بهرام آباد روستایی در شمال غرب گنبدکاووس است که در محاصره حجم عظیمی از زباله هاست.

بهرام آباد روستایی در محاصره زباله ها!

 به گزارش گلستان24، اینجا روستایی در حوالی گنبدکاووس است که نزدیک به یک سال است حجم انبوهی از زباله در حومه آن  انباشته می شود.اقبال محمد پدرام برآهویی از ساکنین روستای بهرام آباد است که از درد دل خود و مشکلات روستایش اینچنین می گوید : در شب ماشین هایی که با شهرداری در زمینه دپو آشغال ها و زباله های قرارداد دارند، زباله های  خود را در زمین کشاورزی من می ریزند و می روند.

IMG_7581

وی زباله هایی را به ما نشان می دهد  که باعث تجمع حیوانات  موزی در محل شده که خود عامل انتشار انواع بیماری ها می تواند باشد.

از طرفی برکه پرورش ماهی این روستایی نیز در کنار این زباله ها و فاضلاب تخلیه شده قرار دارد که سرایت این آلودگی به برکه نیز می تواند عامل شیوع بیماری های گوناگون باشد.به گفته وی در تماس های مختلفی که با  شهرداری تماس گرفته شده و قول همکاری به آنها داده شده است ولی تاکنون هیچ اقدامی در خصوص جلوگیری از چند ماشین که زباله ها را در این محل دپو می کنند انجام نگرفته است.

IMG_7611

برآهویی ادامه می دهد: فرماندار و بخشدار آمده است و به شهرداری تماس گرفته شده ولی هنوز هیچ پیگیری در این خصوص انجام  نشده است.

روستایی ساکن بهرام آباد با ناراحتی می گوید: بچه های ما بعداز ظهر در این مسیر رفت آمد می کنند و شب که می شود ۵۰ سگ هار در این زباله ها جمع می شوند و محیط را برای رفت و آمد ما نا امن کرده اند.

وی نا امیدی بزرگی در نگاه خود دارد و حاصل سالها تلاش خود در زمین های بایر این منطقه را  بر باد رفته می داند.

زمین کشاورزی این روستایی و دیگر روستاییان این منطقه به علت نفوذ آب فاضلاب حاصل از  تخلیه زباله کیفیت کاشت و داشت محصول خود را از دست داده است و ضروری است تا پیگیری های لازم مسئولین در این میان دیده شود.

IMG_7580

به گفته وی بهداشت هفته ای یک روز به روستای بهرام آباد می آید و خود این وضعیت را مشاهده می کند .

از سویی لاشه حیوانات گوناگون در این زباله ها وجود دارد و همچنین آب پنیر و غیره  نیز دیده می شود که بی توجهی به بهداشت محیطی این روستا به علت تخلیه زباله ها از مشکلات اصلی روستای بهرام آباد و حومه آن است.

 اهالی روستای بهرام آباد نامه ای را جهت پیگیری به ادارات مسئول تنظیم کرده اند که متن آن به شرح زیر است:

شهرداری گنبدجهت تخلیه آشغال جمع آوری شده و همچنین پسآب کارخانجات پنیر و غریه در شهر مکان مخصوصی در نظر گرفته است که متاسفانه شرکتهای طرف قرارداد با شهرداری زباله ها را در این محل در نظر گرفته تخلیه نکرده و در جهت سهولت کارخود ضایعات و آشغالها را در نزدیکی روستا و در مسیر جاده تخلیه نموده و با این اقدام بهداشت عمومی را مورد تهدید قرار می دهند زیرا سگ های ولگرد منطقه در آنجا جمع شده و حتی محصلین روستا با پای پیاده مسافت ۶ کیلومتری را پیاده طی می نمایند را تهدید نموده و موجبات رعب و وحشت آنان را فراهم و بوی اشتم کننده ضایعات محیط و بهداشت عمومی را به مخاطره افکنده است. به دستگاه کامیون به شماره ۸۶ـ۴۹۴ع۲۵  بنز و ۵۹ـ۳۵۶ع۲۹ خاور کمپرسی تذکر لازم داده شده ولی اعتنایی ندارد و لذا با عضر مراتب استدعای بذل عنایت و صدور دستور اکید و عاجل ورا جهت رفع این مشکل خواستار است.

قطعا با توجه به حجم این زباله ها و آثار سویی که در ادامه حیات این منطقه دارد می طلبد تا مسئولین هرچه زودتر نسبت به رفع مشکل در اخذ تصمیم قاطع برای جمع آوری زباله ها اقدام کنند و مطمئنا این انتظاری است که مردم از مسئولین دارند.

IMG_7579

IMG_7584

IMG_7588

IMG_7596

IMG_7600

IMG_7617

IMG_7633

IMG_7648

photo_2015-11-27_05-28-53

photo_2015-11-27_05-29-16

photo_2015-11-27_05-29-44

photo_2015-11-27_05-29-41

IMG_7620

انتهای پیام/قابوس نامه

ارسال نظر

آخرین اخبار