تحلیلی از انتخابات گرگان:

مردم غرب گرگان که به یک گویش صحبت کرده و تقریبا فرهنگ یکسانی دارند اقبال بیشتری به کاندیداهایی از جنس خود نشان می دهند.

اقبال مردم غرب گرگان به نبی هزارجریبی و سید سبحان حسینی

 به گزارش گلستان24، انتخابات دهمین دوره مجلس شورای اسلامی در اسفندماه امسال شاهد عرصه رقابت گروههای مختلف سیاسی و اجتماعی خواهد بود.

اما آنچه که در استان 72 ملت یعنی گلستان در زمان انتخابات بیش از این چیزها اهمیت داشته و دارد قومیت ها ،گویش ها ، آداب و رسوم ،طوایف ، قبایل و اینطورچیزهاست و اصولا راست و چپ معنی ندارد.

 نبی هزارجریبی و سید سبحان حسینی

اما در حوزه انتخابیه گرگان و آق قلا علاوه بر این موارد حتی شرق و غرب گرگان نیز کاندیداهای خاص خود را دارند چون آداب و رسوم و گویش مردم روستاهای شرق و غرب گرگان کاملا با هم تفاوت دارد .

در این راستا غرب گرگان به گویش محلی مازندرانی یعنی گیلکی صحبت کرده و فرهنگ آنها بیشتر به سمت گلوگاه ، بهشهر و بندرگز می رود .

در این خطه از گرگان یعنی غرب آن جمعیت زیادی زندگی می کنند که نزدیک به 40 هزار نفر می توانند رای بدهند و از این منظر می تواند نقطه اتکایی برای کاندیداهای احتمالی مجلس شورای اسلامی باشد.

اما غرب گرگان همواره در انتخاباتهای مختلف به نامزدهای خودش اعتماد بیشتری داشته و سعی کرده نامزدهای دیگر را طرد کند ، امری که فی الواقع در این دوره نیز اتفاق افتاده است .

یعنی تاکنون مردم روستاهای لمسک، حیدرآباد، نودیجه، کفشگیری، کلاسنگیان، اسپومحله، سرکلاته، نوچمن، شموشک سفلی و علیا، سیدمیران، کلو، چالکی، کلاجان قاجار و سادات و … اقبال خوبی به سید سبحان حسینی حیدرآبادی که یک دوره هم در مجلس حضور داشت و مهندس نبی هزارجریبی دارند.

بنظر می رسد اگر این دو نفر بتوانند بخشی از رأی گرگان و حتی شرق گرگان را کسب کنند امید زیادی داشته باشند تا بتوانند کرسی نشین سبز مجلس شورای اسلامی بشوند.

باید منتظر ماند و دید تا 7 اسفندماه شرایط انتخابات و نامزدها به چه سمتی پیش می رود.

انتهای پیام/رادکانا

ارسال نظر

آخرین اخبار