تا انتخابات دهم ؛

بنظر می رسد در دهمین دوره انتخابات مجلس در حوزه علی آباد کتول رقابت سنگینی بین دو جربان سیاسی عمده کشور برای اخذ یک کرسی علی آباد کتول در مجلس شورای اسلامی وجود داشته باشد.

گزینه های احتمالی شهرستان علی آباد کتول برای حضور در دهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی + سوابق

به گزارش گلستان24؛ کم کم با نزدیک شدن به ایام انتخابات دهمین دوره مجلس شورای اسلامی شهرهای مختلف استان گلستان شاهد صف بندی گروههای و سلایق مختلف سیاسی است .

در این میان شهرستان علی آباد کتول هم که در دو سال گذشته شاهد حواشی و تضارب آرای سیاسی در حوزه های مختلف بود ، از قافله عقب نمانده و شخصیتهای زیادی خود را برای خدمت به مردم و یا مطامع دیگر کاندیدای احتمالی نموده اند تا نهایتا یک نفر به عنوان نماینده مردم علی آباد کتول ، فاضل آباد و کمالان ، مزرعه و سنگدوین به مجلس شورای اسلامی راه پیدا کند.

نمایندگان 9 دوره گذشته علی آباد کتول :

نگاهی به تاریخ نمایندگان علی آبادکتول درمجلس شورای اسلامی نشان می دهد که افراد زیر طی نه دوره گذشته از این حوزه انتخابیه به مجلس راه یافتند:

 دوره اول : مظاهر حق شناس- متولد 1317صومعه سرا 

 دوره دوم :حجت الاسلام جوادحسینی- متولد 1318 همدان ،(حجت الاسلام والمسلمین حاج سید جواد حسینی از علمای حوزه علمیه قم، فعالان نهضت امام خمینی(ره) و نماینده مردم علی آباد کتول در دوره های دوم و چهارم مجلس شورای اسلامی سحرگاه روز پنجشنبه ـ 14 شهریور 1392 ـ پس از تحمل سالها رنج بیماری و تبعات ناشی از سکته مغزی، در سن 74 سالگی دعوت حق را لبیک گفت و به دیدار معبود شتافت)

دوره سوم: عین الله علا – متولد 1321 برفتان 

دوره چهارم : حجت الاسلام سید جواد حسینی

دوره پنجم : عین الله علا 

دوره ششم: محمدصادق صادقی(درسانحه هوایی یاک 40 شهیدشد)-علی اصغر ابراهیمی جایگزین شد ،

دوره هفتم : اسد الله قره خانی – 1328 علی آبادکتول ،

دوره هشتم : اسد الله قره خانی

دوره نهم :  رحمت الله نوروزی

نگاهی به برخی کاندیداهای احتمالی و سوابق آنها :

اما طبق آخرین شنیده ها کاندیداهای احتمالی حوزه ی انتخابیه علی آباد کتول به شرح زیر هستتند:

noroziرحمت الله نوروزی : نماینده فعلی مردم علی آباد کتول در مجلس شورای اسلامی که پرشور و حرارت در مجلس حضور می باید و به اذعان بسیاری از مردم منطقه و نمایندگان مجلس و حتی مدیران دولتی وی برای گرفتن حق مردم این منطقه ، تلاش های فراوانی داشته که بارها شاهد آن از شبکه های مختلف صدا و سیما بوده ایم .

نوروزی که متولد سال 1353 شهرستان علی آباد کتول می باشد در سوابق خود مدیر کلی کار و امور اجتماعی استان گلستان را دارا می باشد ، برخی ها سلامت نفس و پاکدستی او را دلیل موفقیتهایش می دانند. وی در کمیسیون کشاورزی و آب و منابع طبیعی مجلس حضور داشته و تاکنون پای بیش از 90 طرح و لایحه موثر را امضا نموده است .

رحمت الله نوروزی در دوره قبلی با کسب 38520 رای و در مجموع 49/36 درصد کل آرای این حوزه ، توانست به عنوان نماینده مردم علی آباد به مجلس شورای اسلامی راه یابد اما او در این دوره کارسختی دارد.

khandoozi

بزرگمهر خاندوزی : بزرگمهر خاندوزی استاد دانشگاه و دانشجوی دکتری مدیریت مالی که سابقه ی ریاست ستاد دکتر محمد رضا عارف و تدریس در دانشگاه های استان گلستان و خراسان رضوی  و عضویت در هیئت موسس مجمع مشورتی اصلاح طلبان علی آباد کتول را در کارنامه دارد نیز آمادگی خود را برای ورود به این عرصه اعلام کرد.

dankoob

علی دنکوب : علی دنکوب متولد سال 1345 شهرستان علی آباد کتول می باشد که در سوابق خود سمتهایی چون مسئول آماد و پشتیبانی قرارگاه ثارا... تهران ، مسئول دایره سازمان طرح و برنامه سپاه تهران ، فرمانده سپاه رامیان و بندرترکمن را دارا بوده است.

دنکوب در فروردین ماه سال 85 به پیشنهاد علی محمد شاعری استاندار وقت گلستان و با موافقت پورمحمدی وزیر وقت کشور به سمت فرمانداری علی آباد کتول منصوب شد. او مدیر مسئول هفته نامه دیدبان شما در 5 استان شمالی است و هم اکنون در حج تمتع به سر می برد.

gharekhani

اسدالله قره خوانی آلوستانی: متولد 1338 علی آباد کتول فوق لیسانس مدیریت ، عضو سابق کمیسیون انرژی مجلس از دیگر اعضای سابق کمیسیون انرژی مجلس هشتم بوده که با حکم جواد اوجی معاون وزیر نفت به عنوان مشاور مدیرعامل شرکت ملی گاز منصوب شده است.

قره خوانی جزو حدود 175 نماینده مجلس شورای اسلامی بود که  در تاریخ 26 اردیبهشت سال 1389 در نامه‌ای سرگشاده خطاب به رئیس دستگاه قضایی ضمن اعتراض و اظهار شگفتی از احضار و محاکمه مدیران رسانه‌های انقلابی به دلیل شکایت سران فتنه، خواستار تسریع در محاکمه سران فتنه و رسیدگی به شکایات ملت ایران از آنان شدند.

برخی فعالین رسانه ای قره خوانی را فردی غیر رسانه ای می دانستند و از اینکه وی به عنوان یک نماینده تعاملی با رسانه ها در زمان نمایندگی اش نداشتن گلایه کرده بودند .شنبه 6 خرداد 91 اولین و آخرین نشست مطبوعاتی طی4 سال نمایندگی اش بود. همچنین انتقاد قره خانی در جلسه آخر مطبوعاتی از برخی مسائل اجرایی گلستان نظیر پروژه پتروشیمی موجب تعجب خبرنگاران گلستان شده بود.

deylam

نورعلی دیلم : یکی از روحانیون منطقه علی آباد است که در سالهای اخیر سعی کرده چهره اش را در رسانه های مختلف بیشتر کند . او در مرکز بزرگ اسلامی شمال کشور کار می کند و جمله معروف او در دفاع از یکی از شخصیتهای استانی در رسانه ای طیف مقابل تعابیر مختلفی یافت . او گفته بود" امام جمعه گرگان دچار بحران معاصرت شده و برخی ها قدر او را نمی دانند ."

 نورعلی دیلم طی مراسم افطار و آیین رونمایی از وب سایت شخصی اش بطور رسمی حضور خود را در انتخابات دهمین دوره ی مجلس وشورای اسلامی اعلام کرد و طی سخنانی به انتقاد شدید از نمایندگان سابق و فعلی علی آباد کتول پرداخت و همچنین اعلام کرد در صورت تصمیم گیری منطقی بر طبق شاخص های عادلانه به تصمیم مجمع مشورتی اصلاح طلبان مبنی بر اجماع کاندیداهای اصلاح طلب پایبند خواهد بود و ابراز امیدواری کرد مجمع بر اساس عقلانیت و پایبندی به اصل بی طرفی حرکت کند.

zangane

شیخ اصغر زنگانه : مشاور فرهنگی استاندار گلستان با چهره ای کاملا مشخص و محاسن سفید و البته با گرایش اصلاح طلبانه گویا عزم حضور در انتخابات مجلس شورای اسلامی را دارد . شیخ اصغر زنگانه بعد از روی کار آمدن استاندار گلستان رسانه ای شد و حتی سخنرانی وی در یادواره شهدای ایلوارین در کردکوی با مخالفت برخی گروههای اصولگرا مواجه شده بود .

محمد پیری(رییس سابق اداره آموزش و پرورش علی آباد کتول) ، محمد کیخا(معاون اداره سازمان میراث فرهنگی و گردشگری و صنایع دستی گلستان در دولت سابق ) ، هادی شیخ نظری(کارمند دادگستری) ، علی طاهری زاده رییس دانشگاه علمی کاربردی بهزیستی ، عباسعلی باقری(معاون سابق اداره کل آموزش و پرورش گلستان در دولت اصلاحات) ، احمد زنگانه (استاد دانشگاه) ، مهدی شریعتی( فعال اجتماعی و سیاسی) ، حجت الله دیلمی ( رئیس سابق بیمارستان علی آباد کتول ) ، مهندس علیرضا مهاجر(نماینده ی سابق ایران در سازمان جهانی فائو  و رییس دانه های روغنی کشور در دولت اصلاحات و کاندیدای مجلس ششم) ، سید محمد کریمی(مدیر عامل سابق بیمه ی ایران و صندوق مهر امام رضا در دولت احمدی نژاد) ،مهدی نادری معاون دانشگاه آزاد آزادشهر و دکتر فرهاد بالایی استاد دانشگاه از چهره هایی هستند که گویا احتمال امدن آنها نیز زیاد هست .

از طرفی تا قبل از 27 خرداد ماه آخرین مهلت انصراف مدیران دولتی و اعضای شورای شهر ، نام برخی دیگر از افراد در این حوزه شنیده می شد . از جمله مختار مهاجر رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان گلستان که به گفته خودش علاقه مند به حضور در این عرصه بود اما وزیر جهاد کشاورزی ترجیح داد که وی با دانش خود به عرصه کشاورزی استان خدمت کند .

همچنین غلامرضا حاتمی عضو تندرو اصلاح طلب این شهرستان نیز که عضو شورای شهر می باشد بعد از اینکه دید جایگاهی در بین آرای مردم ندارند از آمدن در این عرصه صرفنظر کرد . محمدرضا وطنی مدیر کل آموزش و پرورش استان گلستان نیز که صبحتهایی از امدن وی به این عرصه بود ، گویا از سمت خود استعفا نداد و البته صحبتهایی نیز مبنی بر وضعیت جسمی و کسالت وی بود که نهایتا وطنی را از حضور در این عرصه منصرف کرد.

گلستان ما/

aliabadasli

 

ارسال نظر

  • کتولی
    0

    اخرین خبرها حضور جناب آقای دکتر مجید دهنوی که در انتخابات مجلس دوره هشتم در حوزه انتخابیه علی اباد حضور داشت ودر حال حاض معاون هماهنگی امور اقتصادی معاونت اقتصادی استانداری می باشد اماده حضور در انتخابات علی اباد هست

آخرین اخبار