرار است در مرحله منطقه ای با یکدیگر رقابت کنند. 
این مسابقات در رشته های قرائت، ترتیل، حفظ، درک مفاهیم و تفسیر قرآن کریم با حضور کارکنان دستگاه قضایی و شوراهای حل اختلاف و خانواده های آنان در چهار مرحله شهرستانی، استانی، منطقه ای و کشوری برگزار می شود. 

*** 
مربیان مرکز فرهنگی هنری کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان به همراه مربی کتابخانه سیار روستایی شهرستان آق قلا، نوجوانان روستایی و والدین آن ها را با فعالیت کتاب و کتابخوانی آشنا ساختند. 
این برنامه از جمله طرح های برگزیده در جشنواره روستاهای دوستدار کتاب بود که با حضور دانش آموزان نوجوان مدرسه راهنمایی و مادران خانه دار روستا برگزار شد. 

*** 
مراسم متمرکز دعای کمیل و دعای ندبه از سوی کانون فرهنگی هنری مسجد جامع گلشن گرگان برگزار می شود. 
مراسم متمرکز دعای کمیل روز پنجشنبه 5 آذر همراه با اقامه نماز جماعت مغرب و عشاء و سخنرانی آیت اله سیدکاظم نورمفیدی نماینده ولی فقیه در استان گلستان و امام جمعه گرگان و مداحی حاج حسین دارابی (از مشهد) در مسجد الاقصی گلشهر برگزار می شود. 
مراسم متمرکز دعای ندبه نیز ساعت 7 صبح جمعه در مسجد جامع شهرستان رامیان با سخنرانی آیت اله نورمفیدی و مداحی حاج حسین دارابی برگزار می شود. 

*** 
مرکز فرهنگی هنری کانون پرورش فکری گمیشان با هدف ترویج فرهنگ کتاب و کتابخوانی برنامه ویژه ای با عنوان 'کافه کتاب' برای دانش آموزان دبستان آنا ملاشیروانی برگزار کرد. 
دانش آموزان ضمن آشنایی با فضای کانون، در کارگاه های آموزش درست خواندن توسط مربیان، معرفی فعالیت های فرهنگی، هنری، ادبی، علمی و مذهبی، آموزش چگونگی نحوه انتخاب یک کتاب خوب شرکت کردند. 
همچنین ساخت شخصیت های سفالی کتاب های خوانده شده در کافه کتاب، قصه گویی و پخش نمایش انیمیشن 'کشاورز و ربات' از دیگر برنامه های این روز بشمار می رفت. 

*** 
رقابت های دسته برتر بانوان بزرگسال کشور (انتخابی تیم ملی برای حضور در مسابقات جهانی مالزی) با مقام های سوم و چهارم مهشید و مریم صامت خواهران ورزشکار گلستانی در آکادمی بین المللی تنیس روی میز به پایان رسید. 
8 بازیکن برتر این بازی ها موفق به صعود به مسابقات انتخابی تیم ملی بانوان شدند که قرار است در روزهای 4 و 6 آذر ماه برگزار شود. 

ایرنا

ارسال نظر

آخرین اخبار