مدیرعامل سازمان تاکسیرانی شهرداری گرگان از واگذاری ساماندهی خطوط تاکسی های دورن شهری به بخش خصوصی خبرداد.

ساماندهی تاکسی های درون شهری گرگان به بخش خصوصی واگذار شد

 به گزارش گلستان24، علی کلاته، ظهر سه شنبه، در نشست با رسانه ها، گفت: به استناد ماده ۳۲ آیین نامه حمل و نقل عمومی، شهرداری موظف است ساماندهی و کنترل خطوط تاکسی های شهری را به بخش خصوصی واگذار کند. در همین راستا اولین خط را به شرکت تعاونی تاکسیرانی که از قشر رانندگان تاکسی هستند، واگذار کردیم.

تاکسی های درون شهری گرگان

کلاته با اشاره به این که این طرح برای نخستین بار در گرگان اجرا می شود، ادامه داد: در گام نخست این کار، ساماندهی خطوط از میدان شهرداری به جرجان، شهرک امام، کاشانی و کوی امام حسین (ع) به بخش خصوصی واگذار شده است.

وی گفت: شرکت تعاونی تاکسیرانی در راستای اجرای این طرح از هر تاکسی ماهانه مبلغ ۳۰ هزار تومان آبونمان دریافت می کند.

کلاته افزود: در این طرح تمامی خدماتی که از طرف سازمان تاکسیرانی به رانندگان ارائه می شد بر عهده بخش خصوصی است و شرکت تعاونی تاکسیرانی در ازای دریافت آبونمان خدمات را به رانندگان تاکسی ارائه می کند.

وی گفت: یکی از وظایف اصلی بخش خصوصی نظارت بر فعالیت تاکسی های خطی است اما با توجه به این که این طرح برای اولین بار است که در گرگان اجرا می شود، ناظرانی از سازمان تاکسیرانی نیز بر اجرای کار نظارت دارند.

مدیرعامل سازمان تاکسیرانی شهرداری گرگان با اشاره به این که بیش از یک هفته از اجرای این طرح می گذرد، گفت: در حال حاضر در خط شهرداری به جرجان بیش از ۳۰۰ تاکسی حرکت می کنند. طبق بررسی های انجام شده رانندگان تاکسی های این خط اعلام کرده اند که در این چند روز افزایش درآمد داشته اند.

کلاته یادآور شد: اجرای این طرح در تمامی خطوط تاکسی های درون شهری نیازمند زمان است و ما به دنبال آن هستیم که ظرف ۶ ماه آینده این کار را در کل سطح گرگان اجرایی کنیم.

ارسال نظر

آخرین اخبار